Tai buvo pirmoji komercinė transporto priemonė žymima atskiru pavadinimu, ne skaičių deriniu. Pirmasis „Sprinter“ transporteris pagamintas Bremene, todėl jis taip pat buvo vadinamas Bremeno transporteriu. Paskutinėmis pirmosios kartos „Sprinter“ gamybos dienomis, Diuseldorfo gamykloje buvo pasiektas rekordas, per dieną čia nuo konvejerio nuriedėjo daugiau nei 500 automobilių. Šis transporteris yra laikomas ilgaamžiškumo, tvirtumo ir patikimumo etalonu.

„Sprinter“ transporteriai rieda daugiau nei 100 valstybių keliais visame pasaulyje. Šis modelis pelnė daugybę apdovanojimų, tokių kaip „Metų transporteris“ ar „Metų komercinis automobilis“ įvairiose šalyse. Beveik 1,4 mln. vienetų 1995-2006 metais parduota pirmos kartos „Sprinter“ – tai buvo perkamiausias Europoje transporteris.

Pasirenkant skirtingą automobilio ilgį, aukštį, kėbulą, variklį ir pavarų dėžės konfigūraciją, galima sukurti apie 1000 skirtingų „Sprinter“ variantų.

Transporterių su uždaru kėbulu talpos yra nuo 7 iki 17 kubinių metrų. Naujasis „Sprinter“ siūlomas trijų svorio klasių: 3 tonų, 3.5 ir 5 tonų (su dvigubais ratais). Taip pat du papildomi tarpiniai modeliai: 3,88 t. – tai padidintas 3,5 t. variantas ir 4,6 tonų - sumažintas 5 t. variantas.

Naujojo „Sprinter“ atnaujinta tiek išorės išvaizda, tiek kabina. Ilgesnė priekinė dalis tarsi ištempia modelio siluetą. Naujo dizaino priekinės lempos dar labiau padidina kelio apšvietimą. Automobilio salonas (ypač keleivinio „Sprinter“ varianto) dizainu ir medžiagų kokybe nenusileidžia lengviesiems automobiliams. Tokios detalės, kaip puodelių laikikliai ir papildomos daiktadėžės padidina automobilio komfortą.

Dėl gausios įrangos: elektra valdomi langai, centrinis užraktas, vairuotojo oro pagalvė, šešių pavarų greičių dėžė, plačiakampiai galinio vaizdo veidrodėliai bei stabilumo sistema ADAPTIVE ESP®, „Sprinter“ tapo pavyzdžiu konkurentams. Perplanuotas salono išdėstymas ir dizainas yra modernesnis ir turi daugybe daiktadėžių. Vartotojams siūloma gausi papildoma pagalbinė įranga: elektra valdomos slankiojančios šoninės durys bei novatoriška automobilio atidarymo be rakto Keyless Entry and Slide sistema. Vairuotojui priėjus prie automobilio slankiojančios durys automatiškai atsidaro, tolstant nuo automobilio, sistema automatiškai uždaro duris ir jas užrakina.

„Sprinter“ pasižymi aukštu saugumo lygiu. Jau pirmuosiuose „Sprinter“ modeliuose standartinėje įrangoje buvo diegiami visų ratų diskiniai stabdžiai, stabdžių antiblokavimo sistemą ABS, automatinė stabdžių paskirstymo sistema bei vairuotojo oro pagalvė. Pavyzdingas pasyvių sistemų saugumas dar labiau sustiprintas naujuose modeliuose. Prailgintas automobilio priekis taip pat padidina saugumą susidūrimo metu. Dabartinio „Sprinter“ įrangą papildė naujos kartos ABS sistema su automatiniu stabdžių paskirstymu bei ratų antipraslydimo sistema. Kiekviena keleivio sėdynė turi tritaškius saugos diržus su diržų jėgos įtempėjais, bei reguliuojamo aukščio galvos atramas.

Keleivio krūtinės ir šoninės saugos oro pagalvės gali būti pasirenkamos papildomai. „Mercedes-Benz“ ir toliau tobulina transporterių saugumo sistemas – stabilumo sistema ESP, aktyvūs stabdžių žibintai, nauji šildomi išorės veidrodėliai su integruotais plačiakampiais pagalbiniais veidrodėliais užtikrina dar geresnį matomumą ir tuo pačiu saugumą. Integruoti posūkio žibintai veidrodėliuose užtikrina automobilio matomumą visiems eismo dalyviams.

Sprinter gaminamas Vokietijoje – Duseldorfe ir Ludwigsfelde. Dauguma rėmo ir kėbulo dalių suvirinamos, lituojamos ar sutvirtinamos lazeriniu būdu. Cinkuoto metalo santykis gerokai padidėjo lyginant su ankstesniu modeliu.

2006 metais „Mercedes-Benz“ pirmą kartą pristatė visais ratais varomą „Sprinter 4x4“ modelį. Ši sistema automobiliui suteikia puikias valdomumo ir stabilumo savybes net ir pačiomis nepalankiausiomis sąlygomis. Galia tarp ašių paskirstoma santykiu 35:65. Vietoje mechaninio diferencialo užrakto, visų varomų ratų sistema dirba kartu su elektronine traukos sistema 4ETS. Jei vienas ar keli ratai praranda sukibimą slidžiame kelyje, ratai automatiškai pristabdomi. Tuo pačiu metu sukimo momentas perduodamas į ratus, kurie turi tvirtą sukibimą su pagrindu. 4x4 sistema galima su visais kėbulo ilgio ir leistino svorio variantais bei gali būti varoma 4 ar 6 cilindrų CDI dyzelinių variklių su 80, 110 ir 135 kW galia. Taip pat galima pasirinkti 6 pavarų mechaninę arba penkių pavarų automatinę pavarų dėžes. „Sprinter“ pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, automobilio tepalus reikia keisti kas 40 000 km, tačiau priklausomai nuo eksploatavimo savybių, kilometražas gali būti prailgintas.

Nuo 2008 metų „Sprinter“ galima pasirinkti ir su varikliais, varomais gamtinėmis dujomis. 2009 metais pasirodė naujos kartos dyzeliniai varikliai su naujomis mechaninėmis pavarų dėžėmis ir daugybė novatoriškų technologinių sprendimų. Naujasis „Sprinter“ tapo dar švaresnis, ekonomiškesnis ir galingesnis bei atitinka griežtus „Euro 5“ išmetamųjų dujų standartus.

„Sprinter“ sėkmės istorija tęsiasi jau 15 metų. Per vienuolika gamybos metų, pirmos kartos „Sprinter“ parduota 1,7 milijono vienetų. Kartu su 400 tūkst. antros kartos automobilių, švęsdamas 15 metų jubiliejų, „Sprinter“ jau peržengė dviejų milijonų ribą.

Mercedes-Benz Sprinter
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)