„Kompanijoje – pereinamasis laikotarpis. Gyvename tarsi ant dviejų kojų: viena Švedijoje, kita – Kinijoje. Naujieji savininkai daro viską, kad kuo greičiau atsiribotume nuo „Ford“ bei atnaujintume modelių ir variklių gamą. Tai nelengvas laikotarpis, bet viskas į gerą“, – DELFI sakė „Volvo Cars“ rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovė Ulla Aronsson.

Naujųjų „Volvo“ savininkų užmojus geriausiai iliustruoja išsikelti tikslai – per artimiausią dešimtmetį šios markės pardavimus padidinti dvigubai, iki 800 tūkst. vnt. per metus.
Žinoma, didžiąją dalį naujų klientų tikimasi rasti Kinijoje, kur bus pradėta „Volvo“ gamyba, sieksianti apie 300 tūkst. vnt. per metus.

Vis dėlto reikia sutikti, kad dabar švedams nėra saldu. Naujų modelių vystymas užtruks dar keletą metų, o turima gama nėra nauja ir plati. Patys gamintojo atstovai pripažįsta, kad esama situacija skuba naudotis konkurentai. Pavyzdžiui, namų rinkoje Švedijoje „Volvo“ tebėra lyderiai ir turi apie 20 proc. naujų automobilių rinkos, tačiau jiems į nugarą grėsmingai alsuoja „Volkswagen“. Galybę modelių galintys pasiūlyti vokiečiai jau turi 16-17 proc. šalies rinkos.

Žvelgdami į šviesesnę ateitį švedai nusprendė pagyvinti solidžiai atrodančius ir pagal tą pačią platformą gaminamus V70, XC70 ir S80 modelius.

Daugiau saugumo įrangos

Automobilių pristatymas Geteborge, „Volvo“ širdyje, prasidėjo nuo bekelės trasai paruošto XC70. Šio modelio pravažumo savybės nenuvilia, o ir miškuose įrengta bekelės trasa neišgąsdino. O joje buvo visko – akmenų, rastų su kelmais, stačių įkalnių. Kaip juokavo „Volvo“ atstovai, trūko tik lietaus, tuomet atsiradusioje purvynėje XC70 būtų galėjęs „pasimaudyti“. Tačiau į Švediją nevykome išradinėti dviračio – šio modelio sugebėjimai bekelėje jau seniai žinomi. Šįkart gamintojai supažindino su pokyčiais, suteikiančiais daugiau argumentų renkantis vieną ar kitą automobilį.

Jokių akivaizdžiai pastebimų dizaino pakitimų atnaujintiems modeliams „Volvo“ neatliko. Dabar pirkėjai gali rinktis dvi naujas kėbulo spalvas – mėlyną „Biarritz Blue“ (V70 ir S80) bei bronzinę „Twilight Bronze“ (XC70). Be to, V70 ir S80 automobiliuose LED posūkio žibintai integruoti į šoninio vaizdo veidrodėlius, siūlomi nauji ratlankių pasirinkimai. Derinant automobilių saloną galima rinktis iš dviejų naujų salono apmušalų spalvų – „Sangiovese Red“ (V70 ir S80) bei „Blond“ (V70, XC70 ir S80).

Nuo šiol V70, XC70 ir S80 automobiliuose diegiama „Volvo Sensus“ pramoginė-informacinė sistema, padedanti vairuoti saugiau ir patogiau. Ši sistema pernai buvo pristatyta kartu su „Volvo S60” ir V60 modeliais.

„Volvo Sensus“ sistema pasižymi tuo, kad penkių arba septynių colių ekrane, kuris įmontuotas centrinėje konsolėje, patogiai vairuotojui matoma ir valdoma visa automobilio kompiuterio informacija neatitraukiant dėmesio nuo kelio.

Šios sistemos pagalba galima valdyti „City Safety”, „Collision Warning“, „Pedestrian Detection“, „Driver Alert System“, „Active Cruise Control“ sistemų nustatymus, taip pat reguliuoti automobilio šviesas, šoninio vaizdo veidrodėlius, klimato kontrolę, garso sistemą ir kt.

„City Safety“ – saugumo sistema, kuri yra standartinėje visų trijų atnaujintų modelių įrangoje. Pėsčiųjų aptikimo su automatiniu stabdymu („Pedestrian detection with full auto brake“) sistema, kuri iki šiol buvo siūloma tik S60, V60 ir XC60 automobiliams, padeda išvengti netikėtų susidūrimų, kuriuose nukenčia pėstieji. Jei prieš automobilį netikėtai išnyra pėsčiasis ši sistema automatiškai sustabdo automobilį, jeigu šis važiuoja iki 35 km/val. greičiu. „Volvo“ teigimu, jeigu visi automobiliai turėtų šią sistemą, pėsčiųjų žūčių skaičių būtų galima sumažinti 20 proc.

Dar viena naujiena – prisitaikanti pastovaus greičio sistema ACC, kuri gali sustabdyti automobilį, jei priešais užfiksuojama kita mašina, ir vėl automatiškai pradėti važiuoti kai transporto srautas pradeda judėti.

„Bluetooth“ jungtis nuo šiol leidžia ne tik naudotis laisvų rankų sistema, tačiau ir sujungti informacinį kompiuterį su nešiojamu muzikos grotuvu ir mėgstamų dainų klausytis per automobilio garso sistemą.

Patobulino variklius

Variklių gamoje drastiškų permainų neįvyko – esami motorai įgavo daugiau galios, tačiau kartu tapo ir ekonomiškesni. Gamintojai patobulino turbodyzelinius D3 ir D5 variklius. Pastarojo charakteristikos pagerėjo nuo 205 AG ir 420 Nm iki 215 AG ir 440 Nm, o degalų sąnaudas pavyko sumažinti 8 proc. Taigi dėl šių pokyčių D5 varikliu varomas S80 dabar vidutiniškai sunaudoja tik 4,9 l/100 km.

Dar viena naujiena – patobulintas D3 variklis. 2.0 l, 163 AG pasiekiantis ir maksimalų 400 Nm sukimo momentą išvystantis agregatas buvo pristatytas pernai kartu su S60 ir V60 modeliais. Iš esmės tai yra toks pat kaip ir 2.4 l variklis su sumažinta stūmoklių eiga. Nors jo darbo tūris sumažintas iki 2.0 l, sukimo momentas išliko išties įspūdingas – 400 Nm.

„Kai palygini modernius dyzelinius variklius, sukimo momentas intriguoja daug labiau nei arklio galios. Šiuose dyzeliniuose varikliuose sukimo momentas suteikia geresnes įsibėgėjimo ir važiavimo savybes nei dauguma benzininių varžovų“, – sakė „Volvo“ variklių inžinerijos padalinio viceprezidentas Derekas Crabbas.

Išbandžius atnaujintus variklius su šiais žodžiais sunku nesutikti. D3 variklis savo savybėmis atrodo sutvertas V70 universalui. Automobilis yra pakankamai veržlus ir neleidžia abejoti savo galimybėmis nei prireikus staigiai lenkti, nei norint važiuoti taupiai. O D5 agregatas ir anksčiau buvo tarp klasės lyderių, tad patobulinimas suteikė naudingo šviežumo.

Nuo šiol ir visos versijos su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže bus komplektuojamos su „Start/Stop“ sistema, kuri sustojus automatiškai užgesina variklį ir vėl jį „pažadina“ išmynus sankabą. Nuo rudens „Volvo S80“ ir V70 su D3 varikliu ir automatine transmisija bus galima užsisakyti ir su minėta „Start/Stop“ funkcija.

Be to, keturių cilindrų 1.6 l dyzelinis agregatas dabar turi 115 AG vietoj ankstesnių 109 AG. Sukimo momentas nepakito – 270 Nm. Gamintojų teigimu, „Volvo S80“ ir V70 „DRIVe“ versijos su mechanine transmisija ir „Start/Stop“ sistema į aplinką išmeta tik 119 g/km CO2. Kai kuriose rinkose šie modeliai taip pat bus siūlomi su 1.6 l „FlexiFuel“ varikliu, kuris gali naudoti ir biodegalus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)