Jaunesnysis „Land Cruiserio“ brolis pirmą kartą pristatytas 1994 m. ir nuo tada abejose Atlanto pusėse iš viso buvo parduota apie 1,8 mln. „Toyota RAV4“ brolių armija. Dabar jis virto į pasitikintį savimi užkariautoją, kuris planuoja susigrąžinti geriausiojo laurus, įžūliai atimtus išsišokėlio „Nissan Qashqai“.

Šiai misijai „Toyota“ SUV klasės visureigis turi stiprius kozirius: puikias pravažumo ir ekonomiško važiavimo savybes, bekelės įveikimo funkcijų rinkinį, atnaujintą išorinį dizainą. Priešo pagąsdinimui ir širdžių užkariavimui ryškios išvaizdos išties prireiks, nes dauguma potencialių automobilio pirkėjų sutinka modelius pagal „rūbą“.

Atnaujinto stiliaus RAV4 tapo labiau vyriškas ir dabar iš visų pusių primena sumažintą „Land Cruiser“ variantą. Naujų priekinių žibintų žvilgsnis įspėja apie ketinimų rimtumą, o aukštos ratų arkos tarsi išreiškia aistrą bekelei.

Vairaratis – beveik tobulas

Be kosmetinių pakeitimų RAV4, kuris kartais švelniai vadinamas „rafiku“, žymiai išaugo, pagal gabaritus beveik pasiekdamas „Nissan X-Trail“: atnaujintas modelis pailgėjo 145 mm, 80 mm paplatėjo, o sėdintiems gale keleiviams kojų erdvė padidėjo 55 mm.

Lakoniškas krosouverio interjeras pasižymi visomis geriausiomis japonų dizaino savybėmis. Čia nė viena detalė negriauna bendros harmonijos, aplink kokybiška apdaila ir aukštos kokybės medžiagos. Dviaukštė centrinė konsolė atrodo gana organiškai ir stilingai, visi valdymo prietaisai po ranka. O svarbiausia, vairaratis yra beprotiškai patogus, kurio pavydės bet kuris sportinis automobilis. Juokaujant galima pasiūlyti „Toyotai“ patentuoti vairaračio formą ir storį, o licenciją pradėti pardavinėti kitiems gamintojams.

Pirmą kartą sėdę į „rafiką“ per porą minučių optimaliai susireguliavome vairuotojo sėdynę. Salonas yra ergonomiškas, čia nėra jokių nereikalingų ir akis varginančių dalykų. Skoningai įformintos tachometro ir spidometro skalės apšviestos firminiu „optitroniniu“ apšvietimu ir lengvai skaitomas.

Užpakalinėje eilėje komfortiškai įsitaisys du suaugę žmonės, vietos kojoms čia yra pakankamai. Tarp sėdynių tradiciškai atlenkiamas porankis su stiklinių laikikliais, bet karštą kavą į juos statyti nepatariame, nes staigiai manevruojant rizikuojama apsiplikyti.

Geriau rinktis dyzelinius variklius

2.0 l „Valvematic“ motoras linksmai suurzgia paspaudus „Start“ mygtuką. Pirmi kelio kilometrai mus įtikino, kad krosouveris puikiai susitvarko su greičio viražais. Kažkam tokia važiuoklė gali pasirodyti kietoka, tačiau RAV4 valdymas ant asfalto tapo labiau nuglūdintas.

Informatyvus vairas su protingu elektriniu vairo stiprintuvu leidžia posūkiuose išlaikyti automobilį stabiliai. Tai malonu. O nemalonu yra tai, kad įveikiant klastingas miesto gatvių duobes, automobilio galinėje dalyje pasigirsta duslus bildesys. Negana to, transmisijos triukšmai greitėjant pradeda gadinti nervus.

Belaipsnis variatorius ūžia į vieną taktą su ratais ir tuo metu supranti, kad su keleiviu kalbi pakeltu tonu. Važiuojant į užmiesčio plentą, RAV4 nutyla panirdamas į tik japonams suprantamus sapnus. Išvesti šį automobilį iš snaudulio padeda pavarų dėžės perjungimas į pusiau automatinį režimą. Kitu atveju jis visą amžinybę lauks reikalingų variklio apsukų lenkiant.

158 AG pasiekiama esant 6200 aps./min. Nuo 4000 aps./min. jaučiamas „postūmis“, nes pasiekiamas maksimalus 198 Nm sukimo momentas. Nežiūrint į pakankamai neblogas charakteristikas, benzininis RAV4 variklis greičiausiai taps rinkos autsaideriu. Didžioji pardavimų dalis turbūt teks galingesniems ir ekonomiškesniems „Common rail“ 2.2 l darbinio tūrio varikliams, kurie pasiekia 150 (D-4D versija) ir 180 (versija D-CAT) AG , o jų sukimo momentas (atitinkamai 340 ir 400 Nm) pasiekiamas esant 2000 aps./min.

Bekelei skirtos sistemos

Puikiai veikiančios krosouverio elektroninės sistemos prie vairo leidžia atsipalaiduoti. Atsiradus pavojingai situacijai (pavyzdžiui, mašiną „užnešus“ į šoną), ESP sistema įsijungia akimirksniu, automatiškai sumažindama sukimo momentą. Negana to, RAV4 tokioje situacijoje padeda jums vairuoti: vairo stiprintuvas keičia nustatymus ir į teisingą pusę vairas sukasi žymiai lengviau nei į neteisingą. Reikia dėkoti „Integrated Active Drive System“ (IADS), „pasiskolintai“ iš „Lexus“.

Pagrindinis bet kurio krosouverio pranašumas yra ne tai, kad jūs sėdite aukščiau už daugelį sedanų, o tai, kad tokį automobilį galima be baimės pasukti iš kelio į mišką ir „pažaisti“ lengvoje bekelėje.

Iš savo daugiau patyrusio brolio „Land Cruiser“ „rafikas“ paveldėjo sistemą „Downhill Assist Control“ (DAC), leidžiančią nestabdant patikimai nusileisti nuo šlaito. Papildomose opcijose galima rasti ir „Hill-start Assist Control“ (HAC) sistemą, kuri judant į kalną neleis ratams prasisukti. Žinoma, didžioji potencialių RAV4 pirkėjų dalis nepretenduoja į „bekelės karaliaus“ titulą ir atiduos pirmenybę komfortiškam miesto važiavimui. Tačiau esant norui, tokios bekelei skirtos sistemos leidžia prasibrauti ir giliau į kemsynus.

Nudžiugino kuro sąnaudos

Pukšėdamas kaip garvežys „rafikas“ įveikia eilinį šlaitą. Mūsų patarimas: jeigu mėgstate pamaišyti purvą ir planuojate tai daryti su RAV4, įsigykite automobilį su mechanine pavarų dėže. Variatorius ne tik veda iš proto triukšmaudamas, bet ir šyla ne ką blogiau už statybinį kaloriferį.

Bet, kaip sakoma, svarbiausia – rezultatas. „Toyota RAV4“ puikiai atlaikė išbandymą lengvoje bekelėje tik kartą švelniai paliesdamas žemę užpakaline dalimi. Šio SUV klasės visureigio balansas tarp „onroad“ ir „offroad“ – turbūt vienas geriausių segmente. Krosouveris puikiai išsikapanojo iš purvo, niekam nesukėlė jūros ligos mieste ir patikimai laikėsi lygiame užmiesčio plente. Testui baigiantis nudžiugino borto kompiuteris, rodęs šiek tiek didesnes nei 8 l/100 km kuro sąnaudas. Tai visai neblogas rezultatas.

„Rafikas“ mums paliko puikaus ir azartiško miesto krosouverio įspūdį, bet, svarbiausia, automobilis turi charakterį, o tai matyti jau užmetus žvilgsnį į aiškiai „japoniškas“ akis. Funkcionalumas taip pat pakankamas, bagažinė talpi, salone galima rasti aibę lentynėlių ir dėžučių, patogi sėdynių sulankstymo sistema leidžia lengvu judesiu paversti penkiavietį krosouverį į dvivietį „kabluką“ – visa tai džiugins ūkiškus ir racionalius žmones. Pakeiskite mūsų išbandytą benzininį variklį į dyzelinį, automatinę pavarų dėžę į mechaninę, ir turėsite idealų palydovą ir į miestą, ir į mišką.

„Toyota RAV4“ vizitinė kortelė

Variklis: 2.0 l, DOHC
Degalai: benzinas
Galia: 116 kW/158 AG/6200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 198 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: bepakopė automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4335 mm
Plotis: 1815 mm
Aukštis: 1720 mm
Važiuoklės bazė: 2560 mm
Svoris: 1505 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,0 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 410 l
Kaina: nuo 78 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)