Neužšąlantis skystis aušinimo sistemai – techninio etilenglikolio ir distiliuoto vandens mišinys, neužšąlantis esant 40 ar 65 laipsnių šalčiui. Tačiau ir tada skystis nesušąla į ledą, jis tampa tiršta mase, kuri nekenkia nei radiatoriui, nei variklio cilindrų blokui.

Automobilių vairuotojai dažnai susiduria su problema, kaip išsirinkti antifrizą – pirkti brangų ar pigų, kokios spalvos rinktis. Renkantis antifrizą, reikia kreipti dėmesį ne tik į jo kainą ir šalį gamintoją. Antifrizas – tai vienas iš tų produktų, kurių kokybės neįmanoma nustatyti perkant – jo eksploatavimo pliusus ir minusus galėsite pamatyti tik tada, kai pradėsite naudoti. Jokiu būdu nepirkite neaiškios kilmės skysčio, supilto į įtarimų keliančią pakuotę.

Geras antifrizas turi ne tik aušinti variklį, bet ir atlikti kitas funkcijas: neužvirti, esant bet kokiai leidžiamai variklio darbinei temperatūrai, pasižymėti geru šilumos sugėrimu, laidumu šilumai, neputoti, nekenkti vamzdeliams ir tarpinėms, turėti tepamųjų savybių. Jeigu antifrizas gaminamas pagal visas taisykles, jame gausu specialių priedų: antikorozinių, neleidžiančių suputoti, tepančių ir panašiai.

Pagrindinė antifrizo sudedamoji dalis yra etilenglikolis, kuris ir lemia antifrizo kainą.

Šiuo metu rinkoje parduodamo antifrizo gamintojai teigia, kad jis gali tarnauti 3–5 metus, bet, jei daug važinėjate ir turite galimybių, galite jį keisti ir kartą per metus. Jei tokios galimybės neturite, vis tiek nereikėtų laukti iki leistinos ribos. Verčiau skystį pasikeiskite anksčiau.

Langų ploviklis

Tikriausiai visiems žinoma, kad, nukritus oro temperatūrai iki minusinės, būtina vasarinį langų ploviklį keisti į žieminį.

Tačiau apie šį potencialų problemų šaltinį dažnas vairuotojas pamiršta. O užšalęs vanduo sugadina siurbliuką, užkemša žarneles, išardo jungtis ir pakenkia purkštukams. Taigi, dar neprasidėjus šalčiams, būtina išpurkšti visą bakelyje esantį vasarinį langų plovimo skystį ir pripildyti jį skirtu žiemai.

Ne visi plovikliai kokybiški. Šiuo metu rinkoje siūloma daug įvairių langų ploviklių: skiriasi jų sudėtis, kvapas ir bakelių forma. Tačiau tikriausiai pastebėjote, kad dauguma pigiausių langų ploviklių nėra geros kokybės: skystis, išgaravus alkoholiui, tuoj pat prišąla prie lango, dažnai yra aštraus, nemalonaus kvapo, o valomas langas apsitraukia riebaline plėvele. Šie niuansai yra ne tik nemalonūs vairuotojams, bet ir apsunkina matomumą, vairavimo sąlygas žiemą.

Keičiant langų ploviklį nereikia pamiršti, kad neužtenka tik supilti į bakelį naujo, žiemai skirto skysčio. Būtina, kad naujas skystis užpildytų visą sistemą. Ypač kruopščiai tai turėtų atlikti vairuotojai tų automobilių, kurių lempos ir užpakaliniai stiklai yra plaunami.

Savininkai kartais tik supila į bakelį naują skystį ar tiesiog įpila koncentrato į esantį ploviklį, apipurškia priekinį stiklą ir įsivaizduoja, kad darbas atliktas.

Ilgoje apipurškimo sistemoje vis tiek liko seno vasarinio skysčio. Esant šaltiems orams, jis sušals į ledą, o šis pažeis visą sistemą. Tokių automobilių savininkai būtinai turi perleisti naują skystį pro visą sistemą. Jis turi pasipilti ir iš lempų, ir iš užpakalinio lango apiplovimo purkštukų. Tam gali tekti sunaudoti apie litrą skysčio, tačiau jis kainuos tikrai pigiau, nei sistemos taisymas.

Kitos smulkmenos

Aišku, vienas iš pagrindinių daiktų, kurį turi turėti vairuotojas atėjus šalčiams, yra ledo gramdiklis. Todėl būtinai įsigykite jį, jei dar neturite, kad skubant į darbą netektų sukti galvos, kuo valyti apšalusius automobilio langus.

Tačiau užšalusių automobilio langų galima ir negrandyti, nes parduotuvėse jau galima įsigyti specialių ledą tirpdančių priemonių.

Naudinga turėti žieminius stiklų valytuvus. Pagrindinis jų privalumas – jie niekada neapšąla, todėl efektyviai nuvalo stiklus. Pagrindinis trūkumas – tokius valytuvus nuolat vagia.

Žiemą dažnai užšąla automobilio spynelės ir durelės, ilgainiui durelių gumos ima plyšinėti. Kad to išvengtumėte, patartina jas patepti silikoniniu tepalu – jis apsaugo gumą.

Esant minusinei temperatūrai užšąla vanduo. Jam susikaupus kai kuriose automobilio vietose, neišvengiamai susidursite su prob-lemomis. Paprasčiausia priemonė, kad neužšaltų, – lašelis grafitinio aliejaus, jo rasite kiekvienoje automobilių dalių parduotuvėje.

Prasidėjus šalnoms, geriau nenaudokite mašinos rankinio stabdžio. Stabdžio trinkelės gali prišalti prie diskų arba būgnų. Tada mašina jau niekur nevažiuos.