Senos ir gražios tradicijos

„Vilniaus“ raliai, ženklinantys automobilių ralio vasaros sezono pradžią, turi senas ir gražias tradicijas. Jų ištakos siekia 1961 m., kai tų metų vasario 4 dieną 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į ilgą, net 1300 kilometrų kelionę pirmojo ralio „Vilnius 1961” maršrutais.

„Vilniaus“ raliai per visą jų beveik pusės amžiaus istoriją tapo itin laukiami ir mėgstami tiek pačių sportininkų, tiek kasmet ralį vis gausiau stebinčių šios sporto šakos aistruolių. Mat šie raliai sutampa su vasaros sezono pradžia, ne tik išsiilgta po žiemos pertraukos, bet ir visuomet jaudinančia bei intriguojančia.

Kokius naujus veidus naują sezoną pamatysime tarp ralistų, kokią naują, galingesnę ir greitesnę techniką jie išvairuos prie šių varžybų starto linijos? Atsakymus į šiuos ir kitus daugeliui itin rūpimus klausimus pateikia būtent šie raliai, kuriuose sportininkai tradiciškai varžosi dėl Vilniaus miesto mero taurės.

Itin atkakli, neretai kova dėl šimtųjų sekundės dalių, dar vienas aspektas, būdingas „Vilniaus“ raliams. Žinoma, visose lenktynėse dėl pergalės kaunamasi nuožmiai, tačiau daugelis ralistų prietaringi, manantys, jog sėkmė debiutuojant vasaros ralyje juos turėtų lydėti ir visą sezoną. Todėl nenuostabu, kad šių lenktynių nugalėtojai keičiasi kone kasmet.

Startas – šalia Ukmergės

Ralio organizatoriai šiais nelengvais laikais stengdamiesi bent kiek padėti sportininkams, kad jiems kuo mažiau tektų sukti papildomų kilometrų, ralio „Vilnius 2010“ startą rengia ne Vilniuje, o Ukmergės rajone. Tai itin patogu lenktynininkams, kurie 8.22 val. ryto „Versmės“ trasoje (šalia Ukmergės-Anykščių kelio) pradės ralio sportines batalijas.

Po pirmųjų rungčių iš „Versmės“ trasos per Ukmergės ir Molėtų rajonus greičio ruožai pamažu drieksis į Vilniaus pusę, kur po 17 val. lenktynės finišuos šalia miesto savivaldybės (Konstitucijos pr. 3). Ralio finiše, stebint sporto aistruoliams, lenktynių laimėtojams bus įteiktas ir pagrindinis varžybų trofėjus – Vilniaus miesto mero Viliaus Navicko taurė.

Tačiau iki šio iškilmingo momento sportininkų dar lauks 311,15 kilometrų distancija, iš kurios 110,40 kilometro – greičio ruožai. Iš viso jų bus 9, o du kartus važiuojamų greičio ruožų skaičius – 4. Net 94,8 procento greičių ruožų sudaro žvyrkeliai ir tik 5,2 proc. – asfalto.

Debiutuoja „B“ lyga

Pirmą kartą ralių „Vilnius“ istorijoje kartu su sportininkais, Lietuvos automobilių ralio čempionato antrojo etapo dalyviais, varžysis ir „B“ lygos atstovai, kuriems tai bus jų pirmenybių pirmojo etapo lenktynės. „B“ lygos dalyviai ralį pradės toje pačioje „Versmės“ trasoje ir varžysis keliuose tuose pačiuose greičio ruožuose, kuriuos įveiks ir didesnę patirtį turintys sportininkai.

„B“ lygos dalyviams tai puiki proga pasitikrinti savo meistriškumą su profesionaliais sportininkais, išanalizuoti klaidas ir pasidaryti tinkamas išvadas, - sako šių varžybų vadovas Gražvydas Smetonis. – Neveltui po tokių akivaizdžių dvikovų oficialūs varžybų protokolai būna nagrinėjami itin kruopščiai“.

Besivaržantys „B“ lygoje Vilniuje finišuos pusvalandžiu anksčiau, nes jų laukia kiek trumpesnė trasa ir mažiau greičio ruožų – iš viso 6, kurių bendras ilgis 73,60 km, o bendras visos trasos ilgis – 257,30 km. „B“ lygos dalyviai irgi varžysis žvyro ir asfalto dangos trasose, o jų procentinis santykis – toks pat, kaip ir sportininkų profesionalų.

„Šiais visiems nelengvais laikais toks renginys – uždavinys ne iš lengvųjų, - teigia ralį „Vilnius 2010“ organizuojančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Aleksandras Remiševskis. – Tačiau su mūsų nuolatinių rėmėjų ir talkininkų pagalba organizacinius darbus nuveikėme laiku. Todėl tikiuosi, kad ir vasaros sezoną skelbiančios lenktynės – ralis „Vilnius 2010“ – bus įsimenančios ne tik varžybų dalyviams, bet ir žiūrovams.“

Varžysis keturių valstybių sportininkai

Iki šios dienos dalyvauti ralyje „Vilnius 2010“ užsiregistravo 65 ekipažai iš keturių šalių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Rusijos. 16 iš jų varžysis „B“ lygoje, o dar penki ekipažai – ne čempionato įskaitoje, vadinamoje „nulinukų“ grupėje.

Ralio gerbėjai bene atkakliausios kovos laukia tarp senų draugų, o trasoje – aršių varžovų – Vytauto Švedo ir Ramūno Čapkausko. Abu lenktynininkai, talkinami šturmanų Žilvino Sakalausko ir Tomo Šipkausko, ne tik vairuoja tokius pačius „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilius, bet ir rungtyniauja toje pačioje N4 klasėje.

Negana to pernai sulaukta nemenkos sensacijos, kai R. Čapkauskas penkiais taškais pranoko V. Švedą ir tapo šalies čempionu. Tad nesunku įsivaizduoti, kad Vytautas šiemet nebus linkęs barstyti brangių taškų ir iškart griebs, kaip sakoma, jautį už ragų.

Netenka net abejoti, kad ne favoritų dvikovos stebėti iš Latvijos į „Vilniaus“ ralį atvyksta broliai Andis ir Maris Neikšanai, talkinami šturmanų Peterio Dzirkalio ir Raivio Jansono, ir beje vairuojantys tokius pat greitus ir galingus „Mitsubishi Lancer Evo IX“.

Tokį pat automobilį vairuoja ir svečių iš Lenkijos Stefano Karnabalo ir Michalo Kusnierčiuko ekipažas. Šie sportininkai Lietuvoje varžysis pirmą kartą, todėl būsimas jų pasirodymas lietuviško ralio trasose kelia nemenką intrigą.

Beje, visi čia paminėti sportininkai kaunasi toje pačioje N4 klasėje, kurioje jau dabar galima prognozuoti itin aršią kovą ir didelę intrigą.

Pirmieji iš užsienio šalių sportininkų paraišką atsiuntę rusai Dmitrijus Miachinas ir Maksimas Nefiodovas vairuos „Honda Civic Type-R“ automobilį ir A2000 klasėje konkuruos su Roko Kvaraciejaus – Mariaus Samuolio, Egidijaus Savicko – Arūno Jackonio, Giedriaus Kriptavičiaus – Ričardo Baubino ir kitais ekipažais.

Saugumas – pirmaeilis uždavinys

Vienas didžiausių ralio rengėjų, teisėjų bei jo saugos tarnybų rūpestis – varžybų, o kartu ir jose dalyvaujančių sportininkų bei lenktynes stebinčių žiūrovų saugumas. Specialiai tam išleistoje skrajutėje, kuri bus platinama greičio ruožų prieigose, varžybų štabe, skelbiama spaudoje ir internetiniuose puslapiuose, išsamiai išrašyti visi reikalavimai, kurių laikydamiesi renginio dalyviai jausis saugiai.

Organizatoriai dar kartą atkreipia žiūrovų dėmesį ir primygtinai prašo jų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia automobilių važiavimo trajektorijos, iš kurios automobilis gali slysti įveikęs posūkį ar nusileisdamas nuo tramplino.

Rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, nepamirškite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Todėl į tas vietas būtina atvykti anksčiau. Atvykę apsižvalgykite ir numatykite vietą, į kurią būtų galima greitai ir saugiai pasitraukti. Nesirinkite vietų, esančių žemiau važiuojamosios kelio dalies ir jokių būdu nevaikščiokite trasa, kol saugos tarnybos vėl jos neatidarys bendram eismui.

Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių - lenktynių dieną nepalikti vaikų be priežiūros, atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.

Gerbiami žiūrovai, jokiu būdu netrypkite šalia trasos esančių gyventojų pasėlių ir juose nestatykite automobilių, o taip pat nepalikite jų prie gyventojų namų ar kiemuose.

Ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas - kviesdamas sportininkus ir žiūrovus į ralio trasas, linki visiems jo dalyviams greitų sekundžių ir saugių kilometrų, o žiūrovams – daug malonių akimirkų. Tačiau kartu ir primena, jog automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl linkėdami gražaus ir turiningo ralio, dar kartą prašo būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir greičio ruožus saugančių pareigūnų reikalavimams.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją