Kūju neprikals

Minijos gatvėje atplyšęs greičio slopintuvas sausio viduryje jau sudarkė vieno klaipėdiečio automobilį. Šią savaitę toje pačioje vietoje žiojėjantį kalnelį pamatęs vairuotojas ir vėl susidūrė su tarnybų abejingumu.

Ties Minijos 130 numeriu pažymėtu namu pirmojoje eismo juostoje pamatęs pakilusį greičio slopintuvą, klaipėdietis keliskart skambino bendruoju pagalbos telefonu.

„Dvi paras mėginau pranešti, kad atplyšo greičio kalnelis. Bendrojo pagalbos centro operatoriai tik abejingai tarstelėjo, kad susisieks su tarnybomis. Tačiau kitą dieną važiuodamas tuo pačiu keliu ir vėl išvydau tą patį vaizdą“, – piktinosi vairuotojas.

Klaipėdietis pašiurpo išvydęs, kad bet kurią minutę avarinę situaciją galintis sukelti greičio kalnelis visiškai nejaudina miesto tarnybų.

„Aš taip pat mėginau paskambinti Miesto tvarkymo skyriaus vedėjai, tačiau nesėkmingai. Kur žmogui kreiptis? Juk negaliu išlipęs iš mašinos kūju prikalti to jų kalnelio – nubaus už miesto turto gadinimą. O kai kuriam nors klaipėdiečiui mašiną sugadins, juk nė vienas valdininkas neatsakys“, – piktinosi vyras.

Sureagavo akimirksniu

Pirmadienį greičio slopintuvus prižiūrinti įmonė apvažiavo miestą, tačiau specialistai atplyšusių kalnelių gatvėse neįžiūrėjo.

„Nežinau, kodėl žmogus skambino bendruoju pagalbos telefonu 112. Aš tos tarnybos nekontroliuoju. Sužinojau iš mero, o jis gavo žinutę. Aš neklausiau, kas merui žinutes rašo“, – tvirtino savivaldybės Miesto ūkio departamento vadovas Liudvikas Dūda.

Paaiškėjo, kad miesto tvarkymo tarnybų abejingumu pasipiktinęs vairuotojas apie atplėštą kalnelį trumpąja žinute pranešė Klaipėdos mero V.Grubliausko žmonai Ingai, o ji informaciją persiuntė vyrui.

„Susidėvėjo, matyt, įrenginys ir atplyšo. Nurodžiau aptarnaujančiai įmonei sutvarkyti kalnelį. Prieš snieguotą laikotarpį surinkome visas atplaišas. O jei žmogus matė, kad kliudo eismui, galėjo išlipti iš mašinos ir pats į šoną nutempti kliuvinį“, – teigė L.Dūda.

Sausio viduryje toje pačioje Minijos gatvėje atplyšęs kalnelis apgadino vieno klaipėdiečio automobilį.

„Kiek mačiau, nieko ten baisaus nenutiko. Atplaiša palindo po posparniu, ir tiek. Tiesa, nežinia, ar ko nors daugiau neapgadino“, – kalbėjo L.Dūda.

Miestą stebės kameros

Pasak Miesto tvarkymo departamento vadovo, Klaipėdą prižiūrinčių tarnybų keiksnojimai turėtų baigtis tuomet, kai po kelių metų bus įdiegta pagrindines sankryžas stebinti vaizdo sistema.

„Keisime šviesoforus, kartu bus įdiegta ir vaizdo kamerų sistema. Bus parengta galimybių studija ir miesto eismo reguliavimo sistema. Galėsime kas rytą pasižiūrėti, kas kiekvienoje gatvėje dedasi, bus galima fiksuoti avarijas, pažeidėjus, matysime ir štai tokius incidentus“, – tvirtino L.Dūda.

Dėl šulinio pažadino rytą

Klaipėdos meras V.Grubliauskas sakė, kad tai ne pirmas kartas, kai apie incidentus sužino ne iš miestą prižiūrinčių tarnybų.

„Reikėtų nuodugnesnio tyrimo, kuris parodytų, ar iš tiesų veiksminga ši Bendrojo pagalbos centro tarnyba. Ar negalima problemos išspręsti po pirmo žmogaus skambučio? Aš ir pats praėjusių metų pabaigoje ankstyvą rytą sulaukiau miestiečio skambučio. Klaipėdietis pranešė, kad mieste yra atviras lietaus kanalizacijos šulinys, į kurį jau įkrito vienas automobilis“, – teigė meras.

V.Grubliauskas pamėgino išsiaiškinti, ar pagalbos centras pranešė apie pavojingą situaciją kelyje.

„Aš pats skambinau 112 telefonu ir sužinojau, kad jie žino apie situaciją. Tačiau niekas nesidomėjo, ar situacija sutvarkyta. Buvau nustebęs, kad po signalo apie grėsmės šaltinį įsijungia toks biurokratinis konvejeris ir atrodo, kad kiekviena tarnyba žmogų siunčia kuo toliau nuo savęs“, – pastebėjo V.Grubliauskas.