„Jaguar“ visada vadovavosi filosofija kurti išvaizda ir galingumu išsiskiriančius automobilius. „Jaguar“ gerbėjai žinodavo, ko tikėtis pristatant naują modelį – „kvapą gniaužiančio dizaino ir nepriekaištingos charakteristikos“.

Tačiau viskas apsivertė aukštyn kojom prieš keletą metų, kai buvo pristatytas naujasis XF. Iki tol konservatyvias tradicijas puoselėję „Jaguar“ gamintojai sukūrė tai, ko įsivaizduojami „jaguarų“ vairuotojai – britų džentelmenai – toli gražu nesitikėjo. Radikalūs pokyčiai glumino gerbėjus, kurie „jaguarus“ įsimylėjo dar nuo legendinio XJ modelio pasirodymo 1968 m.

Ir štai kardinalių pokyčių metas atėjo šios markės flagmanui XJ. Skirtingai nei XF debiutas, permainos XJ modelyje sutinkamos kur kas palankiau, nes dauguma supranta, kad dizaino transformacijos buvo neišvengiamos norint žengti į priekį ir konkuruoti su prašmatniais konkurentais iš Vokietijos.

Jaguaro letenos „pėdsakas“ ant galinio žibinto

Mūsų išbandytas „jaguaras“ – naujausios XJ kartos atstovas. Jis buvo iškilmingai pristatytas 2009 m. vasarą Saatchi galerijoje Londone. Naujojo XJ gamyba buvo pradėta šių metų pradžioje, o pirmuosius automobilių salonus Vakarų Europoje šis modelis pasiekė pavasarį. Lietuvoje „Jaguar XJ“ pasirodė rugpjūčio viduryje, kai gamintojo atstovai surengė automobilio bandymus klientams ir žiniasklaidai.

Dar prieš sėdant prie vairo supranti, kad tai yra unikalus automobilis, su niekuo nesupainiojamas ir atskiriamas iš pirmo žvilgsnio. Priešingai nei vokiečių konkurentai, kurie dažniausiai turi bendrų bruožų su žemesnių klasių modeliais, XJ pasižymi savitu, atletišku dizainu. „Jaguar“ paliko retro stilių kompanijos muziejuje ir žengė į ateitį.

Naujasis XJ ilgesnis, platesnis už pirmtaką. Jo dizainas žymi naują šios markės erą ir artimiausiais metais visi „Jaguar“ modeliai lygiuosis į flagmaną XJ. Jau standartinėje įrangoje montuojami priekiniai automatiniai tolimų ir artimų šviesų ksenoniniai LED žibintai, perimti iš 2007 m. pademonstruotos „Jaguar C-XF“ koncepcijos. Tad automobilio priekis – akivaizdžiai panašus su antruoju pagal rangą „jaguaru“ XF. Tačiau galinė naujojo XJ dalis – tarsi naujas, dar niekada „Jaguar“ modeliuose nematytas kūrinys. Dizainerių teigimu, galiniuose žibintuose šviečiančiuose dryžiuose galima įžvelgti jaguaro letenos „pėdsaką“.

Kaip ir anksčiau, XJ siūlomos dvi versijos – standartinis 5123 mm ilgio modelis arba 125 mm ilgesnė LWB versija su prailginta važiuoklės baze. Pastaroji yra gerokai talpesnė, o standartiniame modelyje gale sėdintys keleiviai gali skųstis erdvės trūkumu. Automobilio bagažo skyrius – 520 l talpos, o bagažinės dangtis standartiškai valdomas elektra, jį uždaryti ar atidaryti galima nuotolinio valdymo pulteliu arba nuspaudus po galiniu žibintu esantį mygtuką.

Standartinėje įrangoje – ir didžiulis panoraminis stogas, ir odinis salonas. Mūsų išbandyta versija dar išsiskyrė tokiais įrangos akcentais kaip ventiliuojamos priekinės sėdynės bei dvigubo vaizdo „Dualview“ ekranas. Ventiliuojamos sėdynės išties naudingas sprendimas, ypač maloniai pravertęs karštą vasaros dieną. O „Dualview“ ekranas suteikia galimybę vienu metu vairuotojui ir keleiviui matyti skirtingus vaizdus (pavyzdžiui, vairuotojui sekti navigacinės sistemos rodmenis, o keleiviui žiūrėti filmą).

Salone į akis krenta itin stilingai atrodančios oro pūtimo angos, o virš 12.3 colio įstrižainės spalvoto ekrano esantis analoginis laikrodis atrodo gana keistai. „Suktuku“ vadinamas pavarų jungiklis jau matytas XF modelyje, tačiau dėl jo patrauklumo ir praktiškumo neverta ginčytis.

Kad tai yra labai retas, tačiau itin įdomus naujokas mūsų keliuose, geriausiai parodė netikėta situacija laukiant žalio šviesoforo signalo vienoje iš Vilniaus sankryžų. Priešais važiavusio jaunuolių kompanijos automobilio gale sėdintis keleivis iki pusės išlindo per langą ir atsisukęs į naująjį „Jaguar XJ“ neslėpdamas nuostabos demonstratyviai griebėsi už galvos.

Lengvas ir dinamiškas

Naujojo „Jaguar XJ“ variklių gamą sudaro dyzelinis 3.0 l, 275 AG variklis ir trys galingesni 5.0 l benzininiai agregatai, pasiekiantys 385, 470 arba 510 AG.

Mūsų išbandytas XJ buvo su dyzeliniu 3.0 l, 275 AG varikliu. Tikimasi, kad būtent versija su dyzeliniu agregatu sudarys didžiąją pardavimų dalį. „Jaguar“ atstovai nesikuklina sakydami, kad tai yra moderniausias turbodyzelinis variklis rinkoje. Ir dėl to sunku ginčytis. Maksimalus 600 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 2 000 aps./min., o 100 km/val. greitis gali būti išvystytas per 6,4 sek. Agregatas yra sukurtas pagal ankstesnį 2.7 l variklį ir yra 33 proc. galingesnis, o sukimo momentas – 38 proc. didesnis už pirmtako.

3 l variklio derinys su 6 laipsnių automatine pavarų dėže taip pat paliko labai gerą įspūdį – automobilis įsibėgėja palengva, tačiau užtikrintai, be jokių juntamų trukčiojimų. Vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 7 l/100 km, tačiau bandymo metu matuoklis rodė apie 9,5 l/100 km vidurkį.

Įsitaisęs prie vairo pajunti, kad automobilis nėra toks didelis, kaip gali atrodyti iš išorės. Užtenka vos kelių minučių ir kiek nejaukią būseną pakeičia komforto jausmas. Žinoma, viso bandomojo važiavimo metu mintyse kirbėjo automobilio kaina, tad atsargumas niekur nedingo.

Nepaisant to, kad tai yra didelių sedanų klasės atstovas ir galėtum tikėtis apsunkusio ir nerangaus važiavimo, jis labai klusniai reaguoja į vairuotojo komandas. Šaltakraujis britiškas „katinas“ išlaiko puikų balansą kelyje bei posūkiuose ir nė akimirkai neleidžia abejoti savo galimybėmis.

Variklis dirba ramiai, tyliai, triukšmo izoliacija taip pat pagirtina – net ir važiuojant didesniu greičiu salone negirdėsite jokių erzinančių garsų. Verta paminėti ir tai, kada aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – tik 0.29.

„Jaguar XJ“ sumontuota pniaumatinė pakaba, kuri kelio nelygumus sugeria taip „švariai“, kad net nekyla minčių, jog automobilis „apautas“ 20 colių ratais.

Automobiliui dinamiškumo suteikia ir tai, kad jis yra lengviausias savo klasėje ir sveria apie 1800 kg. Prie šio rezultato svariai prisideda aliuminio konstrukcijos, kurios sudaro apie 50 proc. viso XJ kėbulo.

Kaina ir konkurentai

„Jaguar XJ“ Lietuvoje kainuoja nuo 280,1 tūkst. Lt. Mūsų išbandyta modelio versija siūloma už 330,8 tūkst. Lt. Automobilyje buvo sumontuota tokia papildoma gamyklinė įranga kaip „Kasuga“ 20 colių dydžio ratlankiai (11,2 tūkst. Lt), ventiliuojamos priekinės sėdynės ir šildomas medinis vairas (5,9 tūkst. Lt), „Jaguar Premium Sound 600W“ sistema, kainuojanti 8,1 tūkst. Lt ir kt.

„Jaguar XJ“ konkurentų gretos išties atrodo įspūdingai – „Audi A8“, BMW 7 serija, „Mercedes-Benz“ S klasė ir „Lexus LS 460“. Kompanijos atstovai tikisi, kad naujasis XJ gali sukryžiuoti ietis ir su tokiais automobiliais kaip „Maserati Quattroporte“, „Porsche Panamera“, „Mercedes-Benz CLS“, „Bentley Continental Flying Spur“ ir „Aston Martin Rapide“.

Per pirmą XJ pardavimų mėnesį Lietuvoje vienas pirkėjas jau įsigijo naująjį „jaguarą“. Markės atstovai tikisi, kad šiemet mūsų šalyje pavyks parduoti 3-4 XJ automobilius.

„Jaguar XJ“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2993 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 202 kW/275 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 600 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 5122 mm
Plotis: 1894 mm
Aukštis: 1448 mm
Važiuoklės bazė: 3032 mm
Svoris: 1796 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,4 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7 l/100 km
Bagažinės tūris: 520 l
Kaina: 330 800 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 288 100 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)