Projekto iniciatoriai žiūrovams pristatys daugiau nei 30 filmų ne tik iš klasikinio pasaulinių ekranų repertuaro.

Visi filmai nemokamai bus rodomi Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centre „Titanikas" (Maironio g. 3, Vilnius).

„Lietuvoje vyrauja gana ribotas požiūris į dizainą. Mes jį suvokiame labai primityviai – geriausiu atveju tai mada, automobiliai ir interjeras. Tačiau retas susimąstome, kiek giliai jis įsismelkęs tiek į kasdienybę, tiek į mąstymą. Galiausiai, koks mūsų santykis su, regis, net nepastebimuose dalykuose persismelkusiu dizainu.

Tikimės, kad dokumentikos ciklas privers į buitį pažiūrėti naujai, pažadins protą, smalsą ir sukels klausimų, versiančių mąstyti kitaip", - teigė Arturas Jevdokimovas, projekto „Dizaino dokumentika" kuratorius, prodiuseris, režisierius, Tarptautinio mažųjų kino formų festivalio „Tinklai" direktorius, Lietuvos kinematografininkų sąjungos ir Nepriklausomų prodiuserių asociacijos narys.

Žiūrovų laukia 31 filmas įvairiausia dizaino tematika.

„Žinoma, atrinkti juos teko iš gerokai didesnio filmų skaičiaus. Pasirinkome tuos filmus, kuriais atskleidžiama, kaip dizainas įaugęs į mūsų kasdienybę, kokia jo galia kasdien naudojamiems daiktams ir mūsų gyvenimo stiliui", - pasakojo A. Jevdokimovas.

Atskleis mus supančių daiktų kūrimo istorijas

Keturias dienas truksiantys filmų seansai kaskart bus pradedami istorijomis apie garsių ar iki skausmo įprastų daiktų atsiradimą.

„Dizaino dokumentikos iniciatoriams labai svarbu šviesti savo žiūrovą, todėl atrinkome 12 filmų apie šiandien legenda tapusius daiktus, jų formų istoriją ir visa tai sudėjome į „tris tomus", - sakė A. Jevdokimovas.

Trys tomai suskirstyti po 2 dalis, kiekvienoje iš jų – po tris filmus. Pirmajame tome bus pasakojama apie automobilį „Citroën DS 19", legendinę „Bubble Club" sofą, kuri iš principo praplėtė šio baldo funkciją, įtraukdama ir galimybę ant jos miegoti. Trečioji istorija supažindins su „Bic Cristal" rašiklių revoliucija, pakeitusia rašymo įpročius bei formas. Antroje pirmojo tomo dalyje pateikiamos „Akari" lempos, dulkių siurblio „Hoover 150" bei kompiuterio „iMac" istorijos.

„Visuose filmuose kalbama apie daiktus, kurie šiandien atrodo tokie savaime suprantami, lyg jie tokie visada buvo, tarsi jų net nereikėję kurti. Tokių, regis, klasikinių dalykų kūrimo istorijos „pažadina iš miego", stebina, domina ir verčia į viska žiūrėti naujai", - pasakojo A. Jevdokimovas.

Antrojo tomo pirmoje dalyje - istorijos apie prašmatnųjį „Concorde" lėktuvą, „Conica" kavinukus, kurie pakeitė šešiakampių kraštų aliuminį prototipą ir apie „Bookworm" knygų lentyną, verčiančią susimąstyti, kokią vietą mūsų gyvenime užima knyga. Antroji dalis pasakos apie garsųjį „Vespa" motorolerį, be kurio, kaip ir be espresso kavos, šiandien tiesiog neįsivaizduojame italų. Žiūrovai taip pat išvys iš mados neišeinančios „Lounge" kėdės atsiradimo niuansus bei fotografinėje žurnalistikoje lemiamą vaidmenį suvaidinusio fotoaparato „Leica" istoriją.

Trečiojo tomo pirma dalis žiūrovus nukels į septintąjį dešimtmetį, kai atsirado elgesio normų laužymą išreiškiantis sėdmaišis „Sacco", nešiojamas televizorius „Algol". Šioje dalyje taip pat bus papasakota istorija apie „Paimio" kėdę, šiandien labiau žinomą kaip paplūdimio gultas.

Paskutinioji filmų dalis pakvies pralėkti su garsiuoju „Jaguar Type E" automobiliu, paklausyti muzikos iš pirmojo „Walkman" ausinuko, kuris buvo sukurtas „Sony" kompanijos generaliniam direktoriui, kad šis ir žaisdamas golfu galėtų klausyti muzikos. Na, o filmas apie „Valentine" spausdinimo mašinėlę primins, kad rimti dalykai taip pat gali būti erotiški.

Ieškota dizaino galios kasdienybei

Į tris filmų tomus neįtraukti kiti projekto metu rodomi filmai taip pat kvies naujam požiūriui ir šviežioms mintims.

„Dizaino dokumentika" pirmą kartą Lietuvoje pademonstruos ką tik pasirodžiusį Gary Hustwito filmą „Sudaiktėję".

„Tai pasakojimas apie kasdien mus supančius daiktus – tokius kaip dantų šepetukas. Orientuojamės ne tiek į dizainerius, kiek į paprastą žiūrovą, o jam pamatyti, kaip kuriami kasdieniai daiktai, kaip gimsta idėjos, bus įdomu", - sakė projekto kuratorius.

Filmas „Bauhaus: dvidešimtojo amžiaus veidas" – istorija apie Staatliche Bauhaus mokyklą Weimare, kuri tapo viena iš įtakingiausių meno, dizaino ir architektūros mokyklų nuo Vokietijos iki pat Čikagos. Joje dėstė tokie menininkai kaip Vasilijus Kandinskis, Johanessas Ittenas, Lyonelis Feiningeris, Paulas Klee, László Moholy-Nagy, Oskaras Schlemmeris.

1957 metais sukurtas filmas „Le Corbusier" pristatys žymųjį architektą, padėjusį suteikti formą XX amžiui Le Corbusier, kurio architektūriniai sprendimai buvo realizuojami Europoje, Indijoje, Pietų ir Šiaurės Amerikose.

Dizainerių portretuose – pažintis su genijais

„Dizaino dokumentika" suteiks progą susipažinti ir su daugybės kitų garsių dizainerių portretais. Tai filmai apie furorą italų baldų dizaino arenoje sukėlusią Patricią Urquiolą, apie savamokslį Denisą Santachiarą, kuris savo išprotėjusiomis idėjomis, tokiomis kaip kvepiančią oro srovę pučiantis plaukų džiovintuvas, susilaukė pasaulinių simpatijų. Dizainerių portretuose puikuojasi ir Marco Newsono vardas – kokybės ir skonio ženklas restoranų ir prabangių parduotuvių interjero sferoje.

Apie drąsias idėjas, kuriomis teigiama, kad forma nebeturi paklusti vien funkcijai, bus pasakojama Wernerį Aisslingerį pristatančiame filme. Istorijos apie Roną Aradą metu žiūrovai susipažins su dizainerio pažiūromis ir mąstymo procesu, nes jis kameras įsileis į savo kūrybinę ir asmeninę erdves. Prancūziškas dizainas bus reprezentuojamas filme apie Ronano ir Erwano Bouroullecų kūrybinį duetą. Tuo tarpu Matali Crasset kvies susimąstyti apie technologijų vietą kasdienybėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją