Apie “Jaunimo liniją” yra girdėję virš 80 proc. 15-29 m. Lietuvos žmonių, 66 proc. žino, kad tai yra psichologinės pagalbos telefonas, 10 proc. prisimena ir linijos telefono numerį.

Apie 10 proc. 15-29 m. žmonių, patyrusių psichologinių sunkumų kreipėsi į “Jaunimo liniją”, 75 proc. jų “Jaunimo linijos” savanorių konsultacijos padėjo išspręsti kilusius sunkumus.

“Šie duomenys gauti, kai Lietuvoje dar veikė skirtingi “Jaunimo linijos” tarnybų numeriai. Šiandien, jau veikiant vieningam visoje Lietuvoje “Jaunimo linijos” numeriui 8 800 28888, turime dar palankesnes sąlygas efektyviai veiklai” , - sako “Jaunimo linijos” vadovas Paulius Skruibis.

“Tarnybų, teikiančių psichologinę pagalbą telefonu, jungimasis į linijas yra labai svarbus šio socialinių paslaugų sektoriaus vystymosi etapas. Tikimės, kad šie teigiami pokyčiai taps rimtu pagrindu psichologinės pagalbos telefonu teikimo kokybės, prieinamumo ir tęstinumo užtikrinimui”, - sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Vilija Blinkevičiūtė.

Kas dešimtas konsultacinis skambutis į “Jaunimo liniją” tai žmonių, galvojančių apie savižudybę, pagalbos šauksmas. Dėl šios problemos į “Jaunimo liniją” praėjusiais metais iš viso kreipėsi 339 žmonės.

“Jaunimo linijos” iniciatyva atliktas tyrimas rodo, kad minčių apie savižudybę per pastaruosius metus dažniau ar rečiau kilo net 30 proc. 15-29 m. jaunimo, patyrusio psichologinių problemų, 4 proc. apklaustųjų yra bandę nusižudyti.

Iš viso 2003 m. Vilniaus „Jaunimo linijos“ telefonas skambėjo 15 083 kartus, t.y. maždaug 41 kartą per parą. Pasak “Jaunimo linijos” administratorės Marijos Bagdonienės, Dauguma skambinančiųjų nurodė santykių su tėvais, kitos lyties atstovais bei draugais problemas.

Nuo 2002 m. “Jaunimo linija” psichologines konsultacijas teikia ir internetu. Populiarioje jaunimo interneto svetainėje www.draugas.lt savo puslapį turintys “Jaunimo linijos” savanoriai kasdien gauna po 4-5 laiškus. Surinkęs aktualiausius šios svetainės klausimus ir programos savanorių atsakymus, Jaunimo psichologinės paramos centras išleido knygą “Draugo laiškai”, kurią galima įsigyti “Psichologinės pagalbos telefonų savaitės”, vykstančios vasario 23-29 d. Vilniuje, renginiuose.

Nuo vasario 1 d. Jaunimo psichologinės paramos centras (JPPC) pradėjo teikti ir socialinio konsultavimo paslaugą. Į socialinius konsultantus be jokios išankstinės registracijos galima kreiptis kasdien nuo 16 iki 20 val. Nemokama pagalba teikiama Jaunimo psichologinės paramos centre (Rasų g. 20, Vilniuje). Socialiniai konsultantai padeda jauniems žmonėms, turintiems įvairių sunkumų ir nežinantiems, kur kreiptis pagalbos. Naudodamiesi JPPC specialiai sukurta ir nuolat atnaujinama duomenų baze, socialiniai konsultantai padeda susiekti su reikiamais psichologinę ir socialinę pagalbą teikiančiais specialistais.

Pasak socialinių konsultantų programos koordinatorės Ramintos Aleliūnaitės, šiandien labai svarbu išmokti naudotis visomis informacijos galimybėmis. “Daugeliui žmonių, kuriems reikia pagalbos, būna pernelyg sunku susiorientuoti informacijos sraute, tada ima atrodyti, kad pagalbos galimybių nėra. Norime pakeisti šią situaciją”, - sako R.Aleliūnaitė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją