„Įgyvendinant šį projektą šalies keliuose bus diegiama informacinė sistema, informuojanti apie eismo sąlygas, eismo sutrikimus bei keliuose taikomas eismo valdymo priemones“ – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos gen. direktoriaus pavaduotojas A. Janušauskas.

Pasak jo, pažangiomis priemonėmis keliautojai bus informuojami apie kelio darbus, jų trukmę, apylankas ir galimą vėlavimą dėl darbų, apie eismo intensyvumą ir vidutinį greitį atskiruose kelio ruožuose, perspėjami apie eismo sutrikimus. Taip pat numatoma skelbti informaciją apie apribojimus keliuose dėl gamtinių sąlygų, eismo įvykių ar kitų priežasčių, perspėti apie kelio dangos būklę, slidumą bei kitas eismui pavojingas aplinkybes.

„Atsižvelgiant į eismo apribojimus ir eismo sąlygas, informacinė sistema netgi padės planuoti važiavimo maršrutus“,– pažymėjo A. Janušauskas.

Eismo informacinės sistemos diegimo viešąjį konkursą konsorciumo pagrindu laimėjo bendrovė „Fima“ su partnere UAB „Affecto Lietuva“. Bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys sakė, kad projekto darbai vyks apie metus ir susidės iš trijų pagrindinių etapų – pakelėse visoje Lietuvoje bus įrengtos automatinės meteorologinės stotelės, kuriose specialistai sumontuos oro sąlygų stebėjimo įrangą bei eismo intensyvumo skaitiklius.

Visas Lietuvoje esančias tokias stoteles apjungs Eismo informacijos sistema, kuriai valdyti bus įrengtas Eismo informacijos centras. Duomenys iš stotelių bus perduodami ne tik Eismo informacijos centro darbuotojams, kelininkams, bet ir gyventojams per specialiai sukurtą interneto tinklapį. Taip pat informacija bus rodoma keliuose esančiose švieslentėse, ją bus galimą gauti paštu ar mobiliuoju telefonu.

„Duomenys iš automatinių stotelių bus itin tikslūs, nes įrenginiuose sumontuotos technologijos leis pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo bei sniego storį. Taip pat bus matuojama oro temperatūra ir kiti parametrai“,– sako Rokas Šlekys.

Teikiama informacija keliautojams leis iš anksto pasirengti galimiems pavojams, pasirinkti saugų važiavimo greitį, važiavimo laiką, tinkamą kelionės maršrutą ir sumažinti neigiamą nepalankių eismo sąlygų poveikį. Tai padidins eismo saugą, sudarys sąlygas optimizuoti transporto srautus valstybinės reikšmės keliuose. Sumažės galimi keliautojų nuostoliai dėl eismo sutrikimų, aplinkos tarša. Be to, teikiamos paslaugos skatins naujų technologijų plėtrą visoje Lietuvoje.

Eismo informacinė sistema padės taupyti lėšas valstybinės reikšmės kelių priežiūrai. Numatoma, kad panaudodamos šios sistemos teikiamą informaciją, kelius prižiūrinčios įmonės savo darbams atlikti sunaudos mažiau degalų bei druskos.

Dėl Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinės sistemos kūrimo ir diegimo jau pasirašyta pirmoji sutartis, vėliau bus skelbiami viešųjų pirkimų konkursai kitoms projekto dalims įgyvendinti.
Bendras viso projekto biudžetas – iki 20 mln. litų, jį iš dalies finansuos Europos Sąjunga.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją