„Fiat“ atgaivinimą sėkmingai organizavęs S.Marchionne iškart ryžtingai griebėsi darbo ir jau lapkričio pradžioje pristatė detalų penkerių metų veiklos planą. Tuo tarpu „Toyota Motor“ įkūrėjo anūkas A.Toyoda nors ir pradėjo restruktūrizaciją, apie krizės įveikimo strategiją kalba palyginti nedaug.

Šiuo metu didžiausias pasaulio automobilių gamintojas išgyvena vieną aršiausių krizių per visą savo istoriją, tad norėdamas susigrąžinti visuomenės pasitikėjimą A.Toyoda turėtų atskleisti, kokių veiksmų ketina imtis. A.Toyoda dažnai kalba apie pelno atkūrimą ir markės atgaivinimą, o jo retuose susitikimuose su žurnalistais nuolat minima būtinybė gaminti automobilius, kurie patiktų žmonėms, teikti pirmenybę klientams ir viskuo įsitikinti pačiam (laikytis „Genchi genbutsu“ principo).

Vis dėlto skeptikai šias temas vertina kaip girtuoklių kalbas, o analitikai klausia, kokia iš to nauda. A.Toyoda komunikavimas, lyginat su S.Marchionne atrodo silpnas, nes pastarasis aštuonias valandas trukusiame pristatyme kartu su savo komanda nuodugniai pristatė veiklos planą apžvelgdamas visas sritis: nuo markių ir technologijų iki pirkimų ir finansų. „Toyota Motor“ vadovai pripažįsta, kad A.Toyodai sunkiai sekasi atlikti vyriausiojo atstovo spaudai pareigas, tačiau pabrėžia, jog jis yra toks užsiėmęs gamintojo gelbėjimu, kad neturi laiko kalbėti. Keista, nes S.Marchionnei laiko pakako, nors jis pateko į visiškai naują bendrovę.

Išmokus skaityti tarp eilučių, galima įžvelgti atskirus A.Toyoda plano elementus. Pavyzdžiui, jis pradėjo neregėtą kaštų mažinimo kampaniją. Pernai per pirmąjį finansinių metų pusmetį „Toyota Motor“ kaštus pavyko sumažinti 7,89 mlrd. dolerių (18,65 mlrd. Lt), o per visus metus tikimasi sutaupyti 13,89 mlrd. dolerių (32,82 mlrd. Lt). Bendrovė į taupymą žvelgia taip rimtai, kad siekdama sumažinti elektros energijos sąnaudas savo būstinės tualetuose netgi išjungė rankų džiovintuvus. „Toyota Motor“ taip pat peržiūri savo produktų gamą ir siekia priartinti sprendimų priėmimą prie konkrečių rinkų.

Nepaisant to, lieka neaišku, kaip bus sprendžiamos struktūrinės problemos, pakirtusios bendrovės šaknis ir vos per vienus metus vietoje rekordinio pelno privertusios paskelbti rekordinį nuostolį. Lieka neaišku, kaip vadovas ketina spręsti perteklinių gamybos pajėgumų problemą, sumažinti jautrumą palūkanų normų svyravimams ir atsakyti į klausimus dėl kokybės, kuri neseniai iškilo į pirmąjį planą.

Viešai nepristatytas veiksmų planas yra geriau nei visiškas jo neturėjimas, tačiau informacijos apie planuojamus „Toyota Motor“ veiksmus pasigenda ne tik landūs žurnalistai, bet ir investuotojai, tiekėjai, pirkėjai bei darbuotojai. Be abejo, ne visi yra apdovanoti tokia iškalba ir įtaigumu kaip S.Marchionne, bet šiek tiek didesnis „Toyota Motor“ vadovų atvirumas galėtų išsklaidyti abejones dėl šio milžino atsigavimo.