Pirmosios kartos modelis buvo mėgstamas ir Europoje, ir JAV. Per 6 metus gamintojams pavyko parduoti apie 600 tūkst. X3 visureigių, iš kurių ketvirtadalį įsigijo amerikiečiai.

Anksčiau BMW X3 riedėjo iš Magna Steyr gamyklos Grace, Austrijoje, o naujasis modelis kartu su didesniais „broliais“ X5 ir X6 gaminamas Pietų Karolinoje (JAV) esančioje Spartanburgo gamykloje. Dėl šio sprendimo europiečiams X3 tenka laukti ilgiau, ką jau kalbėti apie tokią mažą rinką kaip Lietuva. Gamintojo atstovai mūsų šalyje kol kas turi tik vieną bandomąjį X3 automobilį, kurį norinčių išbandyti tikrai netrūksta.

Išvaizda tapo solidesnė

BWM kompanijos X modelių gamoje naujasis X3 pagal dydį priartėjo prie didesniojo „brolio“ X5 ir atitrūko nuo X1. Lyginant su pirmtaku, BMW X3 pailgėjo 8,3 cm (iki 4,65 m), praplatėjo 2,8 cm (iki 1,88 m), paaukštėjo 1,2 cm (iki 1,68 m), o važiuoklės bazė pailgėjo 1,5 cm (iki 2,81 m).

BMW atstovai neslepia, kad jie nenorėjo daryti esminių permainų ir siekė išlaikyti ryšį su ankstesniu modeliu, todėl naujasis X3 išlaikė pirmtako dizaino akcentus. Kiek kampuotai atrodęs pirmosios kartos modelis buvo pakeistas nugludintomis linijomis pasižyminčiu „stileiva“ – pasikeitė priekiniai ir galiniai žibintai, radiatoriaus grotelės, buferis, todėl dabar automobilis atrodo kur kas moderniau ir solidžiau, tarsi sumažinta X5 kopija. Gamintojai tvirtina, kad visureigio išvaizda dėl žemos priekinės ir aukštos užpakalinės dalies primena pleištą – tokia forma pabrėžia jo sportiškumą.

Viena iš pastabų, kurių sulaukė pirmojo X3 kūrėjai, buvo skurdokai atrodęs salonas, pigios medžiagos. Dabar sėdint prie vairo akis džiugina prestižinei klasei būdinga kokybė, prie kurios kabinėtis nėra prasmės. Dauguma salono akcentų, prietaisų, svirtelių matyti kituose BMW modeliuose.

Ankstesnis X3 buvo itin vertinamas už praktiškumą, o naujokas išlaiko šį bruožą. Nors vizualiai X3 neatrodo kaip itin didelis automobilis, viduje erdvės nestinga nei prie vairo, nei ant galinių sėdynių. BMW X3 bagažinės talpa yra 550 litrų (70 l daugiau nei anksčiau), o sulankstoma trijų dalių (santykiu 40:20:40) užpakalinė sėdynė leidžia padidinti bagažinės tūrį iki 1600 litrų.

Prigimtinis sportiškumas

Naujasis modelis nuo prekybos pradžios siūlomas su vienu iš dviejų variklių. Galingesnė „BMW X3 xDrive35i“ versija komplektuojama su 3.0 l benzininiu varikliu, pasiekiančiu 306 AG (esant 5800 aps./min.) ir 400 Nm (esant 1300 aps./min.). Nuo 0 iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgėja per 5,7 sek., o vidutinės degalų sąnaudos siekia 8,8 l/100 km, CO2 emisija – 204 g/km. Šios versijos variklis standartiškai derinamas su 8 laipsnių automatine transmisija

Išbandėme kur kas įdomesnę dyzelinę X3 versiją „xDrive20d“, komplektuojamą su 2.0 l varikliu. Jėgos agregato rodikliai išties atrodo grėsmingai – 184 AG (esant 4 000 aps./min.) ir maksimalus 380 Nm sukimo momentas (esant 1750-2750 aps./min.). Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 8,5 sek. „xDrive20d“ standartinėje įrangoje – 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, tačiau galima užsisakyti ir 8 laipsnių automatinę transmisiją, kuria ir buvo aprūpintas mūsų išbandytas automobilis.

Pirmosios kartos X3 buvo kritikuojamas dėl pernelyg grubios pakabos. Panašu, kad įpėdinis šią bėdą „išsigydė“ ir komfortiškai važiuoja net ir duobėtais kaimo žvyrkeliais. Šio patobulinimo paslaptis – visapusiškai atnaujinta važiuoklė, kurią sudaro moderni dviejų svirčių „MacPherson” ir daugiasvirtė užpakalinės ašies pakaba kartu su „Servotronic“ sistema, kuri automatiškai prisitaiko prie automobilio greičio.

Važiavimo kietumą galima reguliuoti pasirinkus skirtingus režimus (Normal, Sport arba Sport+), kai pakaba bei elektroniškai valdomi amortizatoriai prisitaiko prie vairuotojo norų ir užtikrina tikslų automobilio valdymą. Ypač didelį įspūdį palieka „Sport+“ režimas, kai atrodo, kad X3 pamiršta savo visureigio prigimtį ir tiesiog veržte veržiasi lenktyniauti.

„Švelni“ bekelė nebaisi

X3 modelyje diegiama trečios kartos „xDrive“ visų keturių varančiųjų ratų sistema. Ji yra valdoma elektroniškai, todėl galia priekiniams ir užpakaliniams ratams paskirstoma pagal važiavimo sąlygas. Kartu su dinamine stabilumo kontrolės sistema („Dynamic Stability Control“) sudaromas tandemas leidžia drąsiai skrieti net ir pavojingiausiais keliais. Naujuoju X3 teko važiuoti ir prastai nuvalytais (vietomis – ir visai nevalytais) žvyrkeliais, tačiau automobilis su „xDrive“ sistema jokių rūpesčių nekėlė.

Nors tikrų bekelės entuziastų tarp X3 pirkėjų bus vienetai, tačiau jų neturėtų gąsdinti šiam modeliui klijuojama miesto visureigio etiketė, nes naujojo X3 prošvaisa yra pakankamai solidi šios klasės automobiliui – 21,2 cm (1,2 cm daugiau už pirmtaką). O norintys paiškylauti kalnuotose vietovėse įvertins X3 visureigyje diegiamą leidimosi nuokalne funkcija „Hill Descent Control“.

BMW X3 įdiegta ir „EfficientDynamics“ programa, kurios tikslas – sumažinti degalų sąnaudas ir teršalų išmetimą į aplinką ir kartu pagerinti automobilių eksploatacines ypatybes. Gamintojai deklaruoja, kad „xDrive20d“ versijos vidutinės degalų sąnaudos tėra 5,6 l/100 km, CO2 emisija – 149 g/km. Tenka pripažinti, kad tokio įspūdingo rezultato pasiekti nepavyko, tačiau užfiksuotas rodiklis tikrai nenuvylė – po poros dienų važinėjimo informacinis kompiuteris rodė 7,5 l/100 km vidurkį.

Ekonomiškumą gerina ir tai, kad į BMW X3 su automatine pavarų dėže pirmą kartą įdiegta „Start/Stop“ funkcija, taip pat stabdžių energijos regeneravimo sistema. Itin svarbu ir tai, kad dėl automobilio gamybai panaudotų aliumininio elementų naujasis X3 tapo apie 25 kg lengvesnis, lyginant su pirmtaku.

Stiprių konkurentų nestinga

Pagrindiniai BMW X3 konkurentai – vokiški tėvynainiai „Audi Q5“ ir „Mercedes-Benz GLK“, taip pat „Land Rover Freelander“ ir „Lexus RX“. Pagrindiniu iš jų galima įvardyti Q5, kurio itin svariu ginklu yra pradinė kaina (nuo 111,5 tūkst. Lt). O mūsų išbandytas BMW X3 „xDrive20d“ kainuoja nuo 141,9 tūkst. Lt. Benzininė „xDrive35i“ versija yra dar brangesnė – nuo 178 tūkst. Lt.

BMW X3 standartinėje įrangoje yra automatinė klimato kontrolė, elektroniškai valdomi ir šildomi šoninio vaizdo veidrodėliai, oda aptrauktas vairaratis, garso sistema su MP3 ir CD grotuvais, „Aux-In“ jungtis, „Start-Stop“ sistema ir kt. Apsaugos įrangą sudaro priekinės ir užpakalinės oro pagalvės, galvą apsaugančios apsauginės užuolaidos, taip pat aktyvios priekinių sėdynių atramos galvai ir kt.

Į papildomos įrangos asortimentą įeina panoraminis stogas, palydovinės navigacijos sistema, BMW ConnectedDrive sistema, turinti galinio vaizdo kamerą ir Head-UP ekraną, kuris svarbius važiavimo duomenis rodo ant vidinės priekinio stiklo pusės.

BMW X3 vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 135 kW/184 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 380 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4648 mm
Plotis: 1881 mm
Aukštis: 1661 mm
Važiuoklės bazė: 2810 mm
Prošvaisa: 212 mm
Svoris: 1715 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,5 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l/100 km
CO2 emisija: 149 g/km
Bagažinės tūris: 550/1600 l
Kaina: nuo 141 900 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)