Technologija, pagrįsta sąsaja tarp automobilio ir vairuotojo „informacijos debesies“, leidžia individualizuoti kiekvieną automobilį, pagerinti jo vairavimo kokybę bei optimizuoti galios rodiklius. „Ford“ viceprezidento ir technologijų vadovo Paulo Mascareno teigimu, „Evos“ automobilio keliuose neišvysime, tačiau sėkmingiausi dizaino ir technologijų sprendimai atsispindės serijiniuose „Ford“ modeliuose. Pasak jo, „Evos“ bandomos technologijos nepavers automobilio išmaniuoju telefonu – to ir nesiekiama.

„Tačiau norime užtikrinti, kad vairuotojo sąsaja su automobiliu ir su išoriniu pasauliu veiktų nepriekaištingai ir būtų pritaikoma pagal kiekvieno poreikius. „Ford“ specialistai technologijas automobilyje vertina pagal vairuotojo ir keleivių potyrius jomis naudojantis. Ilgas sąrašas automobilyje sumontuotų mikroprocesorių, jutiklių ir programinės įrangos nėra technologija. Technologija mums yra galimybė automobilyje montuojamą įrangą pritaikyti vartotojui taip, kad jam tiesiog patiktų leisti laiką už vairo ar keleivio vietoje“, – pažymėjo P.Mascarenas.

Koncepciniame modelyje išbandomos naujos kartos vairuotojo komunikacijos ir perspėjimo sistemos, šiuo metu jau bandomos „Ford“ tyrimų laboratorijose. Vairuotojo „informacijos debesies“ ir automobilio sąveika tampa naujosios technologijos vizijos pagrindu. Koncerno specialistai tiria galimybes per vairuotojo asmeninę informaciją susieti automobilį, biurą bei namus ir bandymų rezultatai rodo nepaprastas tokios sistemos galimybes.

Virtualioje erdvėje esanti informacija pasiekiama ir automobilio išmaniosioms sistemoms, kurios tokiu būdu „pažįsta“ vairuotoją ir pagal jo stilių automatiškai pritaiko valdymą, vairavimą ir variklio kontrolę, sukuriant individualų važiavimo potyrį.

Kiekvienas ateities „Ford“ bus suasmenintas, turės nejuntamas pagalbos vairuojant sistemas, vairuotojo būklės stebėsenos sistemas ir gebės optimizuoti dinamines savybes.

Technologijos įgalins ne tik pritaikyti automobilį individualiam vairavimo stiliui, sėdėsenai ar temperatūrai. Sistemos rinks informaciją apie vairuotojo dienotvarkę, lokalią padėtį keliuose ar oro sąlygas. Visa tai atsispindės automobilio nustatymuose bei perspėjimo sistemų veikime. Kitaip tariant, automobilis remsis tiek ankstesne patirtimi, tiek jo vairuotojui būdingais įpročiais ir pagal tai pritaikys išmaniųjų sistemų veikimą.

Sistemos gali automatiškai parinkti patinkančią muziką ar transliuoti naujienų radiją, pagal dienotvarkę nustatyti važiavimo laiką ir, prieš vairuotojui sėdant į automobilį, nustatyti įprastą salono temperatūrą. Automobilis gali pats uždaryti automatines garažo duris ir namuose išjungti šviesas, kai tik išvažiuojama iš kiemo. Automobilis rekomenduos geriausią maršrutą ir net iš naujo nustatys žadintuvą, jei rytinis susitikimas bus atšauktas.

Šiais laikais automobilių važiuoklės parametrai nustatomi pagal tam tikro statistinio vairuotojo gebėjimus ir pomėgius bei maždaug vidutinę kelių būklę. „Ford“ žengia toliau – koncepciniame modelyje važiuoklės nustatymai kinta, priklausomai nuo kelio būklės ir vairuotojo vairavimo stiliaus.

Sistemos fiksuoja vairuotojo vairavimo ypatumus, susieja šią informaciją su važiavimo maršrutu ir prognozuojamomis oro sąlygomis. Tuomet sistema pagal surinktą informaciją nustato važiuoklės, vairo mechanizmo, pakabos bei stabdžių veikimą taip, kad vairuotojas galėtų važiuoti saugiai, komfortiškai ir tuo pačiu patirti malonumą.

Kita svarbi sritis – paties vairuotojo būklė. Sistemos fiksuoja vairuotojo širdies ritmą, seka informaciją apie jo fizinę būklę, darbo krūvį ir pagal tai derina automobilį.

Ford Evos Concept“ taip pat turi modernius oro kokybės jutiklius ir salono filtrų sistemas, kurios apsaugo alergiškus vairuotojus ir keleivius. Mėgstantiems dinamišką vairavimą, sistema gali adaptuoti prietaisų skydelį, kai matomi tik svarbiausi rodmenys ir automatiškai perjungti vairuotojo mobilųjį telefoną į būvį „Netrukdyti“.

Dar viena svarbi naujovė – hibridinis variklis. „Evos“ montuojamas toks pat hibridinis variklis kaip ir „Ford C-MAX Energi“, rinkoje pasirodysiančiame jau 2013 metais. Unikali „Ford“ galios padalijimo („powersplit“) architektūra leidžia vidaus degimo ir elektros varikliams veikti vienu metu arba atskirai, siekiant maksimalaus efektyvumo. Sąsaja su informacijos debesimi suteiks dar daugiau galimybių optimizuoti hibridinės jėgainės darbą.

„Galimybės analizuoti konkretaus vairuotojo elgseną ir kelionių įrašus sistemai leis nustatyti optimalų hibrido veikimo režimą bei suskaičiuoti realias degalų sąnaudas konkrečiam maršrutui. Tyrėjai siekia dar giliau suprati vairuotojų elgsenos motyvus, sukurti kuo tikslesnius komandų protokolus ir užtikrinti optimalų hibrido veikimą, pagrįstą turima informacija ir tiksliomis prognozėmis“, – pasakojo P.Mascarenas.

Ateityje, pradėjus masiškai naudoti tokias sistemas, „informacijos debesyse“ galės atsirasti informacija, kuri apribos važiavimą tam tikromis gatvėmis ar keliais, kai kurių miestų centrai gali likti atviri tik elektromobiliams ir panašiai. Vairuotojas bus perspėjamas apie ribojimus ir jam bus siūlomi alternatyvūs maršrutai, jei jo vairuojamam automobiliui bus taikomi ribojimai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją