„Kanapių pluoštas tvirtumu niekuo nenusileidžia stiklo pluoštui, iš kurio gaminami modernių transporto priemonių korpusai, – pasakoja „Kestrel“ automobilius gaminančios kanadiečių bendrovės „Motive Industries“ prezidentas Natanas Armstrongas (Nathan Armstrong). – Be to, kanapių pluoštas yra neįtikėtinai lengvas.“

Pirmąsyk žiniasklaidai kanadietiško elektromobilio koncepcinis modelis buvo pristatytas praėjusių metų rugsėjį, Vankuverio automobilių parodoje. Kol kas techninės charakteristikos neskelbiamos, tačiau gizmag.com praneša turį informacijos, jog keturvietis „Kestrel EV“ modelis bus varomas 16 kWh ličio akumuliatorių, kurie be įkrovimo leis nuvažiuoti apie 160 km ir išvystyti 135 km/h maksimalų greitį.

Jei mažylis „Ford Fusion“ sveria 1690 kg, tai kanapinio trijų durų „Kestrel EV“ elektros energija varomo hečbeko svoris su visais akumuliatoriais siekia vos 1135 kg.

„Ši idėja gali būti pasiutusiai patraukli ne vienam elektromobilių gamintojui, – pastebi N.Armstrongas. – Ekonomika labai paprasta: mažesnis svoris 25-30 proc. mažina ir degalų sąnaudas.“

Žaliava kanapių pluoštui paruošiama iš kanapių stiebų. Kaltūnas, iš kokio kadaise buvo vejamos kanapinės vilnos, apdorojamas su polimerine derva (angl. k. – „polimer resin“). Gautas biokompozito pluoštas lankstumo ir atsparumo smūgiams charakteristikomis prilygsta anglies pluoštui, iš kurio gaminami lenktyninių automobilių kėbulai.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad kanapės – pigi ir nesunkiai išauginama žaliava. Gamintojai skelbia, kad „Kestrel“ kainuos apie 25 tūkst. JAV dolerių. Prototipas jau sukurtas, o serijinę elektromobilių gamybą „Motive Industries“ ketina pradėti jau kitąmet.