Kai temperatūra yra nuo nulio laipsnių iki - 3, vanduo dar nėra pilnai pavirtęs į ledą. Jo paviršius išlieka patižęs – padengtas plonu, paprasta akimi nepastebimu bet labai slidžiu vandens sluoksniu. Temperatūrai krentant žemyn, šis plonas vandens sluoksnis taip pat užšąla. Esant gerokai žemesnei temperatūrai ledas yra mažiau pavojingas, lyginant su pirmuoju ledu, susidariusiu tik šiek tiek pašalus.

Ne mažiau pavojinga ir po rudeninio lietaus ar rūko kelius padengianti skaidri šąlančio ledo danga, rašoma pranešime spaudai.

„Vėlyvą rudenį gana dažnos staigios oro permainos, kurios padengia kelio dangą slidžiu sluoksniu ir gerokai padidina kelių eismo įvykių tikimybę. Pasikeitus oro sąlygoms ne visi vairuotojai sugeba iš karto persiorientuoti ir vairuoja nepakankamai atidžiai. Tik vėliau žiemą atsargesnis vairavimo stilius tampa įprastu. Visgi labai svarbu nepamiršti, kad pirmieji šalčiai ir plonas ledukas ant kelio yra patys pavojingiausi”, – primena „Renault” vairavimo mokyklos instruktoriai.

Esant šalnai, ypatingai nakties metu, slidžiausias kelio dangos paviršius susidaro ant tiltų. Ant žemės nutiesti keliai ilgiau išsaugo šilumą, o ant tiltų esanti kelio danga atšąla ir pasidengia leduku greičiau.

„Artėdamas prie tilto vairuotojas turi būti pasiruošęs staigiam vairavimo sąlygų pasikeitimui – netikėtam ledui ir žymiai blogesniam ratų sukibimui su kelio danga, – akcentuoja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – Geriausia išeitis norint išvengti netikėto slydimo – ženkliai sumažinti greitį bei gerokai padidinti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Buksavimo ar slydimo atveju turite vengti bet kokių aštrių manevrų ir iš karto nuimti koją nuo greičio pedalo. Stabdydami ABS neturintį automobilį uždėkite koją ant stabdžių pedalo labai atsargiai, tarsi pulsuodami. Jai jūsų automobilyje įmontuota ABS sistema, iškilus slydimo pavojui tvirtai nuspauskite stabdžio pedalą“.

Verta atsiminti, kad šaltuoju periodu neretai žemės temperatūra yra žemesnė, nei oro, todėl ledas gali dengti kelio dangą ir tuomet, kai oro temperatūra yra apie 3 laipsnius. Tai ypač būdinga nakties ir ankstyvos aušros metui. Kelio atkarpos, ant kurių krenta kalnų arba medžių šešėliai, taip pat yra pavojingesnės šalnos metu ir po šalnos, nes šešėlyje ledas nutirpsta vėliau.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją