Praėjusiais metais Lietuvos policija išaiškino 448,9 tūkst. Kelių eismo taisyklių pažeidimų. 81 proc. šių pažeidimų padarė vyrai.

Ekspertų teigimu, vairavimo ypatybės, eismo taisyklių pažeidimai ir eismo įvykiai miestuose ir regioniniuose keliuose skiriasi. Pasak Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininko Gintaro Aliksandravičiaus, vairuotojai miestų gatvėse dažniausiai nesilaiko saugaus atstumo, nepaiso kelio ženklų ir ženklinimo, nerodo posūkio signalų ir viršija leistiną greitį. Regioniniuose keliuose dažniausiai fiksuojami leistino greičio viršijimo atvejai, o pėstieji baudžiami už atšvaitų neturėjimą tamsiuoju paros metu.

„PZU Lietuva“ duomenimis, 90 proc. visų eismo įvykių įvyksta miestuose, tačiau jų vidutinės žalos yra mažesnės nei užmiestyje ir siekia apie 2 tūkst. litų. „Užmiestyje fiksuojame daug mažiau avarijų negu miestų gatvėse, tačiau jų sukeliamos žalos yra iki 10 kartų didesnės nei mieste. Dažniausia sudėtingų užmiesčio eismo įvykių priežastis – didelis greitis ir neatsargus manevravimas. Vidutinė žala užmiestyje siekia apie 10 tūkst. Lt“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „PZU Lietuva“ Vilniaus žalų centro vadovas Modestas Žilionis.

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos duomenimis, Kelių eismo taisyklių padaugėja šiltuoju metų laikotarpiu, kai daugiau vairuotojų sėda prie vairo, aktyviau keliauja pėstieji ir dviratininkai. „PZU Lietuva“ duomenys rodo, kad šiltuoju metų laiku eismo įvykių regionų keliuose padaugėja ilgaisiais savaitgaliais, o miestuose – piko metu. Eismo įvykių gausumą lemia ir meteorologinės sąlygos – esant stiprioms liūtims, rūkui, slidžiai kelio dangai kelių rizikingumas padidėja ir fiksuojama daugiau įvykių.

„Šiltuoju metu laiku didžiųjų miestų gatvėse ir regioniniuose keliuose padaugėja dviratininkų, motoroleriais ir motociklais keliaujančių žmonių, todėl raginame vairuotojus išlaikyti saugų atstumą ir nuo jų, ne tik nuo kitų automobilių. Taip pat norime atkreipti dėmesį, jog reikėtų laikytis saugaus greičio keliaujant regioninis keliais ir ypač žvyrkeliais, nes dalis eismo įvykių vasarą fiksuojami būtent juose“, – sakė M. Žilionis. Pasak jo, svarbu, kad vairuotojai išliktų atidūs nuvažiuodami nuo asfalto dangos ant žvyrkelio, nes esant dideliam greičiui automobilio suvaldymo tikimybė ženkliai sumažėja.

„Raginame vairuotojus atkreipti dėmesį, ar jų automobiliai yra techniškai tvarkingi – ar gerai veikia apšvietimo prietaisai ir saugi pakaba, nes ji turi labai didelę įtaką automobilio stabilumui kelio vingiuose, ypač važiuojant duobėtu asfaltu ar nelygiu žvyrkeliu. “, – sakė M. Žilionis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją