Padangos restauravimas ilgas ir pakankamai sudėtingas procesas, prasidedantis nuo vizualinės padangos apžiūros. Paskui specialiu prietaisu šerografu tikrinama vidinė konstrukcijos dalis. Kitas žingsnis restauracijos procese – nusidėvėjusio padangos protektoriaus nuskutimas. Kai tai atliekama, ant nuvalyto karkaso galima tepti klijus ir dėti specialiai paruoštą protektoriaus juostą. Ir tik po to padanga keliauja į autoklavą, kuriame protektorius sujungiamas su padanga esant aukštai temperatūrai.

UAB „Guminta“, restauruojančios padangas, savininkas Algis Gulbinas informuoja, kad šiuo metu restauruotų padangų paklausa stipriai auga. „Taip yra todėl, kad naujos padangos labai brangsta. Jei seniau Kinijoje pagamintos naujos padangos savo kaina mažai skyrėsi nuo mūsų restauruotų padangų kainų, tai dabar tas skirtumas žymus. Taigi tie, kurie nori važinėti geromis padangomis pigiau – jas restauruoja“, - kalba A. Gulbinas.

Pašnekovas informuoja, kad restauruotos padangos kaina šiuo metu sudaro apie 35 proc. naujos „Michelin“ padangos kainos, o seniau – prieš metus – apie 50 proc. Kainų tendencijos pasikeitė dėl išaugusios paklausos.

Padangų restauratoriai neslepia, kad labai dažnai tenka atsisakyti restauruoti padangas dėl prastos jų būklės. „Restauruojame tik kokybiškas padangas, kurios dar tikrai gali ilgai tarnauti ir atlaikyti joms tenkančius krūvius. Po restauracijos vežėjas gauna tokią pačią garantiją kaip ir naujai padangai – vienerių metų. Jei padangos karkasas geras, tai su restauruota padanga galima nuvažiuoti maždaug tiek pat, kaip su nauja „Michelin“ ar „Bridgestone“.

Vežėjai sako, kad pagrindinis rodiklis perkant padangas – kiek kilometrų su vienu komplektu galima nuvažiuoti ir kokia vieno nuvažiuoto kilometro kaina. Vis dėlto jie neslepia, kad šiandien dėmesys kur kas labiau kreipiamas į tai, kokia yra faktinė restauruotos padangos kaina. Perkama ten, kur pigiau, negalvojant kad ilgalaikėje perspektyvoje tai nėra pats pigiausias variantas. Tie, kurie skaičiuoja, pigių padangų dažniausiai neperka.

Padangų pardavėjo UAB „Autotrekas“ direktorius Vaclovas Gumuliauskas patikina, kad nepaisant to, jog naujų padangų kainos pakilo apie 15 proc., vežėjai jas perka kaip pirkę, tad naujų padangų rinkoje nuosmukio, anot jo, kol kas nesijaučia. „Padangos smarkiai dyla, todėl tie, kuriems rūpi saugumas, nerizikuoja – padangų nerestauruoja“, - įsitikinęs naujų padangų pardavėjas.

UAB „Ratola“ direktorius Vaidas Vasiulis pastebi didesnį naujų padangų brangimą nei kiti rinkos dalyviai: „Padangų kainos kyla kone kas mėnesį. Šiemet, jei lygintume su praėjusiais metais, jų kainos pakilo nuo 5 iki 20 proc. Esant tokiai situacijai, be to, kylant degalų kainoms, vežėjai taupo ir renkasi mokėti perpus pigiau už restauruotą padangą, jei lygintume jos kainą su nauja. Dažniausiai restauruoja brangias padangas, kainuojančias nuo 1500 Lt, kurios turi „Premium“ karkasus. Tokiomis padangomis vežėjai pasitiki labiausiai“, - situaciją restauruotų padangų rinkoje dėsto V. Vasiulis.

UAB „Autovaža“ vadovas Ričardas Tiškus sako, kad savo vilkikuose montuoja ir restauruotas, ir naujas padangas. „Jei pasiūlo restauruotas vokiškas, tai tokias perkame. Seniau būdavo nesklandumų su Lietuvoje restauruotomis padangomis. Iš kelių restauruotų būdavo viena kita, kuri krūvių neatlaikydavo. Dabar Vokietijoje restauruotos padangos tikrai neblogos. Kai perkame, mums pasako, kur kokia padanga restauruota, tada galime pasirinkti“, - apibendrina R. Tiškus.

Padangų ekspertai atkreipia dėmesį, kad restauruotų padangų protektoriaus sluoksnio beveik neįmanoma užlieti tolygiai. Ne paslaptis ir tai, kad tokios padangos sunkiai balansuojamos ant ratlankio, ten kabinama daugiau svarelių, be to, neįmanoma įvertinti, kiek susidėvėjęs vidinis padangos karkasas ir kordai. Vis dėlto jeigu rizikuojama pirkti restauruotas padangas, patartina paprašyti, kad meistrai subalansuotų ir duotų bent metų garantiją.