Sistema sukurta remiantis genetiniais algoritmais. Iš pradžių sukuriamas “dirbtinio pasaulio pagrindas”, aprašytas daugeliu taisyklių. Kiekviena taisyklė savaip apibūdina užduotį, kurią reikės išspręsti. Šis dirbtinis pasaulis “apgyvendinamas” keliais šimtais tūkstančių “gyventojų” – atsitiktiniu būdu sugeneruotų programų, iš kurių kiekviena susijusi su iškelta problema. Po to “gyventojai” pradeda “gyventi”: programos jungiasi tarpusavyje, mutuoja iš kartos į kartą.

Kaip ir tikros evoliucijos procese, galų gale “išgyvena” stipriausias – programos, geriausiai išsprendžiančios užduotą klausimą. Kadangi sistema darbui naudoja galingą tūkstančius mazgų turinčią bendrovei “Genetic Programming” priklausančią klasterinę (cluster) sistemą, gauti sprendimai būna gana logiški.

Nors tos mažos programos ir jų “pasaulis” sudarytos primityvių vienaląsčių “gyvūnų” pagrindu, gauti rezultatai būna stulbinančiai logiški ir protingi. Šiuo metu sistema pati yra padariusi keletą išradimų, užpatentuotų nuo 1917 iki 1974 metų.

Projekto vadovo teigimu, niekas netrukdo šiai sistemai užduoti dar visiškai naują, neištirtą klausimą. “Aišku, jog sekantis žingsnis bus patentų gavimas už išradimus, kurių iki šiol dar niekas nebuvo padaręs”, pareiškė jis.