„Kaip ir anksčiau, nugalėtojais bus paskelbti dalyviai, visame žygio maršrute sunaudoję mažiausiai degalų. Kuro ekonomija naudinga ne tik ekologiniu, bet ir finansiniu požiūriu – sunkmečio sąlygomis tai aktualu visiems be išimties Lietuvos vairuotojams“, – sakė vienas žygio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Valdas Juozas Vilūnas.

Pasak V. Vilūno, jau seniai norėta surengti pirmą tokį žygį žiemos sąlygomis. Nors sniego ir pusnių gruodžio 12 d. organizatoriai negali garantuoti, tačiau skirtingai nei vasarą, šįkart tikrai teks įsijungti ir automobilio apšildymo sistemas, ir ventiliatorius, o tai reiškia, kad kuro sąnaudos bus daug realesnės, nei anksčiau tokio pobūdžio žygiuose pasiekti taupumo rekordai, neretai pranokę net gamintojų lūkesčius.

Iš viso „Eko žiema 2009“ dalyviai Lietuvos keliais šeštadienį turės įveikti ilgą 380 kilometrų maršrutą. „Artėjančio žygio maršrutą, besidriekiantį automagistralėmis, krašto ir kaimų keliukais, padiktavo tikslas ne tik pademonstruoti automobilių taupumo galimybes, bet ir atkreipti dėmesį į šalyje besikaupiančių komunalinių atliekų problemą“, – teigė V. Vilūnas.

„Eko žiema 2009“ startas – gruodžio 12 d. 8.00 val. Vilniuje iš „Alexela“ degalinės (Justiniškių g. 14B). Čia dalyviai atvairuos savo automobilius su sklidinais kuro bakais, kuriuos teisėjai užblombuos ir ekipažams išduos kelio knygas.

Žygio maršrute numatyta aplankyti uždaromą Kariotiškių bei naują Kazokiškių sąvartynus. Toliau žygio maršrutas tęsis pro Kauno vandenų valymo stotį, kuri elektros gamybai naudoja dumblo dujas. Žygeiviai aplankys ir Kėdainių rajone Akademijos miestelyje esančią katilinę, kūrenamą biokuru – šiaudais. Vienu paskutinių ekologinio žygio „Eko žiema 2009“ maršruto punktų taps sostinę šildanti bendrovė „Vilniaus energija“.

Žygis finišuos tos pačios dienos vakare (18 val.) ten pat, kur ir startuos. Čia renginio organizatoriai nemokamai užpildys kuru nusekusius žygio dalyvių automobilių degalų bakus, o teisėjai šios procedūros metu gramų tikslumu išmatuos kas nustatytą atstumą įveikė taupiausiai.

Kad kova būtų konkurencingesnė, žygio organizatoriai visus dalyvių automobilius skirsto į klases pagal variklių darbinį tūrį.

„Sąvartynai – tai milžiniška tiksinti ekologinė bomba, kurią paliksime ateities kartoms. Kad taip neatsitiktų, privalome skubiai mažinti į sąvartynus patenkantį komunalinių atliekų srautą. Būtina didinti pirminio atliekų rūšiavimo apimtis, o po rūšiavimo likusias atliekas pradėti naudoti energijos gamybai. Šiandien Lietuvoje yra apie 800 šiukšlių kapinynų ir 10 naujų regioninių sąvartynų, kurių teritorija nuolat plečiasi. Atliekų kaupimas aplinką teršiančiuose sąvartynuose užuot jas prasmingai ir ekologiškai panaudojus energijai gaminti – nepateisinamas“, – renginio spaudos konferencijoje kalbėjo žygio rėmėjo Lietuvos biomasės energetikos asociacijos LITBIOMA prezidentas Remigijus Lapinskas, aiškindamas, kodėl šio žygio dalyviai siekia atkreipti dėmesį į komunalinių atliekų problemą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją