Sunkiausios pirmosios dienos

Kaip LRT interneto tarnybą informavo Gintaras Nakutis, „Vilniaus viešojo transporto“ gen. direktorius, ketvirtadienio rytą buvo nutrūkęs kontaktinis tinklas, dėl to sustojo keli troleibusai. Jį galėjo pažeisti šaltis arba pravažiavusi didžiagabaritė transporto priemonė.

G. Nakučio teigimu, jau 20 laipsnių šaltis atneša nuostolių, o kuo žemesnė temperatūra, tuo daugiau atsiranda su viešuoju transportu susijusių problemų – „Škoda“ troleibusuose esą yra senos oro sistemos, nėra oro džiovintuvų ir atsiranda įvairūs gedimai.

„Pilam spiritą pagal troleibuso konstrukciją, kad iš oro ištrauktų garus, bet tai nėra tokia efektyvi priemonė, todėl tie vandens garai susikaupia, užkiša vamzdelius ir vanduo užšąla“, – paaiškino direktorius.

Pasak pašnekovo, neaišku, kas bus, kai termometro stulpelis nukris iki 30-ies laipsnių – troleibusai turėtų važiuoti, bet gali būti neišvengta trikdžių. Tokio šalčio su nerimu laukia ir „Tolimojo keleivinio transporto kompanijos“ (TOKS) vadovas Arūnas Indrašius – neaišku, kaip tai paveiks tarpmiestinių maršrutų tvarkaraštį.

„Naktį stengiamės šildyti autobusus, kad ryte galėtų išvažiuoti. Kol kas dar verčiamės, laukiam šios ir kitos nakties, kas bus. Šiai minutei kuras, kurį pilam Lietuvos degalinėse, neužšąla“, – lrt.lt sakė A. Indrašius. Įmonės „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas atkreipia dėmesį, kad sunkiausios yra pačios pirmosios šalčių dienos, o vėliau autobusai išsivažinėja.

Negali plauti autobusų

Pasak „Kautros“ vadovo, sąlygos šiuo metu yra tikrai ekstremalios, tačiau stengiamasi maksimaliai išleisti visus tarpmiestinius autobusus. Šįryt parkas turėjo pora pakeistų reisų į Druskininkus ir Birštoną, visi kiti autobusai važiuoja pagal grafiką. Vilniaus rajone šį rytą buvo nutraukti 6 reisai.

„Priemiesčių reisų [nutrauktų] daugiau, o tarpmiestiniai nebuvo nutraukti. Nebuvo taip, kad kažkur įmonė neatvažiuotų į Vilniaus autobusų stotį ar iš jos neišvažiuotų. Naktį turime šildyti autobusus, kol kas dar verčiamės. Aišku, šalta, autobusuose irgi neprišildysi – ne malkom kūrenami“, – šnekėjo A. Indrašius.

Direktorius skaičiuoja, kad sausio-vasario mėnesiais keleivių srautai autobusais nebūna labai dideli, tačiau dėl šių šalčių yra 40 proc. mažesnis keleivių judėjimas. „Žmonės atsisako kelionių ir mes tą pastebim“, – pridūrė A. Indrašius.

Dėl žemos temperatūros autobusų parkas negali plauti autobusų – plovyklos, pasak L. Skardžiuko, veikia iki -15 laipsnių, tuo metu šiandien plovykla nedirba, nes nuplovus autobusą gali nebeatsidaryti durys ar bagažinė. „Kautros“ vadovo teigimu, šiuo metu plauti autobusus nelabai reikalinga, mat oras sausas. Daug blogiau esą būtų, jeigu oras būtų drėgnas ir į autobusą būtų galima prinešti sniego.

Traukiniai ir autobusai keliauja laiku

Vidmantas Gudas, „Lietuvos geležinkelių“ Vidaus administravimo ir saugos departamento Bendrojo skyriaus vyresnysis specialistas, lrt.lt teigė, jog jokių traukinių vėlavimų nėra ir dėl šalčio jų apskritai nebūna, kartais gali susitreikuoti įranga. Traukinių grafikai pakinta vasarą, kai dėl didelių karščių lėtinami traukinių greičiai – kad nepradėtų lydytis bėgiai.

Vilniaus ir Kauno oro uostai informavo, kad lėktuvai išvyksta ir atvyksta laiku, kartais būna nedidelis vėlavimas, nes šiek tiek ilgiau užtrunka aptarnauti lėktuvą, bet skrydžių atidėjimų kol kas nebuvo. Pats šaltis esą jokios įtakos skrydžiams nedaro, daug sudėtingiau būtų, jeigu atkeliautų pūga.

Kiek vėliau pranešta, kad dėl elektronikos gedimų vėlavo kai kurių lėktuvų pakilimas iš Vilniaus oro uosto.

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba perspėja apie speigą – vasario 3-5 dienomis jis tęsis. Žemiausia temperatūra 3 d. bus -24-29, vietomis laikysis 30-33 laipsnių šaltis. Vasario 4-ąją daugelyje rajonų turėtų paspausti 30-34 laipsnių šaltis.