Naudotų automobilių pardavėjai labai nenoriai leidžiasi į derybas su klientais iš Lietuvos ir išskėstomis rankomis laukia pirkėjų iš Rytų. Tuo tarpu turimą transportą norintys pasikeisti lietuviai viltingai laukia vasaros, kai iš rinkos, tikėtina, turėtų pasitraukti pinigingi pirkėjai iš Rytų. Mat nuo liepos mėnesio didės į Baltarusiją, Rusiją ir Kazachstaną įvežamų naudotų automobilių importo mokestis. Skaičiuojama, kad kai kuriais atvejais į Muitų sąjungos šalis įvežamų automobilių importo mokestis šoktels net iki 12 kartų, todėl šių šalių automobilių perpardavinėtojai nori palankesnėmis sąlygomis prisipirkti kuo daugiau mašinų.

Kainos grįžo į prieškrizinį lygį

Naudotų automobilių pardavėjai neslepia, kad dėl „viską, kas važiuoja“ šluojančių pirkėjų iš užsienio jie seniai pamiršo žodį „krizė“, o nenaujų mašinų kainos sugrįžo į prieškrizinį lygį.

„Baltarusiai tikrai sukėlė naudotų automobilių kainas. Pernai nesuspėję parduoti senesnių mašinų, šiemet už jas gauna daugiau nei galėjo tikėtis anksčiau. Tačiau tokia sėkme gali džiaugtis tik turgaus prekeiviai, siūlantys mašinas už 5-6 tūkst. eurų (apie 17-21 tūkst. Lt). Pas mus užsuka vienas kitas baltarusis, jiems mūsų siūlomi naudoti automobiliai yra per brangūs“, – teigė bendrovės „Žibintas“, prekiaujančios naujais ir naudotais „Peugeot“ markės automobiliais, pardavimų vadovas Tomas Barysas.

Bendrovės „BRC Autocentras“ Lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Julius Jankauskis DELFI patvirtino, kad lyginant su ankstesniais metais, naudotų automobilių kainos gan padidėjo, tačiau jo nuomone, tai nulėmė ne baltarusių suaktyvėjimas.

„Priklausomai nuo markės, naudoti automobiliai pabrango iki 15-20 proc., lyginant su ankstesniais metais. Kainos kyla, tačiau ne dėl baltarusių. 2008-2009 metais kainos buvo stipriai nukritusios, todėl natūralu, kad jos turi pasiekti 2006-2007 metų lygį. Bet kur kitur automobiliai yra brangesni negu Lietuvoje, todėl susidarė paradoksali situacija, kad vokiečiai, prancūzai italai, iš kurių mes anksčiau pirkome automobilius, dabar tapo mūsų klientais. Jie važiuoja į Lietuvą, nes čia pirkti automobilius yra pigiau. Kadangi mes negaminame automobilių, natūralu, kad pas mus jie turėtų būti brangesni negu pas juos“, – sakė J. Jankauskis.

Jo teigimu, baltarusiai šiuo metu sudaro didžiąją klientų dalį, tačiau su lietuviais jie esą nekonkuruoja. „Parduoti automobilį baltarusiui yra lengviau negu lietuviui. Tačiau pirkėjai iš Baltarusijos ir Kazachstano išveža tuos automobilius, kurių lietuvaičiai ir taip nelabai perka. Jie supranta, kad arba nusipirks automobilį dabar, arba vėliau reikės mokėti gerokai daugiau. Be to, jie mažiau dėmesio skiria automobilių būklei. O lietuviai priekabesni, taip visada ir buvo“, – kalbėjo J. Jankauskis.

Baltarusiai traukiasi?

Ir nors vieni pardavėjai dar trina rankomis sulaukdami pirkėjų iš Baltarusijos, kiti jau pastebi ir priešingų tendencijų. Naudotų automobilių prekybos centro „Automodus“ vyr. pardavėjas–konsultantas Irvidas Česaitis DELFI tvirtino, kad ažiotažą rinkoje sukėlę baltarusiai pastarąjį mėnesį sugrąžino naudotų automobilių kainas į prieškrizinį lygį, tačiau artimiausiu metu situacija turėtų pasikeisti.

„Nuo balandžio pradžios yra visiškas štilis. Šiandien situacija yra tokia, kad Baltarusijoje nebeliko pinigų. Jie savų rublių turi, tačiau jų bankuose nebėra pinigų, jie nebegali nusipirkti nei eurų, nei dolerių, netgi (Rusijos) rublių. Jie išpirko aukso ir platinos lydinius ir už mašinas jau sulaukėme siūlymų atsiskaityti auksu ir platina. Jie nebeturi pinigų, pas mus nebevažiuoja ir tai tikrai pastebima“, – sakė I. Česaitis.

Jis pabrėžė, kad iki balandžio baltarusiai šlavė viską, kas važiavo, o pirkėjai iš šios šalies sudarė 99 proc. klientų.

„Tie, kas anksčiau buvo suplanavę pirkti automobilį ir atsidėję pinigų, iš tų dar sulaukiame užsakymų, tačiau dabar sugalvoję pirkti susiduria su sunkumais. Apie pasikeitusią situaciją rodo ir tai, kad eilių pasienyje nebėra. Iš klientų baltarusių girdime, kad anksčiau prie sienos reikėdavo laukti 20 valandų, o dabar tai užtrunka 3 valandas“, – pasakojo I. Česaitis.

Pardavėjai mažesnių kainų nežada

I. Česaitis pastebėjo, kad lietuviai šiuo metu praktiškai nesidomi naudotais automobiliais.

„Galbūt juos išgąsdino tas baltarusiškas bumas ir įsivaizduoja, kad iki liepos mėnesio bus viskas brangu. Išlenda tik vienas kitas lietuvis, kuriam mašinos labai reikia“, – sakė pašnekovas.

Tačiau apie mažesnes automobilių kainas svajojantiems lietuviams pardavėjai stebuklų nežada.

„Žmonės tikisi, kad palauks iki liepos 1 dienos ir tuomet automobiliai atpigs. Tačiau taip tikrai nebus“, – sakė „BRC Autocentras“ Lengvųjų automobilių skyriaus vadovas J. Jankauskis

„Lietuvoje krizė dar nesibaigė. Iš rinkos pasitraukus baltarusiams, rinka gali prisitaikyti prie lietuvių nuotaikų, prie jų prašomų nuolaidų. Manau, kad rinka grįš į praėjusius metus, vėl atsiras rami, vangi prekyba, kur lietuviai sudarys apie 30 proc. visų pirkėjų, o kiti bus rusai, vokiečiai, švedai ir galbūt vienas kitas baltarusis“, – prognozavo „Automodus“ vyr. pardavėjas–konsultantas I. Česaitis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją