Hibridinio „Auris“ koncepcija buvo pristatyta 2009 m. Frankfurto automobilių parodoje. Po pusmečio Ženevos autosalone debiutavo ir serijinė versija, kuri šią vasarą išriedėjo į Europos kelius ir tapo pirmuoju masinės gamybos hibridu, gaminamu šiame žemyne. Didžiojoje Britanijoje, Burnastone nuo konvejerių riedantis „Auris HSD“ yra skirtas tik europiečiams ir nebus pardavinėjamas kitose rinkose.

„Auris“ tapo pirmuoju modeliu C segmente, kuris gali būti komplektuojamas su benzininiu, dyzeliniu ar visiškai hibridiniu varikliu. Japonijos automobilių gamintojas „Toyota“ tikisi, kad hibridinis „Auris“ sudarys 25 proc. šio modelio pardavimų Europoje.

Mažesnysis „Prius“ „brolis“ yra sukurtas ir gaminamas Europoje, tačiau jo laukia nuožmi kova kompaktiškų automobilių segmente, kuriame pirmauja „Volkswagen Golf“. „Auris“ pardavimai pastaruoju metu smunka. Pernai Europoje buvo nupirkti 98 137 „Auris“ automobiliai, t.y. 28,6 proc. mažiau nei 2008-iais. O šiemet šio modelio pardavimai sumažėjo dar penktadaliu. „Toyota“ tikisi, kad „Auris“ gerbėjai per metus įsigis 30 tūkst. hibridinės versijos automobilių.

Išorės pokyčiai pagerino aerodinamiką

Pagal įprastą ir šiemet atnaujintą „Auris“ hečbeką sukurtoje HSD versijoje sumontuota populiariausio pasaulyje hibrido „Toyota Prius“ jėgainė. Abiejų šių hibridų ratus suka „Hybrid Synergy Drive“ sistema, kurią sudaro 1.8 l benzininis ir elektrinis varikliai, galintys veikti kartu arba atskirai. Benzininis agregatas pasiekia 99 AG (esant 5200 aps./min.) ir maksimalų 142 Nm sukimo momentą (esant 4000 aps./min.). Elektros motoro pajėgumas siekia 60 kW, o sukimo momentas – 207 Nm. Maksimali hibridinės sistemos išvystoma galia – 136 AG.

Iki 100 km/val. „Auris HSD“ pagreitėjimas trunka ilgokai (11,4 sek.), tačiau dėl bepakopės CVT transmisijos automobilis įsibėgėja tolygiai ir gana maloniai, be jokių trūkčiojimų. Tiesa, pasigendantiems sportiškumo siūlomas vienas iš trijų važiavimo režimų „Power“, kuris sutelkia maksimalią galią ir leidžia pakankamai dinamiškai (bet tikrai ne taupiai ir tyliai) važiuoti.

Lyginant su įprastu „Auris“ hečbeku, HSD versija yra tokių pat išmatavimų, o išoriškai skiriasi vos keliais akcentais – LED žibintais, šiek tiek kitokio dizaino variklio grotelėmis ir buferiu, didesniu galiniu aptaku ir plika akimi nepastebima 5 mm žemesne pakaba.

Automobilio salone pagrindinis pokytis – iš „Prius“ „paveldėta“ pavarų perjungimo svirtis. Už vairaračio esantis „Optitron“ spidometras čia mėlynos spalvos, o vietoj įprasto tachometro vairuotojas mato informaciją apie variklio ir elektros motoro darbą bei baterijos įkrovimo būseną. Daugiau viskas liko bemaž nepakitę, taip pat ir susižavėjimo nekeliantis pigus, kietas ir kai kur girgždantis plastikas. Beje, HSD versijos bagažinėje sumontuotos baterijos, dėl to hibrido bagažo skyrius, lyginant su įprastu hečbeku, sumažėjo nuo 350 l iki itin kuklios 279 l talpos. Dėl baterijų „Auris HSD“ dar ir pasunkėjo maždaug 150 kg ir sveria apie 1400 kg.

Mieste hibridinis automobilis ekonomiškesnis

Kelių dienų bandymai parodė, kad „Auris HSD“ geriausios savybės atsiskleidžia važinėjant mieste ir svarbiausia – niekur neskubant. Gamintojai nurodo, kad vidutinės degalų sąnaudos turėtų būti 3,8 l/100 km. Skaičius įspūdingas, tačiau kaip tokį rezultatą pasiekti realiomis sąlygomis – nežinia.

Važiuojant užmiestyje nuolat veikia benzininis variklis, o riedant tiesiu keliu ir neviršijant 90 km/val. greičio vidutinės kuro sąnaudos žemiau 4,1 l/100 km nenukrito. Mieste į pagalbą kur kas dažniau pasitelkiamas elektros motoras, todėl įmanoma važiuoti kiek ekonomiškiau, tačiau spaudžiant ne daugiau nei leidžiama (t.y. 50 km/val.) ir bet kokia kaina tvardant akceleratoriaus pedalą. Tenka pripažinti, kad vairuojant „Auris HSD“ ir negalvojant apie taupymą, pasiekti gamintojo deklaruojamas sąnaudas bus sudėtinga.

Vienas maloniausių „Auris HSD“ elementų – „EV“ (elektrinis) režimas, kuriuo važiuojant į aplinką neišskiriama nė gramo CO2. Taip jis gali nuvažiuoti apie 2 kilometrus, tačiau ne didesniu nei 40-50 km/val. greičiu (priklausomai nuo akumuliatoriaus įkrovimo lygio ir važiavimo sąlygų). Tad suklys spėję įsivaizduoti, kad iki už poros kilometrų esančios artimiausios parduotuvės bus galima važinėti naudojant vien elektrinį režimą. Mat „Auris HSD“ baterija įkraunama kai dirba benzininis variklis ir stabdant. O jeigu važiuojant EV režimu baterijos energijos nebeužtenka arba jei viršijate 40-50 km/val. greitį, tuomet automobilio „smegenys“ iš karto į darbą perjungia benzininį variklį.

Pastebėjome, kad „Auris HSD“ gali gerokai stebinti kaimynus, mat manevruojant po kiemą ir ieškant laisvos vietos automobiliui, šis hibridas įprastai naudoja EV režimą. O važiuojant atbuline eiga girdimas pypsėjimas, tačiau automobilio sistema taip įspėja ne apie artėjančią kliūtį, bet signalizuoja aplinkiniams apie itin tyliai riedantį „Auris HSD“.

Gerokai pigesnis už „Prius“

„Auris HSD“ Lietuvoje yra apie 20 tūkst. Lt pigesnis už „Prius“ ir kainuoja nuo 77 050 Lt. Nors tai ir vienas ekonomiškiausiai kurą deginančių automobilių rinkoje, tokią sumą už kompaktinį automobilį gali mokėti tik pasiturintys ir „žaliai“ mąstantys vairuotojai – konkurentai tikrai pasiūlys taip pat taupiai važiuojančių ir kur kas pigesnių tos pačios klasės dyzelinių variantų.

Standartinę „Toyota Auris HSD“ įrangą sudaro automatinis oro kondicionierius, audio sistema su šešiais garsiakalbiais, radijas, CD ir MP3 grotuvai, oda aptrauktas vairaratis su integruotu garso sistemos valdymu, beraktė „Smart Entry&Start” sistema, elektra valdomi langai, šildomos priekinės sėdynės, 7 oro saugos pagalvės, 15 colių lengvo lydinio ratlankiai ir kt. Mūsų išbandyta versija buvo su „Luxury“ komplektacija, tokios versijos kaina prasideda nuo 88 tūkst. Lt.

„Toyotos“ atstovų teigimu, „Auris HSD“ visiškai hibridinė sistema specialiai sukurta siekiant sumažinti priežiūros išlaidas ir užtikrinti kuo ilgesnį automobilio tarnavimo laiką, o esą dėl mažesnių dalių kainų ir trumpesnio techninės priežiūros laiko šio automobilio priežiūros išlaidos nuvažiavus daugiau nei 100 tūkst. km prilygsta 1.0 l „Toyota Yaris“ priežiūros išlaidoms.

„Toyota Auris HSD“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1798 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 73 kW/99 AG/5200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 142 Nm/4000 aps./min.
Elektros motoras: 60 kW, 207 Nm
Bendra hibridinės sistemos galia: 100 kW/136 AG
Pavarų dėžė: elektroniniu būdu valdoma bepakopė (E-CVT)
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4245 mm
Plotis: 1760 mm
Aukštis: 1535 mm
Važiuoklės bazė: 2600 mm
Svoris: 1380-1420 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,4 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km
Bagažinės tūris: 279 l
Kaina: 89 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 77 050 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją