Baltas, visiškai naujas „Peugeot“ modelis, traukia smalsuolių dėmesį Vilniaus gatvėse. Automobilio dizainas yra naujas, besiskiriantis nuo ankstesnių šios markės modelių. Jeigu anksčiau „Peugeot“ modeliai dėl plačių variklio grotelių, primenančių plačiai pravertus nasrus, atrodė agresyviai, tai 508-asis alsuoja elegancija.

Naujasis modelis sukurtas pagal 2010 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytą „5 by Peugeot“ koncepciją. Reikia pripažinti, kad serijinis modelis labai nenutolo nuo pirminės vizijos ir išlaikė svarbiausius akcentus.

Net drąsiausiose svajonėse „Peugeot 407“ negalėjo prilygti tokiems vidutinės klasės modeliams kaip „Volkswagen Passat“. Pasirodžius 508-ajam, svajonės gali tapti realybe. Lyginant su į užtarnautą poilsį dėl prastų pardavimų pasiustu 407-uoju, kuris bandė suderinti ekstravaganciją ir eleganciją, „Peugeot 508“ atrodo kur kas solidžiau, tarsi lygiuotųsi į aukštesnės klasės automobilius. Automobilio dizainas atrodo santūriai, lyg būtų sukurtas vokiečių automobilių gamintojo, o ne prancūziškos markės.

„Peugeot“ produktų vadovas Laurentas Blanchetas patvirtino, kad 508-asis sukurtas lygiuojantis į konkurentus iš Vokietijos, kurie šiuo metu dominuoja segmente. Jis atskleidė, kad kompanija atliko šios markės atstovų ir klientų apklausą Vokietijoje ir taip bandė išsiaiškinti pirkėjų poreikius. Apklausos rezultatai parodė, kad renkantis automobilį vokiečiams vieni svarbiausių aspektų yra kokybė, patogumas ir automobilio išliekamoji vertė.

Su kitu PSA koncerno gaminamu modeliu „Citroen C5“ platforma ir kitais komponentais besidalijantis 508-asis siūlomas dviejų kėbulo tipų – sedano (4,79 m ilgio) ir universalo SW (4,81 m). Abiejų versijų priekinės dalys yra identiškos, tačiau kaip ir įprasta, skiriasi galinė dalis, žibintai.

Salono kokybė ir patogumas

Automobilio viduje galima taip pat pastebėti nemažai pokyčių, lyginant su ankstesniais šios markės modeliais. Salonas stebina kokybe, rodos, kad čia viskas būtų surinkta labai smulkmeniškai. Nors iš pirmo žvilgsnio salonas atrodo nuostabiai, pradėjus atidžiau tyrinėti, galima prikibti prie tam tikrų detalių.

Visų pirma, variklis užvedamas mygtuku „Start-Stop“, kuris yra kairėje vairaračio pusėje. Tai gana keista, nes dauguma gamintojų užvedimo spynelę ar mygtuką įprastai įtaiso dešinėje pusėje ar įmontuoja tarp priekinių sėdynių, porankyje. Šalia užvedimo mygtuko yra ir stovėjimo stabdžio mygtukas, kuriam taip pat tinkamesnė vieta atrodo būtų tarp priekinių sėdynių.

O ką gi randame tarp priekinių sėdynių? Informacinio kompiuterio sistemų (navigacijos, radijo ir kt.) valdymą. Ir dar dėtuvę keturioms monetoms. Pastarojo sprendimo tikrai galima atsisakyti.

Beje, geriau nerizikuokite stabtelėję ir nepaspaudę stovėjimo stabdžio atidaryti durelių. Priešingu atveju išgirsite tokį aliarmą, kokio neskleidžia joks kitas automobilis žemėje.

Nepaisant kelių keistų sprendimų, vis tik yra ir už ką pagirti 508-ojo kūrėjus. Vairaratis pagaliau nebeslepia pastovaus greičio palaikymo įrenginio ir garso sistemos valdymo – dabar visi mygtukai sukelti ant vairaračio. Tiesa, jų nemažai, iš viso pavyko suskaičiuoti 14. Be to, vairaračio, kurio apačia tarsi „nupjauta“, forma „pasiskolinta“ iš „Toyotos“, tačiau dėl to vairuotojui tik patogiau.

Dar vienas įdomus sprendimas – priešais vairuotoją, arčiau priekinio stiklo, išlendanti lentelė, kurioje rodomas automobilio greitis. Taip vairuotojui nereikia atitraukti akių nuo kelio, norint užmesti akį į spidometrą.

Centrinėje konsolėje virš informacinio ekrano galima ištraukti dviejų puodelių laikiklius – tai tarsi mažas įrodymas, kad pataikaujama daugiau komforto norintiems pirkėjams. Medžiagų kokybė atrodo gera, tik blizgus kai kurių dalių paviršius labai nepraktiškas. Gale sėdintiems keleiviams netrūksta vietos nei kojoms, nei galvai. Reikia pagirti ir sėdynių patogumą.

Sedano modifikacijos bagažinės tūris yra 545 litrai, o SW – 660 litrų. Nulenkus galines sėdynes, sedano bagažinės talpa padidėja iki 1581 l, o SW – iki 1865 l. Tai tikrai solidūs skaičiai šioje klasėje.

Sutvertas Lietuvos keliams

„Peugeot 508“ dyzelinių variklių gamoje yra šie pasirinkimai: 1.6 l e-HDi 112 AG, 285 Nm; 2.0 l Hdi 140 AG, 340 Nm; 2.0 l HDi 163 AG, 340 Nm; 2.2 l HDi 204 AG, 450 Nm. Benzininių variklių gamą sudaro 1.6 l VTi 120 AG, 160 Nm; 1.6 l THP 156 AG, 240 Nm.

Ekonomiškiausia versija taps „Peugeot 508“ su 1.6 l e-HDi varikliu, kurio vidutinės degalų sąnaudos bus 4,4 l/100 km, o CO2 emisija – 115 g/km.

2012 m. pasirodys hibridinė „Peugeot 508“ versija, kuri, pasak gamintojų, bus „žaliausia“ segmente. Ši technologija su dyzeliniu HDi varikliu priekyje ir elektriniu motoru gale leis išvystyti 200 AG. Gamintojai patikino, kad šios serijos modeliuose nebus montuojami 6 cilindrų varikliai, nes tikimasi, kad didesnio susidomėjimo sulauks automobiliai su hibridinėmis sistemomis.

Tikėtina, kad populiariausiu pasirinkimu taps 2.0 l, 140 AG dyzelinis variklis su mechanine pavarų dėže. Būtent šią versiją ir išbandėme Lietuvos keliuose. Šis variklis nebūdingai „dyzeliams“ tylus, o automobilio triukšmo izoliaciją galima tik pagirti. Nors automobilis dinaminėmis savybėmis nepribloškia ir iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 10 sekundžių, vis dėlto važinėjant miesto sąlygomis ar greitkelyje norint lenkti jo lėtu tikrai nepavadinsi, su šiomis užduotimis „Peugeot 508“ susidoroja taip, kaip ir norėtum vairuodamas patogiam važiavimui skirtą sedaną.

Kuriant „Peugeot 508“, prancūzai daug dėmesio skyrė ir automobilio ekonomiškumui. Nors automobilis yra 10 cm ilgesnis už 407-ąjį, 508-ojo sedano versija sveria iki 25 kg mažiau, o atitinkamas SW modelis lengvesnis ne mažiau kaip 45 kg. „Peugeot“ nurodo, kad mūsų išbandytos versijos vidutinės sąnaudos turėtų būti 4 l/100 km užmiestyje ir 6,8 l/100 km mieste. Realiomis sąlygomis šie skaičiai būna apie 2 l/100 km didesni, tačiau ir tai nėra blogas rezultatas.

„Peugeot 508“ – vienas geriausiai valdomų šios markės pastarųjų metų modelių. Automobilis išlaiko puikų balansą tarp komfortiško ir dinamiško važiavimo. Automobilio pakaba būdinga prancūziškos kilmės automobiliui – ji nėra kieta ir standi, o labiau minkšta ir patogi. Pakaba su kelio nelygumais susidoroja pakankamai vykusiai, tad „Peugeot 508“ atrodo tinkantis važinėjimui mūsų krašte, kur pasitaiko nemažai duobėtų kelių.

Didesnės sėkmės tikisi Kinijoje

Europos rinkai skirtas „Peugeot 508“ gaminamas Prancūzijoje, nuo vasaros gamyba prasidės ir Kinijoje, kur nuo konvejerių riedės šiai pirmaujančiai pasaulyje automobilių rinkai skirtas modelis. PSA koncernas tikisi, kad naujojo „Peugeot 508“ pardavimai Kinijoje bus didesni nei Prancūzijoje. Jeigu gamintojų prognozės pasitvirtins, tai bus pirmas „Peugeot“ modelis, kurio pardavimai kitoje šalyje bus didesni nei kompanijos namų rinkoje Prancūzijoje.

Kompanija planuoja, kad „Peugeot 508“ pardavimai 2012 m. sieks 200 tūkst. vnt., iš kurių 65 tūkst. vnt. bus parduota Kinijoje ir 38 tūkst. vnt. – Prancūzijoje. „Peugeot“ tikisi, kad sedano ir SW versijų pirkėjų skaičius pasidalins po lygiai, o didžiąją dalį šių automobilių turėtų įsigyti įmonės.

„Peugeot 508“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 69 900 Lt (versija su benzininiu 1.6 VTi 120 AG varikliu).

Europoje „Peugeot 508“ konkurentais įvardijami tokie modeliai kaip „Renault Laguna“, „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“, „Opel Insignia“, „Toyota Avensis“ ar „Škoda Superb“. Vertinant įvairiais aspektais (pavyzdžiui pagal dizainą, ekonomiškumą ar dinamiškumą), „Peugeot 508“ turbūt niekuo nenusileistų šiems varžovams, o kai kuriuos ir aplenktų. Tai yra viena maloniausiai nustebinusių šių metų naujienų.

„Peugeot 508“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4792 mm
Plotis: 1853 mm
Aukštis: 1456 mm
Važiuoklės bazė: 2817 mm
Svoris: 1430 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 125 g/km
Bagažinės tūris: 545 l
Kaina: 98 300 Lt (bazinė versija – nuo 69 900 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)