Automobilių gamintojai išties tapo tarsi vyno gamintojai – maišo įvairius skonius, keičiasi sukurtomis technologijomis ir bando surasti optimalų derinį, kuris įtiktų visiems. Be to, atsižvelgdami į tai, kad skirtingose rinkose dominuoja vis kitokios markės, jie vienodus automobilius žymi skirtingais ženkliukais, tarsi vyndariai vienodo vyno butelius štampuoja kitokiomis etiketėmis.

Korėjiečių ir prancūzų pastangomis atsiradęs „Latitude“ sedanas – tarptautinis mišinys, tapęs nauju „Renault“ flagmanu. Tarsi alchemikai „Renault“ grupės inžinieriai įvairiuose pasaulio kampeliuose bandė rasti formulę, kuri nustebintų šios markės gerbėjus bei pritrauktų naujų, turinčių storesnes pinigines.

Dizainas – be „prieskonių“

Automobilis buvo sukurtas Seule, korėjiečių specialistų iš „Renault Samsung Motors“ kompanijos, kurie pasinaudojo savo žiniomis, „Renault Laguna“ platforma ir „Renault-Nissan“ aljanso suteikiamomis techninėmis galimybėmis.

Tenka pripažinti, kad vizualiai jis nepanašus į beskonę europietišką-azijietišką mišrainę. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad tai įvairioms rinkoms skirtas modelis bandantis privilioti įvairių šalių vairuotojų simpatijas, jis yra santūriai solidus, tvarkingas, be jokių „prieskonių“.

Automobilio salone yra kiek kitaip. Čia gamintojai pasistengė sukurti keletą siurprizų, kurie turėtų maloniai nustebinti būtent „prieskonių“ mėgėjus. Svarbiausios naujienos papildomos įrangos sąraše – oro jonizatorius, kuris leidžia pasirinkti vieną iš dviejų aromatų ir turi tris intensyvumo lygius, bei vairuotojo sėdynė su masažo funkcija. Teigiama, kad oro jonizatorius padeda sumažinti salono ore esančių bakterijų ir alergenų kiekį, o toksiškumo jutikliams nustačius pernelyg didelį žalingų dujų lygį, automatiškai aktyvuojamas oro recirkuliavimo režimas.

Sėdynės masažas – įdomus sprendimas, kurį dažniausiai siūlo kur kas aukštesnio lygio prestižinio segmento automobiliai. Ilgoje kelionėje ši funkcija, veikianti 4 režimais, gal ir padės atsipalaiduoti, tačiau mylimos moters rankų tikrai neatstos. Beje, kol kas šią funkciją galima užsisakyti tik vairuotojo sėdynei. Vėliau „Renault“ įvertins šios įrangos poreikį bei galbūt siūlys šią sistemą ir priekinio keleivio sėdynei.

Nors tai didelis automobilis, viduje erdvės panašiai kaip ir „Lagunoje“. Beje, pastarojo modelio savininkai salone ras daug matytų detalių. „Latitude“ medžiagos atrodo kokybiškos ir surinktos taip tvarkingai, kad neįtartum šio automobilio kilmės šalies.

Dideliam sedanui būdingas važiavimas

Lietuvoje „Renault Latitude“ bus siūlomas su 2.0 l, 140 AG (benzinas-bioetanolis) varikliu arba vienu iš trijų dyzelinių variantų: 2.0 l/150 AG, 2.0 l/175 AG arba 3.0 l/240 AG.

Automobilio pristatyme Lenkijoje išbandėme dyzelinę versiją su 2.0 l, 175 AG varikliu su automatine 6 laipsnių pavarų dėže. Važiavimo savybės būdingos dideliam sedanui – jis patogus, valdymas tikslus, o važiuojant ramiu tempu mėgausitės kelione. Šis variklis ir automatinė pavarų dėžė – tikrai neblogas tandemas. „Latitude“ sklandžiai įsibėgėja ir galios šiam 1620 kg sveriančiam „banginukui“ pakanka. Tačiau tik pabandę spustelėti suprasite, kad su šiuo automobiliu „sportuoti“ neverta. Automobilio pakaba minkšta, tad vingiuotame kelyje jis siūbuoja. Taip pat pasigedome geresnės triukšmo izoliacijos.

Informacinis kompiuteris po pasivažinėjimo rodė 6,5 l/100 km degalų sąnaudų vidurkį – tiek, kiek ir deklaruoja gamintojas.

Kokybiškesnis nei „Vel Satis“

Tai antras „Renault“ modelis, gaminamas „Renault-Samsung-Motors“ Busano gamykloje, Korėjoje (jau kurį laiką čia surenkamas ir „Koleos“ visureigis), o visi dyzeliniai varikliai keliauja iš Prancūzijos. Iš tiesų tai tik ženkliuką priekyje pakeitęs „Samsung SM5“, parduodamas Korėjoje. Nors daug kas kalba, kad „Latitude“ yra nepasisekusio ir nuo 2009 m. nebegaminamo „Vel Satis“ įpėdinis, kompanijos atstovai tai neigia. Prancūzai tikėjosi kasmet parduoti po 50 tūkst. „Vel Satis“ automobilių, tačiau iš viso per 8 metus šias mašinas įsigijo tik 62 tūkst. pirkėjų.

„Tai yra aukštesnio lygio nei „Vel Satis“ automobilis. „Latitude“ – tarsi prestižinis modelis, kurio neturime. Štai „Nissan“ koncernas turi „Infiniti“ markę, kuri pritraukia prestižinio segmento pirkėjų, tad to paties tikimės ir iš „Latitude“, – sakė „Renault“ Lenkijos padalinio atstovai.

Automobilio pristatyme kompanijos atstovai buvo atviri: tai ne „Megane“ ar „Clio“, itin mėgstami europiečių, o į tarptautines rinkas orientuotas modelis. Vakarų Europoje didelių sedanų pirkėjų nėra daug, todėl populiarumo jis sulauks turbūt tik tokiose šalyse kaip Rusija, Turkija, Ukraina.

„Latitude“ paliko dvejopą įspūdį. Jo įvaizdis kuriamas kaip verslo klasės automobilio, tačiau automobilio kokybė, nors ir pranoksta „Laguna“, neprilygsta konkurentams iš Vokietijos.
„Latitude“ kaina (nuo 80,4 tūkst. Lt) nemaža ir Lietuvoje vairuotojai, ieškantys panašaus automobilio, veikiausiai neišsižadės meilės vokiškiems aparatams. Vis dėlto norintys kažko išskirtinio turėtų įvertinti šio tarptautinio mišrūno privalumus.

„Renault Latitude“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 127 kW/175 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4897 mm
Plotis: 1832 mm
Aukštis: 1483 mm
Važiuoklės bazė: 2762 mm
Svoris: 1620 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,5 l/100 km
CO2 emisija: 170 g/km
Bagažinės tūris: 477 l
Kaina: 120 677 Lt (bazinė versija – nuo 80 451 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją