Tokia sistema rinkoje turėtų debiutuoti maždaug po dvejų – trejų metų.

Ši sistema – tai dalis „Volvo” kompanijos keliamo tikslo. Švedai nori, kad nuo 2020 metų visi naujų „Volvo“ automobilių pirkėjai net didžiausiose avarijose nepatirtų rimtų sužalojimų.
Naujoji sistema veiks tokiu pat principu, kaip ir ta, kuri saugo nuo susidūrimų su pėsčiaisiais.

Sistema susideda iš radaro ir infraraudonųjų spindulių kameros, kuri skanuoja tai, kas vyksta automobilio priekyje. Tokia kamera veikia nepriklausomai nuo to ar lauke diena, ar naktis.
Jeigu sistema užfiksuoja kliūtį, ji garsiniu signalu apie tai praneša vairuotojui. Jeigu vairuotojas nereaguoja, automobilis pats automatiškai pradeda stabdyti.

Sunkiausia užduotis kuriant šią sistemą – išmokyti ją atpažinti įvairius žvėris ir numatyti, kokių veiksmų jie gali imtis toliau. Šiuo metu vyksta įvairių žvėrių skanavimas – „Volvo” inžinieriai daug laiko praleidžia laukinių žvėrių parkuose, kur kompiuteris įsimena įvairių dydžių gyvūnus.

Ši sistema turėtų būti populiari, nes vien tik Švedijoje per metus įvyksta per 40 tūkst. eismo įvykių kurių kaltininkai – netikėtai į kelią išbėgę gyvūnai. Sunkiausios pasekmės – nuo susidūrimo su briedžiu. Tai aukštas gyvūnas, kuris paprastai įkrenta į automobilio saloną per priekinį stiklą. Tokiu būdu beveik neišvengiamos sunkios pasekmės.

JAV kelių saugumo institutas teigia, kad per 1993-2007 metus šioje šalyje per susidūrimus su laukiniais gyvūnais žuvo 2499 žmonės.

Kol kas švedai daug detalių apie šios sistemos veikimą neatskleidžia, tačiau užtikrina, kad tai bus labai efektyvus pagalbininkas kelyje.

Gyvūnas kelyje
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją