Avialinijų taikomos papildomos rinkliavos gali greitai tapti praeities dalyku. Europos Komisija ėmėsi peržiūrėti keleivių teises reglamentuojančius teisės aktus po daugybės skundų iš klientų ir jų gynimo organizacijų dėl plačiai aviakompanijų reikalaujamų priemokų.

Siūlomą „vieno skrydžio, vienos kainos“ principą šiuo metu svarsto Europos Komisijos viceprezidentas ir transporto komisaras Siimas Kallasas.

Tarp raginančių įnešti daugiau skaidrumo yra ir britų leiboristų Europos Parlamento narys bei šios ES institucijos transporto komiteto pirmininkas Brianas Simpsonas bei vartotojų teisių gynimo organizacija „Which?“.

Pastaroji pateikė didelį skundą Didžiosios Britanijos Sąžiningos konkurencijos tarnybai (OFT) dėl priemokų, taikomų atsiskaitant kredito kortelę. Tokiais atvejais didžiausi pažeidėjai yra pigių skrydžių avialinijos, kurios ima papildomus mokesčius už keleivį, už kelionės atkarpą, nors jiems tik reikia priimti pavedimą.

„Which?“ atliktu tyrimu buvo nustatyta, kad keturių asmenų šeimai skrydžiai iš Londono į Glazgą ir atgal su „Ryanair“ yra reklamuojami kaip kainuojantys 48 svarus (192 Lt). Bet jeigu neturite specialios išankstinio mokėjimo „MasterCard“ kortelės, tai „Ryanair“ iš jūsų paims dar 40 svarų (160 Lt) už jūsų pavedimo sutvarkymą ir tokiu būdu beveik padvigubins kainą. Negana to, dar reikia papildomai mokėti už bagažą ir asmens registraciją skrydžiui.

Organizacijos „Consumer Focus“ direktorius išoriniams ryšiams Adamas Scoreris sako: „Vieno skrydžio, vienos kainos“ taisyklę vartotojai tik pasveikintų. Žmonės nori, kad reklamuojama kaina būtų ta, kurią vėliau ir sumoka“.

„Vartotojai nenori būti sutrikdyti, kai randa mažos kainos reklamą, o vėliau aptinka paslėptus kaštus, kai prasirausia po paviršiumi. Mokėjimas už bagažo registraciją, vietos užsakymą ar atsiskaitymą kreditine kortele paprasčiausiai sunervina ir gali ilgainiui paskatinti žmones klaidingai sumokėti daugiau nei jie tikėjosi“.

Praėjusią savaitę tiek „Ryanair“, tiek „easyJet“ įvedė mokesčius už kreditines korteles. „Ryanair“ pritaikė 2 svarų (8 Lt) priemoką, kuri turėtų padėti kompanijai kompensuoti patirtas išlaidas už mokėjimus dėl atidėtų ar atšauktų skrydžių. Dėl to ši aviakompanija tuėtų uždirbti papildomai 150 mln. svarų (600 mln. Lt) per metus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją