Po vestuvių su „Nissan“ paskelbta žinia apie „Renault“ šeimoje laukiamą naujagimį greičiausiai kainavo ne vieną nemigo naktį visų SUV klasės mašinas gaminančių bendrovių strategams. Juk japonai ne tik prieš maždaug 15 metų tapo naujo rinkos sektoriaus pradininkais, bet ir sugebėjo iki pastarųjų dienų išlikti šio žanro madų diktatoriais.

Technologiją sukryžminus su patraukliu ir originaliu dizainu, galėjo gimti modelis, dėl kurio alpėja parketinių visureigių gerbėjai. Tačiau kai 2008-aisiais praūžė aljanso kūdikio viešas pristatymas – nebuvo sudaužyta nė vieno automobilininko širdis. „Koleos“ grožiu galėjo konkuruoti su sena muiline ar 1980-ųjų pavyzdžio dulkių siurbliu, bet ne su „Toyota RAV-4“ ar „Ford Kuga“. Net, palyginti su nuoboda „Volkswagen Tiguan“, prancūzų ir japonų aparatas (beje, turintis ir šlakelį korėjietiško kraujo) buvo ne toks patrauklus. Taip atrodyti yra bemaž tas pat, kas vaikystėje būti storam, ryžam, akiniuotam ir atlėpausiui.

Tiesa, kelyje ir bekelėje jis elgėsi taip gerai, kaip tik buvo galima tikėtis iš mašinos, turinčios „Nissan X-Trail“ transmisiją ir važiuoklę. Gana didelė pakabos eiga, protinga visų varančiųjų ratų kontrolės sistemos elektronika iš tiesų leido „Koleos“ žaismingai įveikti sudėtingus kliūčių ruožus ir komfortiškai irtis tarpmiestinėmis asfalto upėmis.

Sunku buvo prikibti ir prie „Koleos“ interjero. Stebuklų salone nėra, tačiau jame dominuoja kokybiškos apdailos medžiagos, o garso izoliacija tokia, kad beveik negirdėti nei mechaninio, nei aerodinaminio triukšmo – apie variklio darbą paprastai galima spręsti tik iš prietaisų skydelyje esančių rodyklių šokio. Valdymo įrankiai išdėstyti logiškai, lengvai vairuotojui pasiekiamose vietose, todėl prisijaukinti automobilį užtrunka tik keletą akimirkų.

Teoriškai to turėtų pakakti visiems save racionaliųjų kategorijai priskiriantiems automobilininkams. Deja, pasidairius po mūsiškes gatves apninka abejonės, ar šis „Renault“ modelis iš tiesų gaminamas serijiniu būdu. Tikimybė Vingio parke išvysti besiganančią stumbrų kaimenę didesnė negu pamatyti Laisvės prospektu važiuojantį „Koleos“. Netgi Lenkijoje, kur „Renault“ pozicijos tradiciškai labai stiprios bemaž visuose sektoriuose, šis visureigis yra retenybė.

Todėl pačių prancūzų išplatintame oficialiame pranešime apie šių metų veiklos rezultatus labai diplomatiškai dėstoma apie „sėkmingai apgintas pozicijas“ ir „gerokai išaugusį automobilių pardavimą“. Netgi džiūgaujama, kad per pirmą 2011-ųjų pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, „Koleos“ registracija visoje Europoje išaugo 40 proc. Tačiau su kokia baze lyginama ir kiek visureigių konkrečiai buvo parduota, neakcentuojama. Aišku tik tai, kad nuo 2008-ųjų lig šiol parduota apie 120 tūkst. egzempliorių.

Kad ir kaip būtų, šį rudenį „Renault“ pristatė patobulintą „Koleos“ versiją. Didžiausios plika akimi matomos permainos – pakeistas automobilio priekio dizainas. Paukščio snapą primenančias radiatoriaus groteles su dviem nedidukais ortakiais pakeitė gerokai didesnės trapecijos formos burna su priekiniuose sparnuose įsirėžusiais horizontaliais žibintais ir šoniniuose veidrodėliuose apsigyvenusiais šviesos diodų indikatoriais. Ar taip gražiau? Tiesą sakant, ne. Tiesiog vieną kūrybinę nesėkmę pakeitė kita.

Gera žinia ta, kad visureigis išliko toks pat komfortiškas ir universalus. Be to, modernizuoti varikliai išsiverčia su pastebimai mažesniu degalų kiekiu ir mažesnė jų CO2 emisija. Dviem ratais varomas „Koleos“ su „dCi 150“ varikliu nuvažiavęs kilometrą į aplinką išmeta tik 148 gramų anglies dioksido. Tai reiškia, kad, tarkim, Prancūzijoje šiam automobiliui nebėra taikomas ekologijos mokestis.

Dar vienas „Koleos“ koziris – itin efektyvūs stabdžiai. Jau ir senojoje versijoje aštriau užmynus ant pedalo atrodydavo, kad mašina į kelią suleido nagus. Dabar visureigis sutaupo dar vieną papildomą metrą: 100 km/val. greičiu judanti mašina visiškai sustoja už 41 metro.

Ar kosmetiškai atnaujintas aparatas bus populiaresnis? Lažybų tarpininkai už tokias permainas greičiausiai siūlytų statyti santykiu 1 ir 10.

„Renault Koleos“ specifikacija

MUMS PATIKO
Japoniškų bekelės mašinų DNR, kokybiškas interjeras
MUMS NEPATIKO
Automobilio išvaizda baisi kaip gyvenimas tabore
NUOSPRENDIS 4/10
Akliesiems ir silpnaregiams skirtas visureigis. Jei vairuodamas tokį daiktą bandysite kabinti merginas, neabejotinai liksite senbernis. Tiesa, su „Koleos“ galėsite nuvažiuoti į laaaabai tolimą kaimą.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 10 sekundžių, didžiausias greitis 183 km/val., vidutinės degalų sąnaudos 5,7 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
1995 cm3, „Common Rail“ + turbina, 150 AG, 320 Nm, 1649 kg, CO2 emisija 148 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
„Cayenne Orange“ (aštriųjų pipirų oranžinė – angl.) spalvą, 1725 litai
VENKITE ŠITO:
pasiūlymo pirkti Europos žemėlapių „išplėstą versiją“, 207 litai
KAINA: „Privilege 2.0 dCi 150“ – 86 250 litų