Žiaurios konkurencinės sąlygos verčia automobilių gamintojus nertis iš kailio ir siūlyti vartotojui kuo daugiau įvairių produktų, jeigu, žinoma, yra noras išsaugoti pačią markę. “Jaguar” šį norą turi, tiesa tai jau nebėra nepriklausomas gamintojas: šis britų pasididžiavimas dabar priklauso amerikiečių bendrovės “Ford Motor” šeimai.

X tipo sedanas buvo pirmasis vidutinio dydžio “Jaguar” modelis. Būtent šio modelio pagrindu gamintojui pavyko sukurti puikų laisvalaikiui skirtą automobilį. “Jaguar” universalo idėja gimė pažiūrėjus į sėkmingus konkurentų produktus – “Audi A4 Avant”, C klasės “Mercedes-Benz” (”T-modell”); 3 serijos BMW (“Touring”), kurie visų pirma skirti ne darbui, o poilsiui. Daug vietos bagažui, patogus vairavimas, keleivių komfortas, puiki išvaizda – tai savybės, kuriomis pasižymi prestižiniai universalai.

“Jaguar X-type Estate” išlaikė visus X tipo sedano bruožus, tačiau tik automobilio priekis, iki centrinio statramsčio yra lygiai toks pat kaip ir sedano. Visa kita yra šiek tiek pakeista. Netgi galinės durys gaminamos atskirai, nors tai padidina universalo gamybos kaštus. Tai yra būtina, kadangi sekant sedano durų linija, universale matomumas pro galinių durų langus būtų nepatenkinamas. Vis tik žurnalo “What Car?” ekspertai mano, jog, net ir pakeitus duris, matomumas pro galinių durų stiklus galėtų būti geresnis.

Mechaniškai universalas beveik nesiskiria nuo sedano, tik didesniems svoriams pritaikyta pakaba, elektroninės sistemos, stabdžių antiblokavimo sistema ABS. Varikliai ir transmisijos identiški X tipo sedanui. Galima rinktis tris benzininius - 2,0 l V6 157 AG, 2,5 l V6 194 AG, 3,0 l V6 231AG bei vieną turbodyzelinį 2,0 l TD 128 AG variklį. Silpniausia benzininė ir turbodyzlinė jėgainės montuojamos į automobilius su priekiniais varomais ratais, o galingiausi varikliai – į visais ratais varomus “X-type Estate”.

Universlas yra apie 60 kg sunkesnis už sedaną, tačiau papildomas svoris ir papildomi 4 ilgumo centimetrai vairuotojui nesijaučia, tik pažiūrėjęs į veidrodėlį jis gali atsiminti, jog vairuoja ne įprastą “X-type”. Vakarų Europoje jau pasikeitė požiūris į prabangius automobilius su universalo kėbulu (kitaip nei, pavyzdžiui, Lietuvoje), todėl keista, kad “Jaguar” jau anksčiau neišplėtė savo modelių gamos pasiūlydamas geromis vairavimo, komforto savybėmis bei puikia išvaizda pasižyminčio universalo. “X-type Estate” tūrėtų surasti savo vietą rinkoje, nes išsaugojo visus “Jaguar” bruožus ir tuo pačiu pasiūlė daugiau vietos ir didesnį komfortą ilgoje kelionėje.

Į Lietuvą “Jaguar” universalas atkeliaus jau už poros savaičių. Preliminari bazinio modelio su 2,0 l turbodyzeliniu varikliu kaina prasidės nuo 100 tūkst. Lt.

Debiutas:jau parduodamas
Klasė:prestižiniai vidutiniai automobiliai
Konkurentai:“Audi A4 Avant”, C klasės “Mercedes-Benz” (”T-modell”), 3 serijos BMW (“Touring”)
Varikliai:benzininiai: 2,0 l V6 157 AG; 2,5 l V6 194 AG; 3,0 l V6 231AG; turbodyzelinis 2,0 l TD 128 AG
Išmatavimai:ilgis 471 cm, plotis 179 cm, aukštis 149 cm
Svoris:1’575 kg