Atnaujinta „Lexus IS“ serijos gama, kurią sudaro sedanas ir kabrioletas, debiutavo praėjusių metų Paryžiaus automobilių parodoje. Mūsų išbandytas baltas lyg sniegas IS 250 sedanas buvo su „F-Sport“ paketu. Tiesa, tai nėra IS serijos viršūnė, kurioje įsitaisė „Lexus IS F“, turintis dešimties cilindrų 5.0 l variklį, išvystantį 423 AG ir 505 Nm.

Apie „F-Sport“ paketo paskirtį byloja pats pavadinimas – automobiliui suteikiama sportiško charakterio. Japonai taip bando sudaryti konkurenciją panašių pasiūlymų turintiems vokiečiams. Pavyzdžiui, „Audi“ siūlo „S-Line“, „Volkswagen“ – „R-Line“, BMW – „M Sports“ paketus.

Vienas svarbiausių „Lexus IS 250“ kozirių – jo išvaizda. Sunku ginčytis, kad tai yra vienas gražiausių sedanų savo segmente, o „F-Sport“ versija su įvairiomis išraiškingomis išorės bei vidaus detalėmis šį įspūdį dar labiau sustiprina. Visų pirma, „F-Sport“ paketas išsiskiria 18 colių aliuminio lydinio ratlankiais (225/40R18 priekyje ir 255/40R18 gale), priekiniu ir galiniu oro aptakais, variklio grotelėmis.

„Lexus“ salono kokybė abejonių nekelia – akivaizdu, kad naudotos tik geriausios medžiagos. Visi IS serijos modeliai komplektuojami su pilna odos apdaila su šildomomis ir vėdinamomis priekinėmis sėdynėmis. 6-ių kompaktinių diskų grotuvas komplektuojamas kaip standartinė įranga. Salone taip pat pastebimi keli „F-Sport“ paketo akcentai – kitoks vairaratis, sportinės sėdynės su geru šoniniu prilaikymu, sportiniai pedalai su skylėmis, atrama kojai, pavarų perjungimo svirtis bei juodas stogo apmušimas. O centrinėje konsolėje – mygtukų perteklius, tad ir painiavos čia nemažai.

Priekyje sėdinčiam keleiviui gali būti suvaržyta erdvė dėl gana žemos stogo linijos, o ant galinių sėdynių tilps 2 suaugusieji, ir ne daugiau. Bagažinė – tik vidutinio dydžio, jos talpa – 398 l.

Gamintojų teigimu, sportiškesnį važiavimą turi garantuoti specialiai šiam modeliui sureguliuota pakaba. Į „F-Sport“ modelio komplektaciją įtrauktas pagal automobilio greitį prisitaikantis elektrinis vairo stiprintuvas (EPS) su elektroniniu valdymo bloku (ECU), o tai esą turėtų užtikrina geresnį automobilio stabilumą ir vairavimo malonumą.

Vertėtų palaukti pavasario

„Lexus IS 250“ varomas šešių cilindrų 2.5 l benzininiu varikliu, pasiekiančiu 208 AG (esant 6400 aps./min.). Jėgos agregato maksimalus sukimo momentas – 252 Nm (esant 4800 aps./min.).

Jėgos agregatas derinamas su 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Nors šis derinys dirba labai sklandžiai, automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,5 sek. Reikia sutikti, kad šis rodiklis nėra įkvepiantis, ypač vairuojant automobilį, išdidžiai papuoštą „F-Sport“ užrašu. Apskritai, 2.5 l, 208 AG variklis atrodo tarsi prisnūdęs ir nedemonstruoja viso savo galingumo.

Pagrindinė „Lexus IS 250“ bandymų savaitgalio bėda buvo itin prastos oro sąlygos. Atšiauri žiema neleido išbandyti šio sportiško automobilio galimybių ir atskleidė jo ydas. Galėjome įsitikinti, kad formulė „galiniai varantys ratai+žemo profilio padangos“ lygi „į neviltį varantis važiavimas žiemą“.

Mieste „Lexus IS 250 F-Sport“ džiugina savo manevringumu ir vilioja važiuoti ten, kur greičio apribojimų yra mažiau. Tačiau bandant važiuoti didesniu greičiu užmiesčio kelyje, automobilis, tiksliau jo galinė dalis, stabilumu nepasižymėjo, jį tiesiog reikėjo „gaudyti“ neklusniai lakstantį po kelią. Sugrįžus atgal į ramų miestietišką ritmą paaiškėjo, kad šiam modeliui keblumų gali sukelti net ir nepavojingai atrodančios išvažinėto sniego krūvelės prie prekybos centrų esančiose aikštelėse – be praeivių rankų pagalbos pajudėti nepavyko.

Žiemą padėtį kiek gelbėja „Snow“ režimas, automobiliui suteikiantis stabilumo. Vairuotojas taip pat gali rinktis ir „Power“ režimą, kuris automobiliui suteikia maksimalią galią. Vis dėlto tokią žiemą kaip ši, tokių minčių geriau atsisakyti.

Gamintojai giriasi, kad benzininio 2.5 l variklio vidutinės degalų sąnaudos sumažėjo 0,7 l/100 km ir dabar siekia 8,4 l/100 km. Vis dėlto realiai šis vidurkis žiemą yra apie 4-5 l/100 km didesnis. Taigi svajojantiems apie šį automobilį vertėtų palaukti pavasario, kai pagerėjusios važiavimo sąlygos leis šiam modeliui „sužydėti“ visu gražumu.

BMW 3 serijos konkurento „Lexus IS 250“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 119 990 Lt, „IS 220d“ – nuo 114 410 Lt. Mūsų išbandyta versija su „F-Sport“ paketu kainuoja nuo 138 980 Lt, tačiau jeigu norėsite ir navigacijos sistemos, ši suma išaugs dar bent 10 tūkst. Lt.

„Lexus IS 250 F-Sport“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2500 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 153 kW/208 AG/6400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 252 Nm/4800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4585 mm
Plotis: 1800 mm
Aukštis: 1425 mm
Važiuoklės bazė: 2730 mm
Svoris: 1530-1620 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,5 sek.
Maksimalus greitis: 225 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,4 l/100 km
CO2 emisija: 194 g/km
Bagažinės tūris: 398 l
Kaina: 138 980 Lt (bazinė versija – nuo 119 990 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)