Taip teigiama verslo paslaugų kompanijos "PricewaterhouseCoopers" parengtoje apžvalgoje. Perspektyvos Rytuose "PricewaterhouseCoopers" vyriausiasis partneris Lietuvoje Chrisas Butleris teigė, kad užsienio mažmeninės prekybos tinklai Lietuva nebuvo susidomėję dėl jos dydžio arba todėl, kad joje dominavo vietos įmonės. Jis lietuviškiems tinklams patarė neužsisklęsti siauroje vietos rinkoje ir daugiau žvalgytis užsienyje.

Pasak "PricewaterhouseCoopers" apžvalgos, Lietuvos prekybininkams vertėtų investuoti Rusijoje, nes šioje šalyje prekybos tinklams atsiveria didėjanti milžiniška 145 milijonų žmonių rinka. Apžvalgoje teigiama, kad Rusijoje valstybiniai suvaržymai dar yra dideli, tačiau situacija pamažu gerėja, ekonominė rizika nėra didelė.

Pagrindinė problema prekybininkams būtų nepatikimi tiekėjai bei riboti prekybos plotai didžiausią perkamąją galią turinčioje Maskvoje. "PricewaterhouseCoopers" patarė investuoti Rusijos regionų didžiuosiuose miestuose, kuriuose dominuoja pigių prekių parduotuvės.

"VP Market" generalinis direktorius Ignas Staškevičius pažymėjo, kad investuojant Rusijoje yra didelė tikimybė, kad verslo pradžia bus pelninga, tačiau prognozuoti ilgalaikę strategiją šioje šalyje yra keblu. "Iki" prekybos sistemos finansų direktorius Aidas Mackevičius pabrėžė, kad geriausia strategija investuojant Rusijoje yra sukurti savo prekybos tinklą, o kiek vėliau jį pelningai parduoti strateginiam investuotojui.

Į Lenkiją - apdairiai

Butleris minėjo, kad ypač apdairiai reikėtų planuoti plėtrą Lenkijoje, nes čia mažmeninės prekybos sektorius yra prisotintas. "PricewaterhouseCoopers" atstovas pažymi, kad šiuo metu Lenkijoje vyksta prekybos tinklų jungimasis, tad lietuviams įsisprausti bus sunku.

Labiausiai plėtra Lenkijoje domisi "VP Market" prekybos tinklas. Lietuviai jau prieš Naujuosius metus žada Varšuvoje atidaryti pirmąją parduotuvę, o 2007 metais Lenkijoje turėtų veikti apie tūkstantį "T-Market" parduotuvių.

Ateis užsieniečiai

"PricewaterhouseCoopers" reziumuoja, kad Lietuvoje dar yra vietos steigti parduotuves. Butleris teigė, kad didieji užsienio prekybos gigantai susidomėti Lietuva turėtų įstojus į ES, tačiau jiems įsitvirtinti bus sunku, nes Lietuvos prekybininkai giliai įleidę šaknis, jie gerai žino, ko nori šalies pirkėjas.

Ligšiol Lietuvoje veikia vienas užsienio prekybos tinklas - "Rimi", priklausantis kompanijai "Ahold". Susidomėjimą Lietuva taip pat rodo prekybos bendrovė "Lidl". Šis Vokietijos prekybos milžinas kitąmet turėtų atidaryti pirmąsias parduotuves.

"Užsienio prekybos tinklai, įsitvirtinę Lietuvoje, per trejus metus pigiomis prekėmis nukonkuruotų vietos parduotuves. Kol kas jų investicijas pristabdo maža Lietuvos rinka, kurioje 3,5 milijono žmonių", - sakė Butleris.