Argumentas, kad keliauti vienatūriu yra patogu, dažniausiai skamba tik kaip saviguoda. Viena aišku - vienatūriai yra nuobodybės sinonimas automobilių pasaulyje. Ir jeigu mane gyvenimas prispirtų kiekvieną savaitgalį iš buto mieste į sodybą kaime pirmyn atgal gabenti pusę turto, tikrai nepirkčiau vienatūrio. Verčiau susirasčiau amerikietišką visais keturiais ratais varomą mikroautobusą a laChevrolet Express", kokiais Holivudo filmuose nusikaltėlių gaujos važiuoja plėšti bankų. Būtų šimtą kartų patogiau ir atrodyčiau kietai.

Jei kas dar gali išgelbėti šį pilką pragmatišką vienatūrių pasaulį, tai - grožis. O vienatūriams automobilizmo pasaulyje iki šiol teko Šreko vaidmuo. Jie - tarsi didelės bjaurios dėžės su ratais. Tokios bjaurios, kad net žalia spalva jiems nebegali pakenkti. Laimė, viskas keičiasi. Automobilių gamintojai pagaliau suvokė, jog žmonės, kuriuos likimas nuskriaudė važinėti vienatūriais, bent jau nusipelno, kad tos dėžės su ratais turėtų šiek tiek žavesio. Kad važiuojant mieste pėstieji nesuktų žvilgsnių į šalį. Kad sustojus prie perėjos ne tik augaloti vyrai, bet ir moterys, ir vaikai eitų per gatvę, o ne spruktų už kampo. ford">„Ford S Max" turbūt tapo pirmuoju vienatūriu, į kurį galima žiūrėti. Naujasis „Opel Zafira Tourer" atrodo netgi gražus. Palyginti su pirmtaku, jis iš bjauriojo ančiuko virto tikra gulbe.

Pažvelgę į „Zafirą Tourer" nesunkiai atpažinsite naująsias „Opel" dizaino tendencijas. Žibintai kartu su rūko lempomis automobilio priekyje brėžia bumerango siluetą. Automobilio šonuose atsisakyta vienatūriams įprastų apsaugos juostų, vietoj to ryžtingais dizainerio mostais buvo nubrėžtos dinamiškumo suteikiančios linijos. Dėl grožio paaukotas pragmatizmas duoda dividendų - „Opel" dizaineriai sako, kad dabar „Zafira" primena skriejantį greitąjį traukinį (ne krovininį šilumvežį!), ir tu negali jiems prieštarauti.

Bet, kad ir kaip būtų, vienatūriai yra pragmatikų automobiliai. Tad šalin emocijas, greitį ir stilių. Tiesiog šalta matematika. „Zafirą Tourer" galima rinktis su penkiomis arba septyniomis vietomis. Jei jums pakanka penkių sėdynių, į bagažinę galėsite sugrūsti 710 litrų krovinį, o sulanksčius ir antrą sėdynių eilę bagažinės tūris padidėja iki 1860 litrų.

Automobilyje įrengta 30 (tris-de-šimt!!!) įvairiausių daiktadėžių, kurios tarsi rusiškos matrioškos slepiasi viena kitoje, o stumdomos ant bėgelių visaip maskuojasi ar transformuojasi. Ilgai galvojau, kokios iš viso to galime gauti praktinės naudos? Ir sugalvojau! Jeigu su žmona norite nueiti į kiną ir neturite, kam palikti vaikų, paslėpkite stiklo rutuliuką vienoje iš daiktadėžių. Gera žinia - pasibaigus filmui savo vaikus, pasinėrusius į azartiškas paieškas, teberasite automobilyje. Bloga žinia - stiklo kamuoliuko neberasite ir jūs pats.

„Zafiros" dizaineris greičiausiai kilęs iš stiklių šeimos arba stiklo fabrike gavo kyšį. Matomumas tikrai puikus, tačiau galėtų būti dar geriau. Kilstelėjus ranką prie automobilio stogo ir patraukus ten įrengtą rankeną, automobilio lubos pasislenka atgal ir prieš jus atsiveria dangus. Apima malonus jausmas, kai vairuojant niekas netrukdo žvilgsnio - priekinis stiklas atrodo, lyg neturėtų rėmų. Šis „panoraminis stiklas" yra papildomos įrangos sąraše ir atsieis 4000 litų. Nepagailėkite ir nesigailėsite.

Išlaidų vertas ir specialus įrenginys dviračiams vežti. Jis tarsi stalčius ištraukiamas automobilio gale, galima vežti net keturis dviračius ir jų nebūtina nuimti, kad patektumėte į bagažinę. Kaina - apie 2700 litų. Puiki investicija.

„Opel" nuoširdžiai stengėsi, kad naujoji „Zafira" būtų daugiau nei talpi dėžė su ratais. Papildomos ir saugumo įrangos sąraše aptiksite įrenginių, paprastai būdingų aukštesnės klasės sedanams: įvairios saugumo sistemos, įspėjančios ir net įsikišančios gresiant susidurti, vaizdo kameros ir jutikliai, padedantys pastatyti automobilį ir siunčiantys nurodymus vairuotojui į monitorių. Taip pat siūloma sistema, kurios kamera stebi ir atpažįsta kelio ženklus. „Zafiros" priekiniai žibintai keičia šviesos kampą taip, kad geriau apšviestų kelią, tačiau neakintų ta pačia ar priešinga kryptimi važiuojančių vairuotojų.

Automobilis „Zafira Tourer" bus siūlomas su trimis benzininiais ir vienu dyzeliniu varikliu. 2 litrų darbinio tūrio turbodyzelinis variklis yra trijų modifikacijų, pasiekiančių 110, 130 ir 165 AG. Taip pat siūlomi du 1,4 litro turbobenzininiai (120 ir 140 AG) bei 1,8 litro benzininis (115 AG) variklis.

Didžiausio dėmesio vertas dyzelinis 165 AG variklis, kurio standartinės įrangos sąraše yra „Start/Stop" sistema. Šiuo varikliu apginkluota „Zafira" yra žvitriausia (iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,8 sekundės, didžiausias greitis - 208 km/val.), o vidutinės degalų sąnaudos (5,2 l/100 km) ir CO2 emisija (137 g/km) yra tokios pat kaip silpnesnių dyzelinių motorų. Benzininių variklių duomenys prastesni. Galingiausias dyzelinis motoras derinamas su 6 laipsnių mechanine arba 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Su automatine pavarų dėže galima rinktis ir galingiausią benzininį variklį. Visi kiti - tik su mechaninėmis.

Naujasis „Opel Zafira Tourer" yra trečios kartos modelis. Oficialus jo pavadinimas būtent „Zafira Tourer", nes jos pirmtakė - tiesiog „Zafira" - taip pat bus toliau gaminama. „Opel" tikisi, kad pigesnis senasis modelis taip pat turės savo pirkėją. Bet jei gyvenimas priverčia važiuoti vienatūriu, geriau jau rinktis „Zafirą Tourer".

Opel Zafira Tourer" 2.0 CDTI specifikacija

SKAIČIAI

1956 cm3, 4 cilindrai, dyzelinas, priekiniai varantieji ratai, 165 AG, 350 Nm, 5,2 l/100 km, 137 g/km CO2, nuo 0 iki 100 km/val. per 9,8 sekundės, 208 km/val., 1571 kg

KAINA

83 660 litų

NUOSPRENDIS - 8

Vienatūris, turintis sielą. Puikaus dizaino, gausi komforto ir saugumo įranga, ekonomiškas, patogus. Geriausias su dyzeliniu varikliu. Pretenduoja į klasės lyderius.

Konkurentas

FORD S MAX

Puiki „Ford" važiuoklė, nebloga išvaizda. Bet „Zafira Tourer" niekuo nenusileidžia.