Praėjusio amžiaus ketvirtame dešimtmetyje Paragvajaus karo belaisvių pastatytame Šiaurinio Yungo kelyje yra viena 3 metrų pločio kelio juosta, iškirsta kalno šlaite. Ir lyg to nepakaktų, keliaujant iš Coroico į La Pazą, aukštis virš jūros lygio staigiai krenta nuo 4267 metrų iki 304 metrų. Įvertinus eismą – kurio nemažą dalį sudaro nerangūs sunkvežimiai ir autobusai, šiurpinančiu greičiu riedantys nuokalne – galite tik įsivaizduoti, koks infarktą įvaryti galintis siurprizas laukia už kiekvieno posūkio.
Vienintelė gera kelio savybė - pagal vietinius papročius į viršų važiuojančiam transportui suteikiama pirmenybė.
Trans-Sacharos greitkelis, Nuo Alžyro (Alžyras) iki Lagoso (Nigerija)
Greitkelių tinklo kūrimas Afrikoje, siekiant stiprinti labai reikalingą ekonominę raidą, atrodo fantastiška idėja. O galimybė iš Europos iki Afrikos nuvykti keltu, o vėliau automobiliu važiuoti nuo Alžyro iki Lagoso būtų tiesiog nuostabu. Gali būti, kad kada nors, kuomet bus pabaigtas Trans-Sachara greitkelis, tai bus visai įmanoma.
Tačiau kol kas šis 4500 kilometrų ilgio kelias yra tik iš dalies baigtas, o jo baigimas neatrodo lengvai pasiekiamas. Dieną temperatūra yra tiesiog deginanti, o kuras ir vanduo didelėje dalyje kelio atkarpų yra reti ištekliai, taigi reikia tikėtis, kad važiuojant šiuo keliu jūsų kuras nesibaigs, o radiatorius nesprogs nuo perkaitimo. Ir netgi naujai iškloto kelio dalys neretai išnyksta po stora smėlio danga, todėl kelias neretai būna nepravažiuojamas.
M56 Kolymos federalinis greitkelis nuo Magadano iki Jakutsko, Rusijos federacija
Šis beveik 2000 kilometrų ilgio kelias Rusijoje vadinamas „Kaulų keliu“. Jis buvo pastatytas tarp 1930 ir 1950 metų, statybose dalyvavo tūkstančiai kalinių iš Kolymos gulago. Kaliniai buvo tyčia nuvarginami, marinami badu ir užkasami po keliu.
Kelio paviršius, kuris niekada nebuvo patikimas, per kelis dešimtmečius dar labiau suiro, todėl kai kurios kelio atkarpos yra nepadengtos asfaltu ir išvagotos vėžėmis. Kolymos greitkelis veda per vienas šalčiausių planetoje neapgyvendintų teritorijų, kuriose temperatūra žiemą gali nukristi žemiau -56ºC.
Kartais kelias būna sušalęs į ragą, tačiau keista tai, kad kelionė šiuo keliu yra patogesnė būtent žiemą, o ne vasarą, kuomet jis tampa klastinga purvo jūra. Ir lyg to nepakaktų, valdžia įspėja, kad nepasiruošusius keliautojus puldinėja plėšikai.
Bus daugiau.