Taigi, natūraliai “Toyota” taptų Nr.1 gamintoju. Ilgalaikis “Toyota” rinkos užkariavimo planas pavadintas “Global 15”.

Dėl sunkiai prognozuojamų rinkų pokyčių sunku tiksliai nurodyti priežastis, dėl ko “Toyota” pradėjo lipti ant kulnų “General Motors”, tačiau aiškios tendencijos, kad japonų užimama pasaulinės rinkos dalis auga, o amerikiečių – mažėja, pirmasis tai akivaizdžiai pajuto “Ford Motor”.

Neskaitant nedidelio pardavimų augimo 1999 m., pastaraisiais metais “General Motors” automobilių paklausa tik mažėja, nors, dėka 1999 m. rezultatų, 1998-2002 m. bendras pardavimų augimas siekė 4,4%, iki 8,50 mln. automobilių. Žinoma, tokios tendencijos nebūtinai išliks, nes gamintojai, kurie būna stiprūs vieną dešimtmetį, gali būti silpni kitą, ir atvirkščiai. “Ford Motor” 1990-aisiais dažniausiai pardavimais lenkė “General Motors”.

“Ford Motor”, beveik nuo pat savo istorijos pradžios, nuolatos užimdavo pirmąją arba antrąją poziciją pagal pasaulinius pardavimus, tačiau praeitais metais, 100 metų veiklos jubiliejų švenčiantis gamintojas, praleido į priekį “Toyota”.

“Toyota” (6,783 mln. vnt.) aplenkė “Ford” (6,720 mln. vnt.) maždaug 60 tūkst. automobilių. Bendri “Toyota Motor”, kuriam priklauso “Toyota”, “Lexus”, “Daihatsu” lengvųjų automobilių markės bei sunkvežimių gamintojas “Hino Motors”, pardavimai išaugo 10%, lyginant su ankstesniais metais.

Jau daug metų “Toyota” nuosekliai vykdo tą pačią politiką, kurios ilgalaikis tikslas yra užimti 15% pasaulinės automobilių rinkos. Svarbiausi šios strategijos bruožai:

· plėstis statant savo gamyklas augančios rinkose, o ne įsigyjant kitus gamintojus;

· naudoti “Daihatsu” markę besivystančiose rinkose ir reklamuoti “Lexus”, kaip išskirtinę prabangią markę, visame pasaulyje;

· daug investuoti į naujų produktų kūrimą;

· žengti į naujus segmentus, populiarius konkrečioje rinkoje, gaminti naujus automobilius vietoje, o ne juo vežti iš Japonijos.

Paskutinysis punktas yra bene svarbiausias. Tokiu būdu “Toyota” įžengė į Šiaurės Amerikos rinką su pikapais, visureigiais bei nauja marke – “Scion”.

Pasaulinę rinką sudaro apie 60 mln. automobilių, tad “Toyota”, užimdamas 15%, turėtų parduoti 9 mln. vnt. Siekiant tokio rezultato japonams reiktų padidinti pardavimus visose rinkose ir segmentuose. JAV pardavimai šiais metais gali išaugti nuo 1,89 mln. iki 2,0 mln. automobilių. Kai kurių analitikų vertinimu, “Toyota” pardavimai per ateinančius kelis metus gali išaugti ir iki 2,2 mln. vnt. ar net – 2,5 mln. vnt. Japonai, įžengdami į naują pikapų ir visureigių segmentą, kuris JAV užima didžiausią lengvųjų automobilių rinkos dalį, turi realių galimybių ženkliai padidinti savo pardavimus. Tačiau tai gali sukelti tam tikrų problemų: jei “Toyota” automobiliui pagaminti užtenka dviejų ar trijų darbuotojų, tai pavyzdžiui “Chrysler” – penkių. Taigi, jei “Toyota” dar labiau įsitvirtins Šiaurės Amerikos rinkoje, tai gali atsiliepti didesniu nedarbu šiame verslo sektoriuje.

Praeitais metais “Toyota” Europoje pardavė daugiau nei 850 tūkst. automobilių, t.y. daugiau nei buvo planuota. Paskatinti sėkmės, japonai iškėlė naują tikslą – 1,2 mln. automobilių 2005-2006 m. Vis tik tai tik tarpinis tikslas, “Toyota” iki 2010 m. sieks padvigubinti savo užimamą rinkos dalį. Šiuo metu antrasis pasaulio gamintojas Europoje užima 8% lengvųjų automobilių rinkos. Europa yra viena sudėtingiausių rinkų užsieniečiams, tačiau panašu, kad “Toyota” atrado savo sėkmės formulę ir šiam regionui.

Kinijoje “Toyota” norėtų užimti 10% rinkos, pasivydamas tokius konkurentus kaip “General Motors” ir “Volkswagen Group”. Pietryčių Azijoje “Toyota” užima 20-25% rinkos, prognozuojama, kad ilgainiui jo rinkos dalis padidės iki 30%.

Antroje pasaulio rinkoje Japonijoje “Toyota” užima 42% rinkos. Analitikų manymu, po to kai 2005 m. namų rinkai bus pristatyta “Lexus” markė, “Toyota” gali “atsiriekti” net apie 46% rinkos.

Dauguma ekspertų mano, kad klausimas yra ne “ar “Toyota” užims 15% pasaulinės rinkos”, o “kada tai atsitiks”. Prognozuojama, kad “Global 15” planas gali būti įvykdytas jau per 5-10 artimiausių metų. Be jokios abejonės tai pasiekti bus labai sunku, tačiau “Toyota” šiuo metu yra pakilime ir, kaip rodo rezultatai, viską daro teisingai. Įdomesnis klausimas dabar – kaip bus su “General Motors” užimama rinkos dalimi?