Iki šių metų gruodžio Lietuvos darbo birža (LDB) išdavė 1598 leidimus užsieniečiams dirbti Lietuvoje. Per tą laiką daugiausiai leidimų – 1010 - išduota dirbti tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojais.

Lietuvoje leista dirbti 139 metalinių laivų korpusų surinkėjams, 92 restorano virėjams, 79 suvirintojams, 52 bankinės sistemos konsultantams, 23 technologinių vamzdynų ir įrengimų montuotojams.

Pasak LDB atstovės Mildos Jankauskienės, birža leidimus dirbti trečiųjų šalių piliečiams išduoda atsižvelgusi į darbo rinkos poreikius. „Pirmenybė teikiama Europos Sąjungos ir Lietuvos piliečiams, kai teritorinė darbo birža negali pasiūlyti darbdaviui tinkamą profesiją turinčio darbo ieškančio asmens, kuriam nereikia leidimo dirbti“, - teigė M. Jankauskienė.

Darbdavys gali teikti prašymą dėl užsieniečio įdarbinimo, kai praėjus vienam mėnesiui nuo laisvos darbo vietos paskelbimo nesurado tinkamo darbuotojo Lietuvoje. Užsieniečio darbo užmokestis negali būti mažesnis už tokį patį darbą dirbančio Lietuvos gyventojo.

Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, 27 proc. padidėjo išduotų leidimų dirbti paslaugų sektoriuje bei 23 proc. sumažėjo leidimų dirbti statybos sektoriuje.

Atvyksta gruzinai, kazachai, moldavai

„Baltarusius ir rusus atsiveža dirbti už šiek tiek padidintą minimalų lietuvišką atlyginimą – 1041 Lt. Tai suma, nuo kada neapmokestinami dienpinigiai, tad „į rankas“ vairuotojai gauna maždaug 840 Lt atlyginimo. Du trečdalius atlyginimo vairuotojai gauna kaip dienpinigius“, - DELFI teigė Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Ramūnas Narbutas.

Vairuotojai iš užsienio Lietuvoje vidutiniškai uždirba 3000-4000 Lt. Pasak R. Narbuto, iš pažiūros vairuotojai gerai apmokami, tačiau negauna visų socialinių garantijų ir pensijos, ligos atveju atsidurtų žemiau skurdo ribos. „Ar jūs eitumėte už 840 Lt važinėti po užsienį? Neitumėt. Tai – iškreiptas dalykas. Normaliame pasaulyje minimali alga ta, už kurią galima išgyventi. O Lietuvoje tai yra oficiali suma, nuo kurios mokami mokesčiai, visa kita – susitarimo reikalas“, - piktinosi profsąjungos vadovas.

R. Narbuto žiniomis, į Lietuvą dirbti vairuotojais važiuoja gruzinai, kazachai, moldavai. Tačiau baltarusiai, rusai ir ukrainiečiai esą važiuoti nebenori dėl apgavysčių – pasak R. Narbuto, jie turi mokėti kelis tūkstančius litų siekiantį depozitą, privalo susimokėti už įdarbinimą, dokumentų tvarkymą, nežino savo teisių. Jo žiniomis, vairuotojams nesumokama už paskutinius važiavimus.

Užsienyje dirbantis tolimųjų reisų vairuotojas iš Lietuvos uždirba apie 2000 eurų (apie 6905 Lt), Lietuvoje – 1000 eurų (apie 3450 Lt). Pasak R. Narbuto, lietuviai nepatenkinti, kad mokesčiai mokami tik nuo minimalaus atlyginimo, mat taip nukenčia išėję į pensiją ar susirgę.

Be to, primena profsąjungos pirmininkas, vairuotojai rizikuoja susirgti stuburo ligomis, hemorojumi.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)