Italijos mokslininkų ir programuotojų komanda iš VisLAB laboratorijos pasiekė užsibrėžtą tikslą ir įveikė numatytą maršrutą su autopilotu valdomais autobusiukais. Automobiliai judėjo per Rytų Europą, Rusiją, Kazachstaną ir visą Kiniją. Važiuodami Šanchajaus link niekieno nevaldomi automobiliai buvo išbandomi – per kelionę siekta išsiaiškinti, su kokiomis problemomis automatizuotos mašinos gali susidurti. Kelias dienas pabuvę parodoje, automobiliai pradėjo ilgą kelionę atgal į Italiją.

Juose sumontuoti visi įmanomi navigaciniai prietaisai, jutikliai, radarai ir informaciją apdorojantys, analizuojantys bei sprendimus priimantys įrenginiai. Tad nenuostabu, kad toks Italijoje sukurtas automobilis automatiškai reaguoja į daugelį aplinkinių objektų: iškeltą policininko lazdelę, šviesoforą, kitus eismo dalyvius, pakelėje stovinčius ženklus, kliūtis keliuose.

Tiesa, kol kas ne visada iš vaizdo kamerų ir jutiklių priimtą informaciją kompiuteris sugeba teisingai įvertinti ir nuspręsti, kaip reiktų pasielgti būtent toje situacijoje. Todėl kai kurie manevrai, pavyzdžiui, statant automobilį stovėjimo aikštelėje ar patraukiant jį iš tam tikros vietos, reikalauja mechanino valdymo. Dėl to kiekviename automobilyje per visą kelionę sėdėjo bent po vieną inžinierių.

Automobiliai taip pat susidūrė su sunkumais esant dideliam eismui, pavyzdžiui, Maskvos centre. Automatinei sistemai ėmus sunkiai orientuotis aplinkoje, valdymą perimti turėjo inžinieriai.

Eksperimentinių automobilių autorius Italijos mokslininkas Alberto Broggi kurdamas valdymo sistemas dirba jau 15 metų. Jis neabejoja, kad tokie automobiliai ateityje gerokai sumažins eismo įvykius skaičių.

„93 proc. visų pasaulyje įvykstančių avarijų sukelia žmogaus klaidos, dėl kurių vien Europoje kasmet žūsta 40 tūkst. eismo dalyvių. Toks automobilis gali panaikinti tiek avarijas, tiek žūtis keliuose“, – viliasi mokslininkas.

Nenuostabu, kad vos grįžusius iš Kinijos juos „įdarbins“ Romos savivaldybė. Planuojama, kad panašūs automobiliai be vairuotojų šiais arba kitais metais vežios prekes į parduotuves siauromis Italijos sostinės gatvelėmis ir taps pavyzdžiu kitiems šalies bei viso pasaulio miestams, kaip automobilis gali taupiai, saugiai ir paprastai būti valdomas be vairuotojo.

Priminsime, jog panašius eksperimentus atlieka ir kompanija „Google“. Panašu, jog jau netolimoje ateityje tikri automobilių autopilotai taps kasdienybe.