Prieš kelias savaites Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) paskelbė nutartį administracinėje byloje, kurioje prieita išvada, kad Lietuvoje galiojantys draudimai klijuoti ant priekinių durelių langų bet kokią plėvelę prieštarauja Europos Sąjungos teisei.

Kai kas tokį LVAT sprendimą traktavo pernelyg drastiškai ir per daug nesusimąstę ėmė džiūgauti: „Pagaliau bus galima užtamsinti priekinius šoninius stiklus ir viskas bus legalu.“

Iškart po šios teismo nutarties paviešinimo Kauno gatvėmis netrukus ėmė važinėti vienos bendrovės automobilis su ryškiu reklaminiu šūkiu, užrašytu ant juodo galinio mašinos stiklo: „Jau galima tamsinti priekinius šoninius.“

Tačiau iš esmės niekas nepasikeitė, nes ir toliau galioja dar 2003 m. susisiekimo ministro patvirtinti techniniai reikalavimai naudojamoms kelių transporto priemonėms. Viename punktų apibrėžiamas reikalavimas, kad automobilio stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu, šviesos laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. – priekinio stiklo, 70 proc. – priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų.

Tiesa, iki šiol buvo draudžiamas ir bet koks aukščiau nurodytų stiklų papildomas apdorojimas (tamsinimas, šviesinimas, apipurškimas, apklijavimas bet kokia plėvele), išskyrus priekinio stiklo viršutinę dalį, kuri gali būti papildomai užtamsinta ne platesne nei 15 cm juosta.

„Kauno diena“ rašo, kad iš trijų teisėjų sudaryta LVAT kolegija savojoje nutartyje pabrėžė, kad absoliutus draudimas klijuoti plėvelę ant priekinių langų negali būti pateisinamas, nes draudimas papildomai apdoroti stiklus bet kokia plėvele prieštaravo Europos Bendrijos steigimo sutarčiai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją