Užsakymą sukurti mašiną neregiams dar 2004-aisiais pateikė Nacionalinė JAV silpnaregių federacija. Nuo to laiko Virdžinijos politechnikos instituto specialistų komanda nemažai eksperimentavo ir sukūrė pakankamai gerai bandymuose pasirodžiusią sistemą, padedančią erdvėje orientuotis neregiams. Sistemos esmė – vaizdo kamerų ir lazerinių jutiklių, fiksuojančių atstumą iki visų aplink automobilį esančių kliūčių, sąsaja su vairuotojui atitinkamus signalus perduodančia įranga.

Tarkim apie važiavimo greitį žmogus informuojamas vibruojančiais signalais, kuriuos siunčia speciali liemenė. Apie kliūtis kelyje įspėja kintama suspausto oro srovė, o apie tai, kokiu kampu yra pasukti vairuojamieji ratai, galima spręsti pagal tam tikrus garsinius signalus. Be to, rekomendacijas kur ir kaip važiuoti, kokia padėtis kelyje bei panašią svarbią informaciją, įgarsina automobilyje sumontuotas kompiuteris.

2011-ųjų pradžioje ketinama pristatyti (tai turėtų įvykti „Daytona International Speedway“ trasoje) galutinę neregiams skirto „Ford Escape“ versiją, tačiau ar būtent toks modelis bus pradėtas gaminti serijiniu būdu kol kas neaišku. Tokia mašina galėtų pasirodyti bendro naudojimo keliuose tik tuo atveju, jei būtų pakeisti šiuo metu galiojantys įstatymai, kategoriškai draudžiantys neregiams vairuoti automobilius.

Kad ir kaip baigtųsi šis projektas, kai kuriuos su eismo saugumu susijusius sprendimus tikimasi įdiegti ir į paprastus automobilius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją