GM mokslininkai tokią technologiją ruošiasi patalpinti į mažą mobilų įrenginį, kuris mobiliuoju telefonu galėtų palaikyti ryšį su aplink jį esančiais tokiais pačiais įrenginiais.
Visavertė technologija rinkai bus pateikta šį dešimtmetį ir planuojama, kad tai bus didžiulis technologinis saugumo keliuose šuolis.

Nešiojami atsakikliai ir mobilieji telefonai, visi jie nuolat naudoja trumpojo nuotolio ryšį (angl. Dedicated Short-Range Communications, DSRC). Duomenų perdavimas tarp įrenginių ir komunikacija šiuo ryšiu galėtų vykti 400 metrų spinduliu.

DSRC radijo ryšio siųstuvas gali siųsti ir gauti žinutes iš kitų transporto priemonių kelyje, taip pat komunikuoti su eismo ženklų ar kelio darbų zonų prietaisais, kurie turi tokį siųstuvą.

Detroito „General Motors“ mokslininkų sukurtos naujos technologijos galėtų potencialiai pavojingose vairavimo situacijose iš anksto įspėti vairuotojus apie esamus pavojus.

Šie nešiojamieji prietaisai yra skirti surinkti informacijai iš kitų transporto priemonių ir kelių infrastruktūros ir įspėti vairuotojus apie priekyje pristabdančias ar priverstinai sustojusias transporto priemones, slidžius kelius, aštrius posūkius ir kitus pavojingus kelio ruožus.

Pavyzdžiui, jie įspėtų, jei priekyje važiuojančiame automobilyje įsijungia elektroninė priešslydžio sistema, ABS ar kitos saugumo sistemos. Tai informuotų vairuotoją apie galimai pablogėjusias kelio dangos sąlygas arba atsiradusias kliūtis. Tačiau tokią specifinę informaciją apie automobilį galėtų pateikti tik tie prietaisai, kurie būtų integruoti į automobilio kompiuterinę sistemą.

Šios sistemos taip pat gali suteikti svarbios informacijos, naudodamos pagrindinius vietos nustatymo duomenis. Pavyzdžiui, transporto priemonėms artėjant prie sankryžos dideliu greičiu, jos įspės, kad vairuotojai atkreiptų dėmesį į vienas kitą. Tai labai aktualu tamsiu paros metu ir riboto matomumo vietovėse.

Šios naujos technologijos gali padėti apskritai išvengti avarijų. Pagal JAV atliktus tyrimus, ši sistema gali įspėti apie situacijas keliuose, dėl kurių įvyksta 81 proc. Amerikos kelių eismo avarijų. Neabejojama, kad kituose žemynuose nors ir vairavimo stiliai ten kitokie, tačiau taip pat galima pasiekti panašių rodiklių.

Policijos pareigūnai atvykę į avariją ar kitokią situaciją, kuri trukdo transporto srautui, per savo siųstuvas galėtų informuoti apie incidentą kelyje, įspėti, jei ant kelio yra tepalo dėmių.

Sistemos efektyvus veikimas tiesiogiai priklausys nuo tokių prietaisų populiarumo ir kiekio keliuose. Kuo daugiau žmonių jį turės, tuo jis bus veiksmingesnis. Būtent dėl to šis prietaisas daromas mobilus, kad galėtų būti naudojamas ir senesniuose automobiliuose. Tikimasi, kad į naujus automobilius jis bus diegiamas kaip bazinė įranga.

Nešiojamas prietaisas turi savo ekraną. Jį galima prijungti prie automobilio garso ir vaizdo sistemų, taip dar labiau sustiprinant jo teikiamą informaciją vairuotojui.

Papildomą funkciją galėtų atlikti išmanieji telefonai, kurie turi potencialą būti naudojami pėsčiųjų ir dviratininkų, kurie taip pat galėtų informuoti transporto priemonių vairuotojus apie jų buvimo vietą ir judėjimo kryptį, jei iškiltų pavojus susidurti. Pavyzdžiui, tamsiu paros metu šalikelėje esantys pėstieji ir dviratininkai būtų „matomi“ likus iki jų 400 metrų.

Integruoti šias sistemas į naujus automobilius nebus jokių problemų, didžiausias iššūkis laukia pritaikant jas jau pagamintoms transporto priemonėms. Nors jos jau dabar iš esmės veiktų tokiuose automobiliuose, bet neatliktų visų numatytų funkcijų. Prietaisą reiktų visiškai sujungti su automobilio kompiuteriu, o jei tai nepavyktų, tektų tenkintis tik dalimi iš visų prietaiso galimybių. Bet kokiu atveju tai turėtų kelius padaryti saugesnius.