Preliminariais skaičiavimais, apie pusė iš visų nukentėjusių oro vežėjo „Star1 Airlines“ klientų, kurie bilietus įsigijo kreditinėmis kortelėmis, savo pinigus galės atgauti per du ar tris mėnesius. „Star Holidays“ Valstybiniame turizmo departamente turi galiojančią 736 tūkst. Lt vertės finansinio nuostolio garantiją.

Tokius duomenis pirmadienį spaudos konferencijoje pateikė įmonių vadovas Martynas Laivys, kurio teigimu, vienintelis kelias įmonėms atsitiesti – stambaus užsienio investuotojo atsiradimas. Pasak bendrovių vadovo, spalio 20 d. į Lietuvą atvyksta kinų milžinės „HNA Group“ atstovai, su kuriais esą bus tariamasi dėl investicijų į Lietuvos bendrovę.

„Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ vadovas pagrindinėmis abiejų bendrovių žlugimo priežastimis įvardija prastą „Star Holidays“ startą, pirminių investuotojų pasitraukimą, Islandijos ugnikalnio pelenų sukeltą chaosą bei apyvartinių lėšų trūkumą.

Atsiprašė klientų, bet kaltę vertė ir Islandijos ugnikalniui

Pirmadienį vykusioje spaudos konferencijoje M. Laivys atsiprašė dėl įmonės bankroto nukentėjusių keleivių bei išdėstė esamos situacijos priežastis. Pasak bendrovių vadovo, „Star Holidays“ nuo pat veiklos pradžios nebuvo pelninga, todėl ji negalėjo laiku atsiskaityti už skrydžius tai pačiai įmonių grupei priklausančiam oro vežėjui „Star1 Airlines“.

Antrąja žlugimo priežastimi jis įvardijo pirminių investuotojų pasitraukimą. Kaip žinoma, iš „Star Team Group“ pasitraukė bendrovė „AT investicijos“, valdoma verslininko Dariaus Žakaičio.

M. Laivio tvirtinimu, į bendrovę pritraukus naują pagrindinį akcininką Darių Šilinį nuo praeitų metų gruodžio iki šių metų rugsėjo į įmones investuota apie 2,5 mln. Lt, tačiau, pasak įmonių vadovo, naujų akcininkų įnašai buvo pernelyg maži ir negalėjo kompensuoti apyvartinių lėšų trūkumo.

Dar viena bėdų priežastimi M. Laivys mini išsiveržusį Islandijos ugnikalnį, paralyžavusį visos Europos oro vežėjų eismą. „Abi mūsų įmonės patyrė papildomų nuostolių – 2 mln. Lt tiesioginių nuostolių ir negautų pajamų“, - teigė M. Laivys.

„Ne paslaptis, kad yra ir kita priežastis – sumažėjusi kapitalo rinka ir finansavimo nebuvimas Lietuvos rinkoje, juolab kalbant apie aviaciją“, - teigė M. Laivys. Jo tvirtinimu, bankrutavus „FlyLAL Airines“ Lietuvoje aviacijos verslas atrodo itin rizikingai, be to, anot M. Laivio, lietuvių verslas šioje srityje neturi patirties.

Turi apie 15 mln. Lt skolų

Iš viso įmonės skaičiuoja turinti apie 15 mln. Lt skolų: apie 3,5 mln. Lt „Star1 Airlines“ skolinga bilietus pirkusiems keleiviams, dar 1,7 mln. Lt „Star Holidays“ yra įsiskolinusi poilsines keliones pirkusiems žmonėms, 10 mln. Lt turėtų būti grąžinama tiekėjams, iš jų apie 1,3 mln. Lt yra skola įmonių darbuotojams.

„Tiekėjams skolos yra už suteiktas paslaugas: antžeminis aptarnavimas, kuras, oro uostų mokesčiai, orlaivio lizingas, oro navigacijos mokesčiai ir taip toliau“, - teigė M. Laivys.

Klausiamas, kur buvo dedami kelionių organizatoriaus „Star Holidays“ pinigai, kad žmonės buvo metami iš viešbučių, mat bendrovė nesumokėjo jiems pinigų, M. Laivys aiškino, jog pinigai buvo panaudoti dengti nuostoliams. Jis taip pat patvirtino, kad dviejų bendrovių „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ finansinė veikla buvo vieninga.

„Ji neišvengiamai tapo viena po pirminių investicijų pasitraukimo, nes tai buvo vienintelė priemonė abiems įmonėms tęsti įsipareigojimus prieš klientus“, - sakė M. Laivys.

Verslininko teigimu, įmonės veiklos nestabdė anksčiau dėl to, kad tuomet būtų nukentėję dar daugiau klientų, nes tuo metu buvo trigubai daugiau turistų. „Kaip matote iš pateiktų skaičių, dabar labiausiai nukentėjo tiekėjai“, - sakė įmonių vadovas.

Mojuoja „HNA Group“ vėliava

Bankrutuojančių įmonių vadovas spaudos konferencijoje aiškino, kad bendrovių skolos galės būti kompensuojamos tik tuo atveju, jeigu į jas sutiks investuoti kokia nors stambi užsienio įmonė. Klausiamas, ar pats tiki tokio investuotojo atsiradimu, M. Laivys demonstravo pasitikėjimą.

„Taip, o kokį aš turiu kitą kelią? Mes jau turime investuotoją, su kuriuo vykdome derybas tokio lygio, apie kokį buvo kalbama ir (susisiekimo – DELFI) ministro, ir mes patys jo siekiame“, - teigė verslininkas.

Kiek vėliau jis atskleidė, kad kalba eina apie ketvirtą pagal dydį aviakompanijų grupę Kinijoje „HNA Group“, kuri, M. Laivio tvirtinimu, valdo 13 oro vežėjų, turi 240 orlaivių, valdo 12 oro uostų, apie 100 prekybos centrų, 50 viešbučių ir 30 kelionių agentūrų, o jos turtas esą siekia apie 17 mlrd. eurų.

„Jokių susitarimų nėra, dabar yra tik pasitikrinimas dėl užsienio investicijų programų paketo, pasitikrinimas dėl realiai egzistuojančių Susisiekimo ministerijos programų. Investuotojai atvyks jau spalio 20 d. susitikinėti su Tarptautiniu Vilniaus oro uostu, Susisiekimo ministerija ir Ūkio ministerija“, - teigė M. Laivys, kurio teigimu, derybos vyksta jau dvi savaites.

Yra paprašę bankroto bylos

DELFI primena, kad bendrovė „Star Team Group“ nusprendė prašyti bankroto bylos savo valdomoms įmonėms „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“. Išplatintame pranešime spaudai tvirtinta, kad toks sprendimas priimtas netekus pagrindinės priemonės – vienintelio „Star1 Airlines“ lėktuvo.

Vienintelis „Star1 Airlines“ lėktuvas buvo sulaikytas Dublino oro uoste, visi iš Airijos sostinės į Vilnių turėję skristi keleiviai taip ir liko blaškytis oro uoste. Panaši istorija pasikartojo ir su keleiviais Žironoje.

Porą dienų po lėktuvo sulaikymo bendrovė bandė su kitomis kompanijomis parskraidinti keleivius, tačiau galiausiai skrydžius sustabdė.

Sulaikytas orlaivis nebuvo vienintelis oro vežėjo nemalonumas. Į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo dėl nesumokėtos algos vienam buvusiam darbuotojui kreipėsi bendrovė „Tavo alga“, Tarptautinis Vilniaus oro uostas bandė išsiieškoti 1,4 mln. Lt įsiskolinimą bei delspinigių.

Problemų patyrė ir tai pačiai grupei priklausantis kelionių organizatorius „Star Holidays“, jo išskraidintus keleivius atgal pargabenti teko draudimo bendrovei.

Naujausiais Registrų centro duomenimis, „Star Team Group“ akcijas valdo Erikas Zubrus ir Darius Šilinis.

DELFI žiniomis, paskutiniu metu bendrovės akcininkų skaičius prasiplėtė iki keturių asmenų, tačiau kas yra „Star Team Group“ akcininkai, be D. Šilinio, M. Laivys neatskleidžia.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją