Britų bendrovė netolimoje praeityje vieną rekordininką jau buvo sukonstravusi. Tai – „SSC Ultimate Aero“, kuris savo laiku buvo pasiekęs rekordinį 412 km/val. greitį. Beje, šiuo bandymu greičio karaliaus skeptras buvo atimtas iš to paties „Bugatti Veyron“ – tai padaryti 6 km ilgio standartinio greitkelio ruože sugebėjo nė apsauginio šalmo nesegėjęs ir jokių lenktynių patirties neturintis 71-erių Čakas Bigelou (Chuck Bigelow).

Po kurio laiko greičiausio pasaulyje serijinio automobilio vardą iš „SSC Ultimate Aero“ atėmė vokiečių koncernui „Volkswagen Group“ priklausantis grobuonis „Bugatti Veyron Super Sport“, hipermoderniame, hiperlygiame ir labai plačiame „Ehra Lessien“ bandymų poligone išvystęs 429 km/val. greitį. Tad SSC užmojų tuščiais vėjais laikyti lyg ir nederėtų.

Ir iš tiesų: lyginant su visa „Bugatti“ pramonine infrastruktūra, greta gyvenamojo namo įrengtas asmeninis Džerodo Šelbio (Jerod Shelby) garažas, kuriame darbuojasi 16 inžinierių, primena stebuklingą tašką, kuriame, rodytųsi, stačiai iš niekur materializuojasi greičiausi pasaulyje automobiliai. Belieka tik stebėtis, kokio kalibro meistrai šiuos grynuolius lieja.

Naujasis jų keturratis šedevras – 1350 AG pajėgumo monstras, pavadinimu „Tuatara“, kuris Naujosios Zelandijos čiabuvių maorių kalba reiškia „kalnai ant nugaros“. Tai aliuzija į tik N. Zelandijoje gyvenančią reptiliją, pavadinimu „tuatara“, kuri gyvūnų pasaulyje pasižymi sparčiausiai besivystančia molekuline struktūra ir sparčiausiai besivystančia DNR visoje planetoje.

„SSC Tuatara“ savo išvaizda gana panašus į pirmtaką „SSC Ultimate Aero“. Automobilio kėbulo konstrukciją ir šasi projektavo bendrovės savininkas Dž. Šelbis. Jo teigimu, aerodinaminės savybės „SSC Ultimate Aero“ automobilio konstrukcijoje ėmė viršų prieš jo išvaizdą, tad dizainas nebuvo stiprioji šios mašinos pusė. Norėdama ištaisyti šį trūkumą, SSC pasamdė italų kilmės amerikiečių dizainerį Džeisoną Kastriotą (Jason Castriota), kurio dizaino koncepcijos jau įgyvendintos „Ferrari“, „Pininfarina“, „Rolls Royce“ ir „Bertone“ automobilių linijose.

Vienos iš įspūdingiausių „Tuatara“ detalių – anglies pluošto 19 colių skersmens ratai, kiekvienas kurių sveria vos po 5,8 kg. Iš tos pačios medžiagos „nulipdytas“ ir superautomobilio korpusas bei šasi – nieko nuostabaus, jog vizitinis šio kelių grobuonies bruožas yra lengvumas.

Automobilyje montuojamas 6,8 litro darbinio tūrio V8 variklis, kurtas pačių SSC inžinierių. 1350 AG agregatas pasiekia 9 000 sūkių. Greičio dinamika – beveik šviesolaidinė: įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h turėtų užtrukti vos 2,8 sek. Tai reiškia, jog klaviatūra nespėtumėte surinkti vidutinio ilgio sakinio, o „SSC Tuatara“ prašvilptų pro jus 100 km/h. Maksimalus bolido greitis turėtų būti 442 km/h. Beje, šis „žvėris“ svers tik 1200 kg – tai yra 638 kg mažiau nei rubuiliukas „Veyron“.

„Tuatara“ lyginant su „Bugatti Veyron“, kuris kainuoja mažiausiai 2,4 mln. JAV dolerių, SSC žaisliukas kainuos juokingai mažai – maždaug 970 tūkst. JAV dolerių. Pirmuosius savininkus tuataros turėtų pasiekti paskutinį šių metų ketvirtį. O ar jis pavergs naujas rekordines aukštumas, laukti liko nedaug.