Nauji akcentai išorės dizaine, nauja variklių gama, tobulesnė ir tvirtesnė važiuoklė bei puošnesnis interjeras – 2011 metų „Opel Antara“ jungia sportiškumą, bekelės pojūtį, eleganciją mieste bei gerą kainos ir kokybės santykį.

Automobiliai, palyginus su savo pirmtakais pakito nedaug – kitokios priekinės grotelės, kitokie žibintai ir dar keletas tik akylam stebėtojui pastebimų skirtumų.

Viduje pasikeitimų daugiau – centrinė konsolė visai kita. Naujos interjero medžiagos labai kokybiškos, o surinkimo kokybei priekaištų rasti taip pat sunku.

Atnaujinta variklių gama

Naują variklių gamą sudaro du dyzeliniai ir vienas benzininis agregatai. 

Varikliai atitinka „Euro 5“ taršos reikalavimus, jų techninės savybės, vidutinės degalų sąnaudos geresnės, o CO2 tarša mažesnė. Be to, atnaujintos šešių laipsnių mechaninė bei automatinė pavarų dėžės.

Dyzelinis 2,2 CDTI agregatas siūlomas dviejų galios variantų. Silpnesnysis 120 kW/163 AG variantas išvysto maksimalų 350 Nm sukimo momentą. Jis montuojamas su priekinių arba visų varančiųjų ratų sistema, su mechanine arba automatine transmisija. Vidutinės degalų sąnaudos yra 6,3 l/100 km (CO2 – 167 g/km), o 100 km/h greitį išvysto per 9,9 s, maksimalus greitis – 189 km/h (variantas su visais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže).

Galingesnė 135 kW/184 AG dyzelinė versija (sukimo momentas 400 Nm) komplektuojama tik su visų varomųjų ratų sistema, joje gali būti mechaninė arba automatinė pavarų dėžės. Toks automobilis iki 100 km/h greitį išvysto per 9,6 s, o maksimalus greitis – 200 km/h. Nepaisant to, variklis yra itin ekonomiškas ir aplinkai mažai kenksmingas – vidutinės degalų sąnaudos tik 6,6 l/100 km, o CO2 tarša – tik 175 g/km. 

Benzininio 2,4 l, ECOTEC variklio galia yra 123 kW/167 AG, jo sukimo momentas – 230 Nm. Šis variklis montuojamas į versijas su priekiniais varančiaisiais ratais bei mechanine transmisija arba į versijas su visais varančiaisiais ratais ir mechanine arba automatine transmisija. Toks automobilis 100 km/h greitį išvysto per 10,5 s, maksimalus greitis –190 km/h, vidutinės degalų sąnaudos – 8,8 l/100 km, o CO2 išmetamųjų dujų kiekis – 206 g/km (variantui su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže).

Teko išbandyti galingesnę dyzelinę ir benzininę versijas. Benzininiam varikliui trūksta galios, o štai galingesnis dyzelis – tiesiog puikus. Nesvarbu, su kokia pavarų dėže – automatine ar mechanine, jis puikiai dera ir pasižymi pakankama trauka.

Tiesą sakant „mechanika“ patiko labiau: pavaros perjungiamos tiksliai, o kontroliuoti situaciją kelyje visada mėgau. Dyzelis su „automatu“ taip pat geras – ramiam važiavimui puikiai tinka, o aplenkti priekyje važiuojantį galima nesunkiai. Tik atvirai provokuojama „Antara“ „pasiduoda“ – juk tai ne sportinis automobilis: „automatas“ ima nervingai perjunginėti pavaras, variklis kaukia, o automobilis beveik negreitėja.

Sumani visų varančiųjų ratų sistema su kintamu jėgos paskirstymu

„Opel Antara“ visų varančiųjų ratų sistema valdoma elektronikos – normaliai važiuojant varomi tik priekiniai ratai, prie kurių prireikus prisijungia ir galiniai. Priklausomai nuo vairavimo ir oro sąlygų, visa galia gali būti nukreipiama į priekinę varančiąją ašį arba variklio galia tarp ašių gali būti padalinama perpus.

Tačiau nepamirškite, kad tai ne tikras visureigis, o tik padidinto pravažumo automobilis. Jis netinkamas rimtai bekelei – čia nėra nei diferencialo blokavimo mechanizmų, nei žeminančios pavaros, o prošvaisa – vos 20 cm. Tačiau žvyrkeliui ar užtikrintam važiavimui žiemą jis puikiai tinkamas.

Patobulinta važiuoklė

Atnaujinta „Opel Antara“ nuo šiol turi tobulesnę važiuoklę, kuri, anot gamintojų, suteikia didesnį vairavimo malonumą, geresnį manevringumą ir pagerina komfortą. Važiuoklė išties gan „kieta“ ir sportiška, tad vairuoti jį vingiuotais keliais visai įdomu. Tuo pat metu gamintojai užčiuopė kompromisą tarp sportiškumo ir komforto – keleivių pernelyg nekrato. Norisi pagirti ir už puikią garso izoliaciją – naujoji „Antara“, palyginus su pirmtake, kur kas tylesnė.

Aišku, sumontuotos tobulesnės ir ABS bei pajudėjimo į įkalnę pagalbos HAS („Hill Start Assist“) sistemos, kuri įkalnėje apsaugo nuo riedėjimo atgal.

Aiški „Opel“ ženklo tapatybė atnaujintame „Antara“ dizaine

Naujosios „Opel Antara“ išorės dizaine akcentuojamos atnaujintos sportiškos priekinės grotelės su chromuotu apvadu, charakteringu „Opel" ženklui, ir tamsiu logotipu. „Antara“ taip pat turi naujus rūko žibintus, galinius naujo dizaino žibintus ir dekoratyvines apsaugas priekyje ir gale.

Atnaujintame interjere dominuoja kokybiškos apdailos detalės ir apmušalai, naujos išvaizdos prietaisų skydelis, atnaujinta centrinė konsolė su papildomomis dėtuvėmis daiktams bei papildomai užsakoma odos apdaila „Light Titanium“.

Keliaujančių saugą bei patogumą didins ir elektroninis stovėjimo stabdys, priekinio keleivio pusės priekinių ir šoninių saugos oro pagalvių atjungimo funkcija tam, kad galima būtų įdėti vaiko kėdutę, saugos diržų įtempikliai, saugos diržų įtempimo jėgos ribotuvai priekinėse sėdynėse, padangų slėgio kontrolės sistema ir kt.

Stiprus konkurentas Europoje vidutinio dydžio visureigių segmente?

Opel“ teigia, kad turi senas visureigių kūrimo tradicijas. Šiuo atveju vokiečiai remiasi „Frontera“ modeliu, kuris buvo gaminamas nuo 1993 iki 2003 metų, kažkodėl pamiršdami, kad tai buvo „Isuzu“ produktas.

Tas pats ir su „Antara“ – šis modelis nėra grynakraujis vokietis – „Antara“ rieda nuo to paties konvejerio, kaip ir Chevrolet Captiva – Pietų Korėjoje. Tiesa, nors automobiliai techniškai labai panašūs, bet skiriasi ne tik vizualiai. Kelyje „Antara“ atrodo gerokai sportiškesnė, o „Captiva“ skirtas tik ramiam važiavimui.

15 000 vienetų – tiek planuojama parduoti „Antara“ automobilių Europos rinkoje per debiutinius 2011 metus; vėliau kasmet planuojama parduoti po 20 000. Didžiausių, iki 80 proc. visų atnaujintų „Antara“ paradavimų tikimasi šiose rinkose - Didžioji Britanija, Vokietija, Italija ir Rusija. Manoma, kad populiariausi tarp pirkėjų bus 163 AG dyzeliniai variantai, kurie sudarys 75% visų pardavimų.

Pradinė kaina Lietuvoje – 78 518 lt (už variantą su benzininiu varikliu). Dyzeliniai prasideda nuo 99 414 lt.