„Kasmet dėl to, kad vairuotojai viršija leistiną greitį, žūsta apie 300 žmonių ir apie 2500 sužeidžiama. Akivaizdu, kad vien pamokslavimais laikytis nustatyto greičio nepriversi. Tikimės, kad pavojinguose kelio ruožuose pastatyti greičio matuokliai per ateinančius metus avarijų skaičių padės sumažinti“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Povilas Narbutas.

139 stacionarius ir 11 mobilių greičio matuoklių Lietuvoje įdiegusios bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys teigia, kad svarbiuose valstybiniuose automobilių keliuose sumontuoti vokiški „MultaRadar“ įrenginiai pažeidėjus fotografuoja itin kokybiškai.

„Sumontuoti stacionarūs greičio matuokliai su fotografavimo įranga vienu metu fiksuoja kiekvienos važiuojančios transporto priemonės laiką, važiavimo greitį, kryptį bei klasę. Nuotraukoje yra aiškiai matomas vairuotojo veidas, bendras transporto priemonės vaizdas ir jos valstybinio numerio ženklas, kuris automatiškai įtraukiamas į suformuotą pažeidimo bylą“, – teigė „Fimos“ atstovas.

Pasak R. Šlekio, svarbūs ir kiti techniniai „MultaRadar“ prietaisų parametrai: įranga veikia nuo -32 iki + 50 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Greičio matavimo paklaida, kai greitis siekia 100 km/val., yra iki 3 procentų.

Visuose greičio matuokliuose taip pat yra įrengta elektroninė apsaugos sistema, kuri reaguoja į bandymus niokoti įrangą ar nesankcionuotai ją atidaryti. Elektroninė sistema signalus akimirksniu perduoda Viešosios policijos apsaugos tarnybai, kuri operatyviai atvyksta į įvykio vietą.

Matuoklių užfiksuoti duomenys apie pažeidimus automatiškai keliauja į Vilniuje, Giraitės gatvėje esantį duomenų apdorojimo centrą arba į centrus regioniniuose kelių policijos padaliniuose. Stebėjimo centruose „Fima“ sukūrė 20 kompiuterizuotų darbo vietų.

Pranešime spaudai rašoma, kad iki 10 proc. greičio matuoklių vietų kasmet bus keičiama. Įrenginiai bus pašalinami iš ten, kur avaringumą sumažinti pavyks kitomis priemonėmis – perdarant sankryžas, praplatinant kelius, įrengiant „gulintį“ policininką, šviesoforą ar pan. Šie greičio matuokliai bus perkeliami į naujai identifikuotas avaringas vietas, kuriose reikia nedelsiant imtis prevencijos priemonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją