Prancūzijos PSA koncerno, jungiančio „Peugeot“ ir „Citroen“, gaminamas „Peugeot 5008“ modelis oficialiai debiutavo pernai Frankfurto automobilių parodoje. Šis naujas vienatūris byloja apie pokyčius prancūzų strategijoje, mat iki šiol vienatūrių rinkoje šiam koncernui aktyviai atstovavo tik „Citroen“ atstovai. „Peugeot“ šiame segmente siūlė tik ko gero mažiausią pasaulyje vienatūrį 1007 ir 807, kurį modelių gamoje netiesiogiai pakeičia būtent 5008-asis.

Reikia pripažinti, kad pagal tą pačią kaip ir 308 bei 3008 modeliai gaminamas „Peugeot 5008“ tiesiogiai konkuruos su „giminaičiais“ „Citroen C4 Picasso“ bei „Xsara Picasso“. Pastaraisiais metais „Citroen“ buvo tarp pirmaujančių gamintojų Europos vienatūrių rinkoje, kur aršiai konkuruoja su kita Prancūzijos bendrove „Renault“, kuri praėjusią vasarą pradėjo prekiauti naujais „Scenic“ bei „Grand Scenic“ vienatūriais.

Be „prancūziškų“ giminaičių, konkurentų šiame segmente 5008-ajam ir taip netrūks – tai „Mazda5“, „Opel Zafira“, „Volkswagen Touran“, „Toyota Verso“ ir kt. Ir nors pastaraisiais metais nemažai potencialių vienatūrių pirkėjų persėda į vis dar populiarėjančius SUV klasės visureigius, prancūzai tikisi, kad nauji modeliai padės atgaivinti vienatūrių rinką.

Stiliaus malonumai ir nepatogumai

Portalo „DELFI Auto“ išbandytas „Peugeot 5008“ Lietuvoje debiutavo praėjusių metų pabaigoje. Su seniai rinkoje įsitvirtinusiais konkurentais šis prancūziškas kūrinys bandys kovoti išskirtiniu stiliumi. Gamintojų teigimu, šio vienatūrio dizainas panašus į greitojo traukinio siluetą. Žvelgiant iš išorės, 5008-asis modelis yra tarsi didesnis 3008-ojo „brolis“.

Elegantiškos linijos, išraiškingi žibintai, platūs langai – automobilis tikrai traukia akį. Prancūzų pastangas gludinant kėbulo formas įrodo ir puikus aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, siekiantis 0.29. Tai itin geras pasiekimas tokio dydžio automobiliui. Šio vienatūrio dizainas įdomus ir dėl didelio įstiklinto ploto, kuris siekia net 5,77 m².

Ir nors 1,64 m aukščio automobilis iš išorės atrodo stilingai, tačiau greitojo traukinio siluetą suformavusi žema stogo linija ir priekinių statramsčių forma šįkart pakišo koją – prancūzai matyt neapskaičiavo, kad dėl šio sprendimo įsėsti į automobilį taps ganėtinai nepatogu.

Sėdint prie vairo jokių didesnių siurprizų „Peugeot“ dizaineriai neparuošė – kone viskas jau matyta 3008-ajame modelyje. Čia galima išskirti kiek pakeltą vairuotojo sėdėseną, tarsi įkalnėje išdėstytą centrinę konsolę ir platų (1,70 m²) priekinį stiklą. Prietaisų skydelis atrodo kiek keistokai dėl paliktos neišnaudotos erdvės po variklio temperatūros ir kuro matuokliais. Po jais kiek žemiau esantis ekranėlis galėtų būti ir didesnis, o jo rodmenys būtų aiškiau matomi.

Bandė paslėpti trūkumus?

Automobilio salone neigiama prasme išsiskiria blankiai atrodantis vairaratis, kurį patraukliai atrodančio salono kontekste galima pavadinti mažu nesusipratimu. Galima spėti, kad prancūzai sukūrė stilistiškai neišvaizdų vairaratį, kad vairuotojai nesiblaškytų ir sutelktų dėmesį tik į kelią. Tą iš dalies patvirtina ir kitas niuansas – ant vairaračio nėra jokių mygtukų.

Tačiau šiam spėjimui prieštarauja kitas sprendimas – po vairaračiu paslėpti pastovaus greičio palaikymo ir garso sistemos reguliavimo svirtelės, kurias gali pastebėti tik pasilenkęs. Tai dar vienas nedidelis nesusipratimas – juk būtų daug patogiau, jei šias funkcijas būtų galima reguliuoti ant vairaračio įmontuotais mygtukais. Tačiau išvažiavus į ilgesnę kelionę, ir šiam „gudriam“ sumanymui radau atsakymą – ko gero prancūzai tokiu būdu bandė „paslėpti“ ne itin patogiai įjungiamą pastovaus greičio palaikymo funkciją.

Atskiro pasakojimo vertas ir „Peugeot 5008“ valytuvų darbas. Norint, kad valytuvai vieną kartą perbrauktų per priekinį stiklą, svirtelę nulenki žemyn, tačiau tuomet sistema įjungia automatinį režimą. Kai nori šį režimą išjungti, rodos, natūralus veiksmas būtų grįžti į pradinę padėti, tačiau pasirodo, tai ne taip paprasta – atstačius svirtelę į pradinę padėtį, įsijungia lėtu tempu valančių valytuvų režimas. O iš jo jau gali lenkti svirtelę žemyn ir tik tuomet valytuvai išsijungia. Žodžiu, švelniai tariant, šios „prancūziškos“ sistemos perpratimas kainavo šiek tiek laiko ir nervų.

Bagažinė – svarbiausias koziris

Pagrindiniu „Peugeot 5008“ koziriu galima įvardyti bagažo skyrių, t.y. būtent tai, ko galima tikėtis perkant šeimyninį vienatūrį. Standartinė bagažinės talpa – 758 l, išnaudojus visą erdvę iki lubų – 1247 l, o nulenkus galinių sėdynių eilę ir suformavus lygias grindis, atsiveria net 2506 l erdvė. Pasitiesus minkštą patiesalą, vidutinio ūgio žmonėms čia nebūtų problema ir pernakvoti, o panoraminis 1,69 m² stogas leistų prieš miegą ir skaičiuoti žvaigždes.

Penkių vietų modifikacijoje po bagažinės kilimu yra ir 60 litrų talpos pasidėjimo erdvė, kuri itin praverčia keliaujant namo su pirkinių maišu, nes iš saugiai padėto krepšio daiktai „neišsibėgioja“ po visą bagažinę. Be to, jei reikia pervežti itin ilgą krovinį, gamintojai siūlo atlenkti priekinio keleivio sėdynę ir suformuoti net 2,76 m ilgio krovinių skyrių.

Galinę sėdynių eilę sudaro trys vienodo vienodo pločio stumdomos sėdynės atlenkiamais atlošais, tai reiškia, kad trys keleiviai čia turi erdvės po lygiai, nesvarbu, kurioje sėdynėje įsitaisysi. Beje, ant šoninių statramsčių specialiai antrosios eilės keleivių patogumui yra įrengti oro pūtimo ventiliatoriai, kuriuos galima reguliuoti autonomiškai.

Variklis – patikimas pasirinkimas

5008-ojo modelio pirkėjams siūlomi šeši varikliai: du benzininiai (1,6 l VTi 120 AG ir 1,6 l THP 156 AG) bei keturi dyzeliniai (1,6 l Hdi 110 AG, 1,6 l HDi 110 AG (su automatizuota pavarų dėže), 2,0 l HDi 150 AG, 2,0 l HDi 163 AG).

Mūsų išbandyta „Peugeot 5008“ versija buvo su 1.6 l Hdi dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 110 AG. Tai tikrai tinkamas agregatas šiam vienatūriui. Maksimalus 240 Nm sukimo momentas išvystomas varikliui pasiekus jau 1750 aps./min. ribą, tad didelių bėdų išjudinti 4,5 m ilgio, 1538 kg svorio vienatūrį neiškyla. Mechaninės 6 laipsnių pavarų dėžės darbas tikslus.

„Peugeot 5008“ priekinę pakabą paveldėjo iš 308-ojo modelio, o nepriklausomą torsioninę važiuoklę – iš modelių, sukurtų pagal antrąją „Peugeot“ platformą. Važiavimas šiuo vienatūriu nenuvilia, kelio nelygumus važiuoklė įveikia gana kietai, tačiau važiuojant dideliu automobiliu tai nėra blogai.

Gamintojai nurodo, kad šios versijos vidutinės degalų sąnaudos turėtų būti 5,3 l/100 km. Nuvažiavus kiek daugiau nei 400 km, informacinis kompiuteris rodė 7 l/100 km vidurkį. Atsižvelgiant į nelengvas žiemos sąlygas, šis rodiklis neatrodo itin nuviliantis. Reikia pripažinti, kad šis 1.6 l Hdi dyzelinis variklis išties vienas geriausių pasirinkimų tarp vienatūrių – jis taupus, tylus ir svarbiausia – pakankamai galingas.

„Peugeot“ markės atstovai Lietuvoje mūsų išbandytą 5008-ąjį pardavinėja už 74,8 tūkst. Lt. Neskaitant būtiniausių įrangos elementų, už šią sumą pirkėjas gaus automobilį su tonuotais stiklais, lietaus jutikliu ir UV spinduliams nelaidžiu priekiniu stiklu, dviejų zonų oro kondicionieriumi, oda aptrauktu vairu, pastovaus greičio palaikymo funkcija, greičio ribotuvu, automobilio statymo pagalba, 17 colių lietais ratlankiais, stikliniu panoraminiu stogu, 6 oro saugos pagalvėmis, ESP įranga, elektriniu automatiniu stovėjimo stabdžiu su pajudėjimo į įkalnę pagalbos funkcija ir kt.

„Peugeot 5008“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 80 kW/110 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 240 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4529 mm
Plotis: 1837 mm
Aukštis: 1632 mm
Važiuoklės bazė: 2728 mm
Svoris: 1538 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 758 l/2506 l
Kaina: 74 800 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)