Priemonių metu pareigūnai kontroliuos mopedų, motociklų, keturračių motociklų vairuotojų blaivumą (apsvaigimą), motociklams leistiną važiavimo greitį, tikrins, ar turimi suteikiantys teisę vairuoti ir eksploatuoti šias transporto priemones dokumentai, transporto priemonių vairuotojų ir vežamų keleivių saugos šalmai. Pareigūnai ypač stengsis išaiškinti transporto priemonių vairuotojų pavojingo ar chuliganiško vairavimo atvejus.

Vilniaus mieste motociklų ir mopedų vairuotojus padės kontroliuoti patruliniai motociklai.

Pareigūnų teigimu, pagrindinė problema – milžiniškais greičiais lakstantys „britvininkai“, kurie net nevisi turi vairuotojų pažymėjimus. Dažni atvejai, kai sportinio motociklo vairuotojas, viršijęs greitį, nespėja sustabdyti prieš staigesnį posūkį ar netikėtai atsiradusią kliūtį ir į ją atsitrenkia. Jeigu vairuotojas vilki specialią aprangą, tikimybė išgyventi per tokį susidūrimą padidėja, tačiau, jeigu važiuojama net be šalmo, avarijos pasekmės dažniausiai būna tragiškos.

Patarti šiuo atveju galima tik automobilių vairuotojams – net sukdami į dešinę atidžiai apsidairykite ir tik tada atlikite manevrą arba prieš planuojamą posūkį į dešinę privažiuokite visiškai šalia kelkraščio, nepalikdami tarpo, į kurį galėtų įsisprausti motociklo ar motorolerio vairuotojas. Iš anksto užimta tinkama padėtis tikrai sumažins eismo įvykio riziką.

Kita sezoninė problema – motoroleriai. Pagal galiojančias Kelių eismo taisykles motorolerius galima vairuoti nuo 15 metų, tėvai, prieš pirkdami vaikams tokius „žaisliukus“, turėtų gerai apsvarstyti visus už ir prieš. Visi gatvėmis važinėjantys motoroleriai turi būti registruoti „Regitroje“, o jų vairuotojai turi turėti dokumentus, patvirtinančius, kad jie moka KET, arba turėti bet kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Praktika rodo, kad atitinkamus dokumentus turi ne visi motorolerių vairuotojai. Ne vienam yra tekę matyti motorolerį, kurio vairuotojas, nemūvėdamas šalmo, drąsiai nardo tarp automobilių nesilaikydamas jokių kelių eismo taisyklių. Iš 15-mečių anksti tikėtis didelio sąmoningumo, tad tėvai, pirkdami savo atžaloms tokias transporto priemones, turėtų pasirūpinti, kad vaikai ne tik išmoktų KET, bet ir įprastų jų laikytis.

Policijos teigimu, dar viena, tik šiek tiek kitokia sezoninė problema – dviratininkai. Dažnai eismo įvykiai dalyvaujant dviratininkams įvyksta dėl automobilių vairuotojų kaltės. Dviratininkai – tokie pat visateisiai eismo dalyviai, tačiau dažnai automobilio vairuotojas linkęs tai pamiršti.

Reikia paminėti, kad ne visada ir dviratininkai rūpinasi savo saugumu – jie nemūvi šalmų, dviračiai neturi atšvaitų ir veikiančių apšvietimo prietaisų, dviratininkai važiuoja ne šalikele, o keliu, todėl, ypač tamsiu paros metu, jie pastebimi per vėlai. Tėvų pareiga pasirūpinti, kad vaikas turėtų ir dėvėtų šalmą.

Policijos pranešime žiniasklaidai rašoma, kad miestuose susiduriama su kitokia problema – dažnas dviratininkas, privažiavęs sankryžą, bando ją pervažiuoti, nors taisyklėse rašoma, kad tokiu atveju reikia nuo dviračio nulipti ir jį persivaryti.

Policija dar kartą primena automobilių vairuotojams, kad dviratininkai yra visateisiai kelių eismo dalyviai, o dviratininkams – kad jie, būdami visateisiai eismo dalyviai, turi laikytis visų KET reikalavimų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją