Filmas „Šalutinis efektas“ stebina ir iki šiol nematytais vaizdo efektais, vertais „Oskaro“ nominacijos. „Tai tarsi žiūrėtum 3D filmą be specialių akinių“, – tvirtina juostos kūrėjai.

Šiuolaikiškas, įdomios tematikos filmas pasakoja apie nevykėlį rašytoją Edį Morą (jį įkūnijo „Pagirių Tailande“ žvaigždė Bradley Cooperis), kurio gyvenimas apsiverčia aukštyn kojomis, kai jam į rankas pakliūna eksperimentinis preparatas, leidžiantis žmogui išnaudoti 10 kartų daugiau savo smegenų potencialo. Viena tabletė ir Edžiui atsiveria neribotos galimybės – per dieną jis išmoksta groti pianinu, per keturias dienas parašo knygą, per savaitę akcijų biržoje uždirba milijonus dolerių. Tačiau viskas šiame pasaulyje turi savo kainą.

„Norėjau, kad žiūrovai būtų kartu su pagrindiniu herojumi kiekvieną akimirką, leistųsi drauge į tamsiausias gyvenimo gelmes, pajustų sėkmės akimirkų skonį. Norėjau, kad visi išgyventų šią pašėlusią kelionę taip, kaip ją išgyvena pagrindinis veikėjas“, – kalbėjo filmo režisierius Neilas Burgeris.

Režisierius sukūrė skirtingas ir vaidybos, ir vaizdo išraiškos priemones, kad žiūrovai pasijustų tarsi atsidūrę pagrindinio herojaus galvoje. „Viena fazė – tikrasis Edis, ir visiškai kita fazė, kai jis nuryja tabletę, dar trečia fazė – Edžio būsena, ėmus veikti tabletei. Kiekviena fazė turi savo spalvų paletę, specifinį kameros judėjimą, skirtingą scenografiją ir vaidybos stilių. Žiūrėdamas filmą negali prie jo prisiliesti, bet gali į jį pasinerti“, – pasakojo filmo režisierius.

„Paprastasis“ Edis buvo filmuojamas su nešiojama kamera ir kintančio židinio nuotolio (zoom) objektyvais, apšvietimas netvarkingas, tamsus – todėl ir vaizdas grubus, šiurkštus. „Tobulasis“ Edis buvo filmuojamas su plačiakampiais fiksuoto židinio nuotolio objektyvais, prie šviesaus, švelnaus apšvietimo – vaizdas plaukte plaukia.

Neilas Burgeris ilgai suko galvą, kaip pavaizduoti Edžio sąmonėje esančią ypatingą laiko ir erdvės sampratą, tobulą pasaulio matymą. „Kameros buvo sujungtos kartu, kad sukurtų 360 laipsnių vaizdo įspūdį. Man patiko ši metafora. Edis mato viską, tarsi turėdamas akis pakaušyje. Tai siurrealus, intensyvus vaizdas. Aš taip pat panaudojau metodus, kurių iki šiol nebuvau matęs filmuose. Norėjau, kad žiūrovai emociškai susitapatintų su veikėju“, – aiškino Neilas Burgeris.

Labiausiai pritrenkia iki šiol dar nematytas vaizdo efektas – „begalinis vaizdo išdidinimas“. Tiesiai prieš akis bėga Niujorko gatvės – vaizdas galėtų keliauti iki begalybės. Kaip jiems tai pavyko?

„Na, tai yra šiek tiek paslaptis, nes tai naujas dalykas. Kamera gali keliauti per miestą be sustojimo. Aš iš karto žinojau, ko noriu, tačiau niekas negalėjo sugalvoti, kaip tai įgyvendinti. Laimei, suradau specialiųjų efektų kompaniją, kuri po ilgo laiko rado sprendimą“, – kūrybos paslaptimis dalinosi režisierius.

Tačiau viską galite pamatyti savo akimis jau šį savaitgalį – jei jums patiko filmas „Pradžia“, „Šalutinis efektas“ – jūsų filmas. Siūlome pasižiūrėti vieną iš filmo vaizdo efektų:

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją