Su prašymu įteisinti terminą „marketingas“ lietuvių kalboje ir nelaikyti jo nevartotina svetimybe į VLKK kreipėsi Lietuvos marketingo asociacija (LiMA). Pasak asociacijos, VLKK prieš keletą metų nutarus, kad marketingas turi būti keičiamas žodžiu rinkodara, iki šiol kyla painiava dėl šių dviejų terminų vartojimo tiek specialistams, tiek vertėjams, tiek akademinei visuomenei.

Asociacijos prašymą svarsčiusios Terminologijos pakomisės nuomone, anglų kalbos žodis marketing savo raiška aiškiai neparodo sąvokos turinio, todėl ir iš lietuviško termino atitikmens nederėtų reikalauti, kad raiška visiškai atskleistų turinį.

Pakomisės teigimu, termino semantika ir motyvacija yra svarbūs dalykai, tačiau nepamirština, kad terminas kartu yra ir susitarimo dalykas, todėl dėl reikšmės nereikėtų kritikuoti jau keliolika metų daugelyje žodynų ir kitų leidinių teikiamo anglų k. termino marketing lietuviško atitikmens rinkodara.

Kalbininkai atkreipė dėmesį, kad terminas rinkodara nebuvo paimtas iš kalbos, o specialiai sukurtas kaip anglų k. termino marketing atitikmuo. „Taigi negalima teigti, kad rinkodara įvardija siauresnę sąvoką, nei apima marketingas. Taip daroma žala terminijai, vartotojai dar labiau supainiojami. Prireikus įvardyti kitą – siauresnę – sąvoką, jai reikėtų kito termino“, - teigiama išaiškinime.

Pasak kalbininkų, interneto tekstuose marketingo ir rinkodaros vartojimo dažnis yra panašus - tai rodo, kad terminas rinkodara yra perspektyvus ir ilgainiui gali visiškai pakeisti skolinį. Be to, lietuvių kalboje neturime skolinio marketas, yra rinka, todėl greta jos nesistemiška būtų teikti nepamatuotą marketingą.

Kalbos specialistai pastebi, kad be įvairių mokslinių ir publicistinių tekstų, terminas rinkodara jau daugiau nei dešimtmetį vartojamas ir teisės aktuose. Be to, rinkodara yra įtraukta į Vyriausybės nutarimu patvirtintą Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašą.

„Taigi tikėtina, kad aukštųjų mokyklų ir verslo organizacijų padalinių pavadinimai su žodžiais marketingas ar rinkodara ilgainiui suvienodės – lietuviškas terminas visuomenėje jau gerai žinomas ir suprantamas, o užsitęsęs blaškymasis niekam nėra naudingas. Būtų gražu, jei Lietuvos marketingo asociacija savo pavadinimu rodytų pavyzdį“, - teigiama VLKK pakomisės išvadoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)