Vairuotojai keiksnoja naująją tvarką

„Žinoma, vairuotojams buvo patogiau naudoti tą mažiuką apžiūros taloną, nei dabartinį A4 formato lapą. Tie dokumentai buvo tikrai patogesni, tačiau dabartiniame lape daugiau informacijos. Jame įrašomi išmetamųjų teršalų duomenys, stabdžių, kilometražo rodiklis, žibintų ir visi kiti automobilio duomenys bei mašinos savininkas“, – sakė UAB Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis.

Kėdainiuose neseniai įsigyto automobilio savininkas Juozas nepatenkintas TA rezultatų kortele. „Buvęs techninis pasas buvo kompaktiškas, tilpdavo į piniginę. O kai pamačiau, kad man duoda net A4 formato lapą, buvau nemaloniai nustebintas. Kam reikia tokio didelio ir nepatogaus dokumento?“, – stebėjosi Kėdainių rajono gyventojas.

Juozui pritarė ir kiti vairuotojai, esą išduodama didelė, žalios spalvos, vandens ženklais apsaugota techninės apžiūros ataskaita yra labai nepatogi nešiotis ar net laikyti automobilyje. Vis tik TA rezultatų kortelės informacija daug detalesnė, nei senesnėje mažutėje knygutėje, kurioje buvo tik įrašai apie mašinos markę, modelį, valstybinį numerį ir galiojimo laiką.

Didžiausias trūkumas – žibintai

Kauno automobilių techninės apžiūros centruose automobilių padaugėja jau nuo balandžio mėnesio. Populiariausia savaitės diena – šeštadienis. „Vairuotojai tuomet užplūsta techninės apžiūros centrus. Greičiausiai taip yra dėl to, kad savaitgalį gyventojai turi laisvo laiko ir daugiau dėmesio gali skirti savo automobiliams“, – sakė G.Ciegis.

Pasak UAB Kauno techninės apžiūros centro vadovo, iš pirmo karto techninę apžiūrą įveikia tik 55–59 proc. visų Kauno zonos automobilių. Dažniausiai TA specialistams užkliūva automobiliai su nesuderintais tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintais, netvarkinga važiuokle, neefektyviais stabdžiais ir dėl per didelio išmetamo anglies dvideginio kiekio.

Daugelis baiminasi, kad įdiegus dujų įrangą į automobilį, bus sunkiau gauti leidimą jį naudoti. Specialistai teigia, kad automobiliai su dujų įranga neišsiskiria iš kitų, jiems nėra didesnių kliūčių sėkmingai įveikti TA. „Labai svarbu reguliariai patikrinti dujų įrangą autoservise. Tuomet esi ramus, kad važiuoji saugiai, o ir atėjus TA laikui nereikia jaudintis, kad atsiras koks trūkumas“, – sakė mazdą su dujų įranga vairuojantis kaunietis Aidas.

Kyšininkavimo terpė tebėra

Pasak vilniečio Zenono, TA centrų darbuotojai gerai atlieka savo darbą. „Esu užtikrintas, kad po TA miesto gatvėmis nelaksto „grabai“. TA specialistai atsakingai apžiūri automobilius, kad jie nesubyrėtų judriose sankryžose“, – sakė „Hyundai accent“ turintis Zenonas.

Tačiau pastebima, kad techninės apžiūros stočių darbuotojai turi didelę sprendimų laisvę. „Jie gali savo nuožiūra dėl menkiausių smulkmenų, kurios visiškai neturi įtakos eismo saugumui, neleisti eksploatuoti automobilių. Taip atsiranda kyšininkavimo terpė“, – TA meistrų nekompetenciją įžvelgia Zenonas. Tačiau paklaustas apie kyšio davimą, vilnietis tikino niekada jo meistrams nedavęs.
O 25-erių kupiškėnas Justinas teigia, kad prieš porą metų kyšiai TA meistrams buvo duodami.

„Anksčiau duodavo, dabar ten labiau bijo dėl sugriežtintos tvarkos. Patys techninių apžiūrų stočių meistrai nedrįsta rizikuoti. Būdavo, kad pinigų kiek nors duoda, manau ir dabar dar pasitaiko“, – sakė „Volkswagen Golf“ vairuojantis vaikinas.

Lygiai prieš metus po automobilio techninės apžiūros Zenonas, kaip ir daugelis vairuotojų, taip pat buvo nepatenkintas TA rezultatų kortele. „Išdavė du lipdukus, klijuojamus ant valstybinio numerio, ir TA rezultatų lapą su apžiūros išvada, kad mašina tinkama eksploatuoti. Viskas būtų gerai, tik tas A4 formato lapas labai nepatogus. Niekur neįsidėsi, o lankstyti nesinori“, – sakė 10 metų vairuotojo stažą turintis vilnietis.

Dar prieš 2 metus buvo išduodami kišeninio kalendoriaus dydžio lapeliai – techninės apžiūros talonai. Šiuo metu TA talonai ir automobilio techninis pasas neišduodami.

Kas svarbu atvykus į automobilių techninės apžiūros centrą

1. Automobilio išorė. TA kontrolieriai apžiūri kėbulą, langų stiklus, žibintus, avarinio sustojimo ženklą.
2. Automobilio vidus. Tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.
3. Važiuoklė. Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.
4. Stabdžiai ir žibintai. Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti ir atitikti nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą. Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir vairuojant tamsoje suteikti patikimą kelio apžvalgą, lemiančią eismo saugumą.
5. Aplinkosauginė patikra. Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio ir transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.
6. Po techninės apžiūros. Automobilį techniškai apžiūrėjus, pateikiama apžiūros duomenų ataskaita.

Prieš TA reikėtų atkreipti dėmesį

Visos registruotos sėdėjimo vietos turi būti su saugos diržais ir gamintojo numatytose vietose. Padangų slėgis turi atitikti gamintojo rekomendacijas. Visi ankstesnių apžiūrų metu aptikti defektai ir neatitikimai turi būti pašalinti. Pateikiant apžiūrai automobilį su dujų degalų sistema svarbu, kad dujų balionas būtų pripildytas ne mažiau kaip 50 proc. tūrio ir turėtų galiojančią patikros datą.