Pateisinkite lūkesčius. Jeigu esate tas žmogus, kuriam pavedama organizuoti pobūvį, darykite viską, kad pateisintumėte lūkesčius. Jeigu šventės organizatorių ištiko nesėkmė, jis sulaukia skausmingos kritikos. Jokiu būdu nepamirškite muzikos ir dekoracijų. Patalpos puošimas kaspinais ir balionais – laiko išbandytas būdas, tačiau jeigu šios dekoracijos jums ne prie širdies, pakeiskite jas mažomis gėlių puokštelėmis ir didesne gėlių puokšte matomoje vietoje.

Pasirūpinkite kvietimais, susiekite juos su įmonės veikla. Pavyzdžiui, jeigu įmonė dirba informacinių technologijų srityje, kvietimai gali būti kompaktinio disko formos. Nupirkti kvietimus iš artimiausio spaudos kiosko yra geriau nei jais nepasirūpinti iš viso. Jeigu jums pavesta sugalvoti teminio vakarėlio temą ir stinga idėjų, visada bus populiarios šios temos: „Muzikos žvaigždės“, „1980-ieji“, „Įžymybės“. Svarbu, kad tema pareikalautų kuo mažesnių darbuotojų išlaidų ir laiko pasipuošti pagal pasirinktą temą.

Vadovo nedalyvavimas. Jeigu esate tam tikro lygio vadovas, nebūtina vakarėlyje praleisti visą naktį, tačiau ten nueiti – būtina. Jeigu įmonės kolektyvas gausus ir vakarėlyje nedalyvauja eilinis darbuotojas, galbūt jo nebuvimas nekris į akis, tačiau vadovo nedalyvavimas sukels bereikalingų klausimų ir nusivylimo.

Planuokite atvykti šiek tiek vėliau, nei nustatyta oficiali vakarėlio pradžia, bet nelaukite, kol visos kalbos bus pasakytos, o visi gerokai įsilinksminę. Juk atskirai sveikinimo žodžių ir kitų kalbų nesinori kartoti pavėlavusiesiems. Prieikite prie kviestinių svečių, padėkokite už atvykimą, šnektelėkite.

Žymus vėlavimas ir skubus dingimas. Vakarėlio scenarijus: atvykstate pavėlavęs beveik valandą, įsiterpiate į šventės programą, imate greitai kalbinti visus iš eilės (vadovą, kolegas, kviestinius svečius) ir po pusvalandžio pradingstate nieko neįspėjęs.

Atminkite, jog nėra mandagu labai vėluoti, stenkitės atvykti ne vėliau nei po pusvalandžio nuo oficialios vakarėlio pradžios. Kiekvienas vakarėlio dalyvis prisimena asmenis, kurie atvyko vos dešimčiai minučių, šventę paliko labai anksti arba pernelyg vėlai.

Jeigu esate vadovas ir atvykote itin pavėlavęs, tada būtinai sulaukite vakarėlio pabaigos.

Gausus svečių būrys. Įsivaizduokite situaciją: įmonė, anksčiau kviesdavusi į šventes darbuotojus su antrosiomis pusėmis, šiemet pirmąkart atsisakė šios minties. Tačiau jūsų sutuoktinis, puikiai pažįstantis jūsų vadovą ir gerai sutariantis su jūsų kolegomis, primygtinai nori dalyvauti. Jūs nusprendžiate atsivesti jį į šventę. Atvykusi pamatote, kad dar keli kolegos taip pat atėjo su antrosiomis pusėmis...

Nedaugelis įmonių į šventes skatina atsivesti draugus ir šeimos narius. Atminkite, jog įmonė sumoka arba iš dalies sumoka už oficialius vakarėlius, todėl nėra gerai į jos finansuojamą šventę vestis kitus asmenis, jeigu jie nekviečiami. Todėl gerai pasvarstykite prieš priimdami sprendimą nepaklusti visuotiniam susitarimui. Jeigu jūsų artimieji jaučiasi įskaudinti tokio sprendimo, suplanuokite jiems atskirą šventę ar iškylą.

Neveiklumas. Atvykę į šventę, nestoviniuokite laukdami, kol jus užkalbins. Veikite. Prisistatykite tiems, kurie jūsų nepažįsta, – galbūt tai žmogus, kuris jums padės įgyvendinti ateities projektus. Arba gal tai tiesiog įdomus asmuo, su kuriuo smagu pabendrauti. Nesate kompanijos siela? Tuomet pobūvyje akimis suraskite tą, kuris atrodo panašus į jus, galbūt – nusiminęs. Prieikite prie jo pasikalbėti. Tokiu būdu abiem vakarėlis taps šviesesnis.

Per daug kalbama. Vakarėlio scenarijus: sutinkate kolegą iš to paties departamento ir 15 minučių pasakojate jam, kas nutiko biure per pastarąjį pusmetį.

Vakarėlio metu norisi bendrauti su tiesioginiais vadovais ir artimais kolegomis, tačiau reikia skirti laiko ir pastangų neformaliai pabendrauti su kuo daugiau vakarėlio dalyvių. Apribokite bendravimo laiką su vienu žmogumi ar viena grupele, kad pabendrautumėte su kuo daugiau žmonių. Per vakarėlį stebėkite žmones, galinčius turėti įtakos Jūsų karjerai. Pasikalbėkite su šiais žmonėmis apie įmonės naujienas, mėgstamas sporto komandas, stebėtų rungtynių rezultatus ir kita, tačiau netapkite „kalbančiąja mašina“. Jeigu pokalbis užsitęsė, pasinaudokite atsiradusia pauze, atsiprašykite ir prieikite prie kitų žmonių.

Perdėtas skundimasis. Vakarėlio scenarijus: jau 15 minučių kalbate su vienu žmogumi apie pokyčius jūsų biure, o po to dar 8 minutes skundžiatės, kaip pokyčiai paveikė jūsų važinėjimą kasryt į darbą.

Paprastai į biuro šventę susirinkę žmonės tikisi smagios nuotaikos, tad nepatartina jos gadinti skundais. Venkite kritikos, kvailų ar užgaulių šnekų. Nenaudokite vakarėlio laiko „garui nuleisti‘‘. Jeigu liūdną istoriją pasakojate vienam asmeniui, aplinkiniai žmonės gali ją išgirsti ir, savaip interpretuodami, paskleisti gandą toliau.

Apgalvokite saugias pokalbiams temas dar prieš pobūvio pradžią ir keiskite temą, jeigu jūs pats ar kas nors kitas ima skųstis.

Vakarėlyje nekalbėkite vien apie įmonės reikalus, nes pelnysite nuobodos etiketę. Dalykitės įmonės sėkmėmis, kurių (didesnių ar mažesnių) yra kiekvienoje įstaigoje. Saikingai girkitės savo asmeniniais pasiekimais darbe. Pagalvokite, kokius komplimentus galite pasakyti kolegoms ir vadovams. Tačiau nesugalvokite į vakarėlį vežtis asmeninės dovanos vadovui. Atsisakykite ir juokingų girliandų, kvailų daiktų įteikimo, kurie galbūt tiktų jūsų asmeninei šventei su draugais.

Jeigu vakarėlio metu įmonės vardu gaunate apdovanojimą, parodykite džiaugsmą, net jeigu šis apdovanojimas jums nėra reikšmingas.

Nesaikingas valgymas. Vakarėlio scenarijus: riebaluota servetėlė su kepto viščiuko likučiais kyšo iš jūsų kišenės; dar nebaigėte valgyti mėsos gabalėlio dešine ranka, kairėje drėgnoje rankoje laikote taurę (ranka sudrėko nuo jos), o jūsų link žingsniuoja pasisveikinti vienas iš vadovų.

Dažnai oficialiuose vakarėliuose dalyvaujantys žmonės žino, jog maistas ir gėrimai yra išbandymų dalis. Svarbu, kaip būsite įvertintas kitų žmonių, todėl pasistenkite, kad rankos valgant išliktų švarios, dantyse ar ant lūpų nebūtų maisto likučių. Tinkamai naudokite servetėles, dantų krapštukus, nedėkite į savo lėkštę dvigubos maisto porcijos, pernelyg dažnai negrįžkite vėl ir vėl paimti maisto. Jeigu į vakarėlį atvykote nevalgęs tiesiai iš darbo, saikingai užkąskite. Rinkitės tik tokį maistą, kurį galėtumėte valgyti švariai, viena ranka. Neimkite riebaus ir sūraus maisto, nes visąlaik norėsite gerti. Rinkitės maistą, turintį krakmolo ir baltymų, absorbuojančių alkoholį kraujyje.

Nesaikingas alkoholio vartojimas. Dažnas vakarėlio scenarijus: patalpoje daug gražiai apsirengusių žmonių, nežinia, kelinta taurė gėrimo jūsų rankoje, garsus jūsų juokas, per taurės kraštą besiliejantis gėrimas, vėl jūsų juokas.

Tai dažniausiai vadovų ir darbuotojų daroma klaida biuro vakarėlio metu. Įmonės linkusios pasiūlyti daug ir įvairių gėrimų, tačiau kai kurios jau suvokia neigiamą gėrimų poveikį, todėl riboja vakarėlių metu patiekiamus gėrimus. Šventės metu patariama: apsiribokite dviem alkoholio taurėmis, venkite maišyti alkoholinius gėrimus, gerkite kavos, arbatos, vandens. Stebėkite, ką geriate. Priminkite sau, jog tai biuro, o ne draugų šventė. Išmintingi vadovai vakarėlio metu simuliuoja ir apie tai žino tik jie patys. Pavyzdžiui, jeigu asmeninių švenčių metu renkasi degtinę su toniku, tai biuro vakarėlyje geria vien toniką. Išgerti stipresnių gėrimų galima ir pasibaigus vakarėliui.

Taurę su gėrimu patartina laikyti kairėje rankoje, kad dešinioji būtų laisva pasisveikinti su priėjusiais žmonėmis ir kad dešinė ranka nuo taurės netaptų drėgna ar šalta.

Pernelyg asmeniški ryšiai su kolega. Vakarėlio scenarijus: pasibaigus šventei biure, su kolegomis nueinate į barą, tačiau po keleto valandų grįžtate į biurą su vadovu ar kitu kolega.

Daugelyje įmonių yra vaizdo kameros arba būtinai atsiranda žmogus, pamatęs dviejų asmenų pernelyg artimą bendravimą. Ši žinia žaibiškai pasklinda biure ir prisimenama dar ilgai... Vakarėlyje neflirtuokite ir venkite kitų netinkamo elgesio formų.

Grįžimas namo. Prieš vakarėlį apgalvokite, kas parveš jus namo. Nepaverskite to įmonės rūpesčiu. Iš anksto susitarkite su konkrečiu asmeniu dėl parvežimo arba užsisakykite taksi. Jeigu nesate tikri, kas jus galėtų parvežti, tada negerkite alkoholinių gėrimų ir vairuokite pats.

Iš vakarėlio išvykite tada, kai būsite pabendravę su daugeliu vadovų, kolegų, naujai sutiktų žmonių. Išvykdami padėkokite susirinkusiesiems už smagų pobūvį.

Jeigu pobūvio metu žodžiu ką nors kam nors pažadėjote, įsipareigojote, būtinai to laikykitės ir užsirašykite, kad nepamirštumėte.

Tie, kurie stebi jūsų elgesį biuro vakarėlyje, prisimins jį ir įvertins. Vadovas neseka kiekvieno pavaldinio žingsnio šventės metu. Vadovas irgi linksminasi arba išnaudoja šį laiką naujiems verslo ryšiams užmegzti. Tačiau net jeigu vadovas nepastebės neetiško pavaldinio elgesio, tai jį pastebės kas nors kitas, turintis įtakos vadovo nuomonei, ir papasakos jam apie tai. Tai gali skaudžiai atsiliepti Jūsų karjerai.

Naujausiame žurnalo „Biuro administravimas“ numeryje skaitykite:

Kaip prasideda mūsų rytas darbe? Rašome laiškus klientams, verslo partneriams, netgi gretimame kabinete sėdintiems kolegoms, o laisvalaikiu dar raitome sakinius draugams, pažįstamiesiems ir giminėms. Ir dažnai atrodo, kad užtenka aiškiai išdėstyti reikiamą dalyką – o visa kita ne taip jau ir svarbu. Iš tiesų egzistuoja nerašytos taisyklės, vadinamasis tinklo etiketas. Ne veltui jis vadinamas garbės kodeksu... Gerbiate save, nenorite atrodyti neišmanėliu? Nieko nebus – teks jo paisyti. Plačiau apie tai skaitykite straipsnyje DALYKINIS SUSIRAŠINĖJIMAS ELEKTRONINIU PAŠTU.

Jau ir pas mus tapo įprasta palikti arbatpinigių kavinėje, viešbutyje Be to, arbatpinigiai sudaro gana reikšmingą aptarnaujančių darbuotojų uždarbio dalį, todėl už suteiktą paslaugą reikia nepašykštėti ir atsilyginti. Ypač jeigu buvo aptarnauta maloniai. Kada atsirado šis paprotys, kada ir kiek arbatpinigių reikia palikti – aptarsime šiame straipsnyje. Plačiau apie tai skaitykite straipsnyje ARBATPINIGIAI – NE TIK UŽ ARBATĄ.

Kūno kalba – pirmoji mūsų kalba. Daugumą informacijos gauname stebėdami ir analizuodami žmonių judesius. Pasak psichologo Alberto Mehrabiano, iš mūsų verbalinės kalbos pašnekovas gauna vos 7 proc. informacijos. Vadinasi, mūsų sakomi žodžiai yra smulkmena, palyginti su tuo, kaip juos sakome, – net 93 proc. informacijos perduodame balsu ir judesiais. Plačiau apie tai skaitykite straipsnyje KŪNO KALBA – MŪSŲ JAUSMŲ ATSPINDYS.

Šaltinis
Žurnalas "Biuro administravimas"
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją