„Pastaraisiais metais pastebime tendenciją, kad įmonėje dirbantis žmogus turi licencijos kortelę, tačiau nėra įdarbintas ir jokiais darbiniais santykiais nesusijęs su darbdaviu. Jam duodamas automobilis – įrankis užsidirbti pinigų – bet jis nėra įmonėje įdarbinamas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis.

Pasak E.Matonio, tokie žmonės gauna „juodus“ pinigus, jais atsiskaito su įmone ir likusius pasiima sau. Tokius atvejus savivaldybė nustatinėja kartu su Darbo inspekcija.

„Tokie atvejai sąžiningus taksi vežėjus stato į sudėtingą situaciją“, - pripažįsta pašnekovas. E.Matonis svarsto, kad galbūt verslininkai atsitokės ir pradės įdarbinti žmones už nustatytus pažeidimus netekę licencijų.

Pasitaiko ir nelegalų, kurie visai neturi licencijos kortelės verstis keleivių vežimo veikla. Tačiau tokių asmenų, sako E. Matonis, nėra daug.

Asociacija: dabartiniai tarifai neleidžia išgyventi

„Tai sunkus ir nepelningas darbas. O nepelningas, nes iš jo neuždirbama – šiandien tarifai per maži. Manau, šiuolaikiniai įstatymai, pagal kuriuos organizuojamas taksi darbas, jau ryškiai pasenę ir neatitinka nūdienos reikalavimų“, - sako Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys.

R.Brazio teigimu, šiuo metu taksistams siūloma daug laisvų darbo vietų, tačiau šie neateina dirbti, nes nebeuždirba. Pasak R. Brazio, krizės metu paslaugų kainos mažėjo 50 proc. - dėl to sunku išsilaikyti. Maža to, sako jis, Vilniuje paplitusi pusiau nelegali taksi veikla.

„Iš kur darbdaviui paimti pinigų susimokėti visus mokesčius? Iš kliento. O tai turi būti paskaičiuota savikainoje. Tačiau šiandien kaina dempinginė – su tokia kaina sumokėti visus privalomus mokesčius ir skaidriai vykdyti veiklą neįmanoma. Įmonės kažkaip išgyvena, bet ar ramiai miega, negaliu sakyti“, - DELFI kalbėjo R. Brazys.

Pašnekovo teigimu, nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas. Problemą esą galima išspręsti tik reorganizuojant taksi paslaugas – pavyzdžiui, leidžiant teikti paslaugas pagal patentus.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, praėjusių metų gruodį taksistams buvo siūlomos 28 laisvos darbo vietos. Šiuo metu Vilniuje pagal iškvietimą taksi nuvažiuoto kilometro kaina vidutiniškai siekia 1,50 Lt. Sostinėje išduota apie 1500 licencijų verstis taksi paslaugų veikla.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją