Prieš keletą metų žinomi Lietuvos menininkai – skulptorius Robertas Antinis ir architektas Linas Tuleikis – sugalvojo originalią Metro projekto idėją, kurios esmė – iš atskirų požeminių taškų mieste transliuoti metro traukinių garsus ir taip sukurti garsinę fikciją: tarsi mieste veiktų požeminio transporto tinklas. Menininkai mėgino šį sumanymą įgyvendinti Kaune, tačiau metro idėja aktualesnė pasirodė sostinėje.

Roberto Antinio ir Lino Tuleikio idėją pasičiupo ir savo testiniam projektui pritaikė „Vilniaus festivaliai“. Prieš metus, Vilniui tapus Europos kultūros sostine, pradėta rengti specialų projektą „Garsovaizdis“. Juo pamėginta meniškai įprasminti garsinę Vilniaus aplinką. Tąkart įgyvendinti du įspūdingi renginiai – „Vargonų miestas“ (vienu metu iš 7 Vilniaus bažnyčių į aikštę tiesiogiai transliuotas specialus muzikos kūrinys) ir „Muzika oro uostams“ (Vilniaus oro uoste atliktas kultinio brito Briano Eno kūrinys).

„Garsovaizdyje-2“ dėmesys telkimas į konkrečius miesto garsus, nors ir nebūdingus Vilniaus miestui. Sostinės piliečiams suteikiama savotiška galimybė „pasimatuoti“ metro sau, gal didmiesčio triukšmas visai priimtinas?

Gruodžio 1–3 dienomis atvirose Vilniaus erdvėse iš požemių transliuojami metro traukinių garsai. Kai kuriuos praeivius gluminanti, kitiems šypseną kelianti garsinė instaliacija „Metro Vilniuje“ vakarais skamba Gedimino prospekte prie Odminių gatvės bei Rotušės aikštėje. Bene įtikinamiausiai metro dundesių iliuzija sukurta Kudirkos aikštėje greta troleibusų stotelės, mat ten esantis spaudos kioskas, o ypač nuo seno, dar iš tarybinių laikų, likę įėjimai į viešuosius tualetus atrodo kaip „vartai į metro“.

Garsinę instaliaciją „Metro Vilniuje“ šįvakar, gruodžio 2 d., 20 val. Menų fabrike „Loftas“ papildys ir specialus audiovizualinis performansas „Metroscan“. Jo autoriai, kompozitorius ir elektroninės muzikos atlikėjas Vytautas V. Jurgutis bei videomenininkas Vaclovas Nevčesauskas, įgyvendindami savo ultramodernią urbanistinę abstrakciją taip pat pasinaudos senu, iš tarybinių laikų likusiu techniniu „paveldu“ – vis dar veikiančiais buvusio „Elfos“ fabriko keltuvais. Abu renginiai laisvai prieinami visuomenei ir nemokami.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją